
Izvor : Novosti.rs
Delovi biznis plana za Kompaniju „Fijat Srbija“, koji će tokom ovog meseca u potpunosti usaglasiti čelnici torinske fabrike i države Srbije, predviđaju da se u „Zastavinoj“ fabrici automobila tokom sledeće godine proizvede oko 30.000 „punta“ i da se u potpunosti izmesti postojeća i instalira najsavremenija „Fijatova“ oprema za proizvodnju novih modela.
Ovo su u ponedeljak predstavnicima reprezentativnih sindikata „Zastavinih“
fabrika na sastanku u Beogradu saopštili nadležni iz Ministarstva ekonomije i ukazali da će svi
zaposleni sa spiska Grupe „Zastava vozila“, njih oko 2.700, i naredne godine
primati plate u punom iznosu. Prinadležnosti radnika na prinudnom odmoru
(između 300-400) biće umanjene za topli obrok i prevoz (kretaće se od 28.000 do
30.000 dinara).
- Protokol sa Vladom Srbije ćemo potpisati u sredu, a on predviđa da se, bez
obzira na zahteve „Fijata“, u fabrici angažuje 965 radnika - kaže Zoran
Mihajlović, predsednik Samostalnog sindikata i član Upravnog odbora fabrike automobila.
- Oni će raditi na izmeštanju stare i instaliranju nove opreme. „Fijat“ će
angažovati oko 1.200 radnika na proizvodnji „punta“. Pored 965 radnika, država
Srbija će finansirati od 300 do 400 radnika na prinudnom odmoru, biće
angažovani kod kooperanata iz Italije, koji će svoje pogone sledeće godine
graditi u Kragujevcu. Njihovo stalno uposlenje se očekuje tek početkom 2011.
godine, kada bi trebalo da krene i proizvodnja novih modela.
Penzije i procene
Čelnici „Zastave“ kažu da početkom naredne godine oko 400 radnika stiče uslov za prevremeni odlazak u penziju, kao i da će kompanija „Fijat Srbija“ najkasnije do kraja 2010. tražiti radnike sa evidencije Nacionalne službe zapošljavanja. Procene su da predviđenih 1.200 radnika na proizvodnji „punta“ može da proizvede tek oko 15.000 automobila, dok je za proizvodnju 30.000 potrebno bar 1.800 radnika.
Autor : M. Đošović
Iz cijeg dzepa ide novac za finansiranje nezaposlenih u Zastavi? Da nece opet neka akciza na(preskupo i nekvalitetno) gorivo ili povecanje putarina ili ce jednostavno da izmisle novo ime za tu novu otimacinu(ekolosko-ekonomska taksa na primer)? Zbog takvih stvari je postalo neizdrzivo imati automobil u Srbiji. Ako su ovi u Zastavi nezaposleni, neka se snalaze kao i ostatak Srbije.