
Američki General Motors je nedavno, posle meseci i meseci pregovora, odložio prodaju Opela kanadsko-ruskom konzorcijumu Magne i Sberbanke, a sada je i definitivno odlučeno da se Opel ipak ne proda i da se zadrži u okviru GM-a.
Podsećanja radi, preliminarni sporazum GM-Magna-Sberbanka je predviđao prodaju 55 procenata učešća u Opelu pomenutom konzorcijumu, GM bi zadržao 35 odsto akcija, dok bi 10% otišlo u ruke zaposlenih. Taj dogovor je podržala i nemačka vlada koja je obećala i 4,5 milijardi dolara kredita kako bi zaštitila 25 hiljada Opelovih radnih mesta u Nemačkoj.
Od svega toga sada dakle nema ništa, a u saopštenju GM-a se navodi da je odluka da se Opel zadrži doneta u cilju obezbeđivanja dugotrajnog rešenja za kupce, zaposlene, dobavljače i dilere, kao i važnosti Opela za GM-ovu globalnu strategiju.
Sada Opel očekuje restrukturiranje, što znači smanjenje troškova i broja zapslenih (pominje se broj od 10.000 radnika).
Za mesec dana ce ga prodati Rusima. Tako da od njihovih strateskih planova nece biti nista. Jedino sto drzi GM na trzistu je inercija i jos uvek dobra pozicija brand-a. Slazem se sa autoshow. Ovo veoma podseca na srpski bizmis.
Meni se vise cini da je tokom pregovora GM samo pravio manevre da bi kupio dovoljno vremena koje bi iskoristio da se restruktuira. Sada kada cene da ce ekonomija da krene nabolje naglo okrecu curak naopako i nece vise da prodaju.
Novi Krajsler je na putu bankrota - neće Amerikanci da kupuju automobile koje proizvodi sindikat.
Ni novi GM neće puno bolje proći i vadi ih to što je vlasnik američki Trezor pa će sipati novaca koliko treba, naravno na račun poreskih obveznika. Američka Zastava.
Adam Opel je "nemačka" Zastava.