
“Jedan vrući auto” - moto Kijinog novog modela Kia Forte Koup (za sada nije predviđen za evropsko tržište) dobio je novo značenje, jer su iz američke podružnice korporacije Kia Motors javili da ulaze u moto sport.
Najstariji korejski proizvođač automobila udružio je snage sa poznatom
američkom kompanijom Kinetic. Sa dva primerka kupea Kia Forte takmičiće se u
seriji GRAND-AM KONI Sports Car Challenge u klasi Street Tuner (ST).
Tom prilikom je Michael Sprague, podpredsednik marketinškog odeljenja Kia
Motors America, rekao: “Forte Koup je zadnje poglavlje priče o dramatičnoj
preobrazbi Kije kao robne marke tako da je odluka o ulasku u trkaću arenu
zapravo bila vrlo jednostavna,” i zaključio ocenjujući da će “Forte
Koup zbog atraktivnog kupeovskog dizajna i izvanrednih voznih osobina Kiji
sigurno otvoriti sasvim novu »bazu« automobilskih entuzijasta. ”
Klasa Street Tuner predstavlja trkaća vozila napravljena na osnovu serijskih
modela i među takmičarskim vozilima zbog propisanih ograničenja težine i
stepena prerada izduvnih sistema ima na raspolaganju dosta široku gamu modela
iz SAD, Azije i Evrope.
Kiji i grupaciji Kinetic pridružio se i širom sveta poznati Infinity Audio,
čiji vrhunski audio sistemi su već neko vreme deo dodatne opreme u nekoliko
Kijinih modela, a u prvoj sezoni će biti zvanični sponzor trkaćeg vozila
zvaničnog imena #10 Infinity Kia Forte Koup.
Kineticovi stručnjaci imaju puno iskustva, jer su između ostalog nastupali u
različitim takmičenjima kao što su: NASCAR, Indy Racing League, američki Le
Mans i GRAND-AM KONI Challenge.
U prvom vozilu će biti Nic Jönsson (vozač) i Andy
Lally (suvozač), dok će u drugom biti vozač Adam Burrows,
nekadašnji šampion KONI ST i suvozač Trevor Hopwood.
U Kiji očekuju da će oba takmičarska Fortea biti dostojan konkurent najboljim
iz serije GRAND-AM KONI Challenge već na trvoj utrci u Daytoni.
O vozačima
Šveđanin Nic Jönsson je svoj prvi nastup među profesionalnim vozačima doživeo
davne 1989. godine. Godinu dana kasnije već je slavio prvu titulu šampiona u
skandinavskoj Formuli 3 i nastavio pobednički niz i godinu kasnije. 1992.
godine je osvojio titulu u skandinavskom Touring Car-u i postao vicešampion
kupa evropske Formule 3. Jönsson je nastupao sa touring, sportskim i Indy
vozilima širom sveta, a nastupao je i u američkom Le Mansu i SPEED World
Challenge Touring. Svoju prvu pobedu na GRAND-AM ostvario je 2005. godine na
Šest časova kod Glena (Six Hours at Glen). Uzbuđenja na četiri točka mu nije
nedostajalo ni izvan trkaćih staza, jer je između ostalog usavršavao vozačke
veštine članova švedske kraljevske porodice i agenata švedske tajne službe.
Naravno, nije ih učio kako položiti vozački ispit nego kako iz vozila u
ekstremnim situacijama izvući maksimum kao i osnove odbrambene vožnje i bežanja
sa vozilom u slučaju napada drugim vozilom. Jönsson je jedan od osnivača i
vlasnik kompanije Kinetic Speed Shop.
U zadnjih osam sezona vozač Andy Lally osvojio je 3 prvenstva GRAND-AM Rolex
Sports Car (2001., 2004. i 2006. godine) – a nedavno je u Daytoni pobedio na
2009 Rolex 24 (klasa GT). Osim toga osvojio je 3 prvenstva i 2 pobede na Rolex
24. Lally trenutno drži rekorde sa najviše Top 3 i Top 5 rezultata u istoriji
serije GRAND-AM Rolex kao i rekord sa najviše Top 3 mesta u jednoj sezoni.
Nalazi se na 3. mestu na »večitoj« tabeli pobednika i jedini je trostruki
šampion serije Rolex. Lally može se pohvaliti bogatim trkačkim iskustvom, jer
je nastupao u takmičenjima kao što su: NASCAR Nationwide, Craftsman Trucks,
ARCA i Goodies Dash.
Nekadašnji šampion KONI ST, Adam Burrows neko vreme nastupao je u takmičenju
Spec Racer, a u svojoj prvoj sezoni je osvojio prvenstvo klase ST.
Trevor Hopwood ima »benzin u krvi«, a kao i kolega Adam Burrows i on je osvajao
titulu u takmičenju Spec Racers. Hopwood je pre prelaska u KONI Challenge
nastupao i u GT-1. Kao i ostali članovi Kijine ekipe i Trevor je osvajač
prvenstva (i to već u svojoj prvoj sezoni nastupanja sa vozilom sa pogonom na
prednje točkove).
Izvor : Kia.rs