
Preuzeto sa : Danas.rs
Uprkos najavama zvaničnih izvora da će aneks ugovora Fijata i Vlade Srbije o formiranju kompanije Fijat automobili Srbija biti potpisan danas, taj dokument ipak neće biti verifikovan, pošto Italijani, prema oficijelnim informacijama, još nisu dostavili biznis plan za novu kompaniju.
U Ministarstvu ekonomije za Danas kažu da je aneks ugovora završen, ali da se sa Italijanima usaglašavaju „još neke, završne formalnosti“ vezane za početak rada. Sagovornik Danasa iz Ministarstva pojašnjava da Vlada čeka da Fijat završi i dostavi biznis plan nove kompanije, iz koga će se, između ostalog, videti koliko će se automobila godišnje proizvoditi u Kragujevcu, koje klase će biti ta vozila i na kojim inostranim tržištima će se prodavati. „Aneks ugovora sa Fijatom biće potpisan narednih nedelja. U poslovnom aranžmanu sa Italijanima nema nikakvih komplikacija ni problema“, kažu u Ministarstvu ekonomije. Oni tvrde da će Fijat uskoro uplatiti prvih 100 miliona evra od planirane investicije. Naredna godina će, dodaju, biti godina instaliranja opreme, izgradnje nove fabrike, odnosno pripreme za proizvodnju prvog novog modela u kragujevačkoj kompaniji, koja bi trebalo da startuje početkom 2011.
U poslovodstvu Grupe Zastave vozila koje je tokom vikenda čekalo protokol za potpisivanje aneksa ugovora, juče nisu znali zašto je taj događaj odložen. „Zaista ne znamo o čemu se više radi“, ističu u poslovodstvu Zastave.
Sindikalci Zastavine Fabrike automobila kažu da su tokom vikenda nezvanično čuli da aneks neće biti potpisan i da se verifikacija tog dokumenta odlaže na neodređeni rok.
- Počeli smo da se raspitujemo i nezvanično nam je, posredstvom naših veza u Vladi, rečeno da se potpisivanje ponovo odlaže jer Italijani nisu dostavili biznis plan. Možda je to razlog, ali ja ipak mislim da Italijani i dalje nemaju ili još ne žele da uplate 100 miliona evra osnivačkog kapitala, što je uslov za preuzimanje naše fabrike“, kaže za Danas potpredsednik Sindikata Fabrike automobila Zoran Marković.
Zatečeni su juče bili i u ovdašnjoj gradskoj upravi, čiji su čelnici, zbog ceremonije potpisivanja, otkazali putovanje u Njujork.
- I nama je rečeno da je potpisivanje ugovora sa Fijatom pomereno zbog biznis plana za novu kompaniju, ali je verovatnije da je problem u novcu. Tačno je da je Fijat počeo da prevazilazi posledice globalne krize i krize u automobilskoj industriji, ali je situacija i dalje rovita, s tim što izgleda da se Fijatovi i naši prioriteti trenutno ne poklapaju. Ne verujem da će ponovno odlaganje potpisivanja aneksa ugovora da ugrozi posao sa Italijanima, ali je izvesno da će mu, marketinški posmatrano, naneti određenu štetu - rekao je za naš list jedan od kragujevačkih gradskih funkcionera.
Nadležni u Vladi Srbije dogovorili su se sa menadžmentom Fijata o početku tzv. lokalizacije delova za prvu ugradnju u „punto“. Tako će se pneumatici proizvoditi u kruševačkom Trajalu, a auto dizalice u kragujevačkoj firmi Promotor. U „punto“ će uskoro početi da se ugrađuju i akumulatori i elektro instalacije domaće proizvodnje. enadžment Fijata nedavno je obavestio nadležne u Vladi Srbije da će prvi Fijatov model koji će se proizvoditi u Kragujevcu biti, saznaje Danas, vozilo „B“ klase. Reč je o porodičnom vozilu koje će biti slično modelu „grande punto“.
Novo izjašnjavanje prekobrojnih
U Zastavi je juče počeo novi krug izjašnjavanja radnika Fabrike automobila i drugih firmi Grupe Zastava vozila o dobrovoljnom odlasku iz preduzeća, prihvatanjem jedne od četiri opcije socijalnog programa. Novo izjašnjavanje trajaće do kraja godine, a Zastavini radnici opet će moći da se opredeljuju za prevremeno penzionisanje, odnosno državni dokup do pet godina staža, uz novčanu nadoknadu i mesečne pronadležnosti od 60 odsto od prosečne plate, zatim za odlazak iz firme uzimanjem otpremnina od po 300 evra po godini staža, ili nadoknade od deset bruto plata. Radnici kojima je ostalo do dve godine do penzije mogu, uz otpremninu, da pređu na evidenciju Nacionalne službe za zapošljavanje, gde će primati nadoknadu do penzionisanja.
Još 5.000 „punta“ po sistemu zamene
U Ministarsvu ekonomije kažu da je ministar Mlađan Dinkić dostavio Vladi predlog da se prodaja „punta“ po principu „staro za novo“ produži sa još jednim kontingentom od 5.000 automobila. Predlog bi trebalo da bude potvrđen na sednici u četvrtak.
Autor : Z. Radovanović
Aneks ugovora sa Fiatom u decembru
Aneks ugovora sa italijanskim „Fijatom” o formiranju kompanije „Fijat automobili Srbija” trebalo bi da bude potpisan do sredine decembra, izjavio je gradonačelnik Kragujevcva Veroljub Stevanović.
On je za Radio-televiziju Kragujevac rekao da će aneks ugovora o formiranju zajedničkog preduzeća „Fijata” i Vlade Srbije sigurno biti potpisan, ali da još postoje neki sporni detalji.
„Sve je spremno, ali su sporni neki detalji u biznis planu”, rekao Stevanović i dodao da ne želi da precizira datum potpisivanja aneksa ugovora, „da ponovo ne pogreši”.
Prema ranijim najavama čelnika Kragujevca, Aneks ugovora sa italjanskim ptroizcvođacem vozila trebalo je da bude potpisan između 10. i 15. novembra.
Očekuje se da italijanska kompanija, posle potpisivanja aneksa ugovora, uplati 100 miliona evra osnivačkog kapitala, umesto 200 miliona evra koliko je bilo predviđeno ugovorom sa Vladom Srbije, nakon čega bi kao većinski vlasnik sa 67 odsto kapitala preuzela fabriku automobila u Kragujevcu.
„Fijat” bi trebalo da utvrdi dinamiku ulaganja 800 miliona evra u fabriku u Kragujevcu do 2011. godine, kada bi trebalo da počne proizvodnja potpuno novog modela vozila.
Očekuje se da italijanska kompanija biznis planom precizira da li će se u fabrici u Kragujevcu proizvoditi model A klase ili B klase.
Zajedničko preduzeće „Fijata” i Srbije, pod nazivom „Fijat automobili Srbija”, osnovano je 14. oktobra prošle godine.
Autor : Beta.rs
Skapirali su da su se zajbali, ali nisu sigurni koliko su se zajebali u poslu sa Sumadincima.
Sad su kao objavilida će ugovor biti potpisan do kraja godine zbog nekih problema.
kako do sad nisu otkrili te probleme!!!
Opet će ovi da nešto sakriju, objaviti vest o nekom novom neverovatnom predlogu fiata
Sasvim je normalno da se pazljivo razmatraju svi aspekti ugovora. Nema novih izbora na vidiku pa nema ni potrebe zuriti. A Fiat se ipak proizvodi u Kragujevcu, svidjalo se to nekome ili ne.
Gle razlike- drasticne!Punto se proizvodi u Kragujevcu, a proizvodio se i pre dolaska Fiata, kao Zastava 10. A i Opel Astra se skl(e)apala... Hajde da vidimo kad ce izaci novi model koji ce se izvoziti u evropske zemlje, iz Kragujevca. Onda mozemo da pricamo o poslu desetleca/stoleca/milenijuma...
A ha ha ha!
Koje ludilo?! Ima li kraja prevari veka uz akcije od tisuću eUra :-))?
Kako ste jadni ljudi. Ugovor ce biti potpisan i sve iz ugovora ce se realizovati. A Vi cete ostati jadni. Zar ne znate da danas Zastava ne moze da se prepozna, To je sada potpuna druga firma sa drugim savremenim nacinom rada. Kada se sce to realizuje niko od vas nece napisati komentar. Zavuci cete se u svoje jadne misje rupe.
Pa ko je normalan da kvari sebi ovakav posao. "Crnci" u Zastavi zaradjuju 750 EUR po sklopljenom automobilu a Dinkic finansira sve to sa 1000 EUR. Italijanima znaci ide 250 EUR "bez motike". A uz to uvaljuju automobil koji vise niko u Evropi nece da kupuje. Zasto menjati ovakav status?
E moj "Metalac". Dok mi ocekujemo milijarde za Zastavu, i racunamo koliko ce ko zaraditi, drugi idu napred. Slicne price su bile i za Skodu.Skoda Plzen se nije htela da udje u taj posao i vise ne postoje. Pogledajte sta Skoda proizvodi.
@Z 10- u pravu si, jadni smo svi mi koji ne vozimo Z 10/Punto jer MI-NAROD, kroz placeni porez finansiramo kupovinu istih. Zasto se ne skinu carine, pa da svi imaju iste uslove za trzisnu borbu, a ne ovako sa vestackim stimulansima da se gradi fabrika stoleca. osvesti se, jadni covece... nema nigde besplatnog rucka, neko to mora da plati!!!
Kakvi su ovi manipulatori, sad je kao aktelna vest da sutra počinje proizvodnja punta na gas, i da jedan kontigent ide u izvou u Republiku Srpsku.
Kad se ne ispune obećanja onda samo idu neka nova obećanja...
Koliko je meni poznato takvo ponašnje je karakteristično za okorele kockare, e sad što smo svi mi takve sreće da živimo pod takvim ljudima...
@mikelandjelo
Carine postoje svuda u svetu. Nismo je mi izmislili. EU je jedna carinska zona pa tamo nema carina, ali samo medju clanicama EU. Za npr japanska i korejanska vozila postoje carine. Sanjaj dalje...
Fijat je u ogromnim dugovima (preko 6,5 milijardi €), a još gore je što taj dug raste. O tome se ćuti u našim medijima
Dragi biraci zadovoljstvo mi je da vas obavestim da je najveci svetski proizvodjac automobila japanska Toyota zainteresovana da gradi fabriku automobila u Srbiji. Ozbiljan interes za izgradnju svojih pogona u Srbiji pokazali su i Mercedes-Benc, Krajsler,BMW kao i jos neki proizvodjaci sa dalekog istoka cija imena u ovom trenutku ne mogu da vam otkrijem jer su pregovori u toku. Uslov za realizaciju svih ovih poslova stoleca je da Srbija zadrzi politicku stabilnost jer bi svaka promena vlasti u Srbiji veoma negativno uticala na tok pregovora i znacajno usporila.
P.S. upravo mi javise da i Ford i Citroen hoce da grade fabrike kod nas ali samo ako ne bude promena u Vladi Srbije narednih bar 5 godina.
Z, ne lupaj bre, kakve te mišije rupe spopale, ako ti živiš tamo, ne znači i mi. Šta se bre palite pojedini, koj bre Fijat, pogledajte njihova vozila po statistici i pouzdanosti o odnosu na većinu marki. Firma koja je u dugovima a kupuje druge firme, kakva smelost! A da ne pričam što oni sad ima da prodaju Fijat Punto Evo, a nama dali onaj leš od Punta klasik koji je dve generacije ispod Punta evo, pa ti vidi za šta nas smatraju.
@Z10 - "Ali samo medju clanicama EU"... a u Hrvatskoj, npr? Koje su cene u BiH? Zasto Hyunday proizvodi u Slovackoj? Koja je carina na Hyunday u EU? Nemas pojma o cemu pricas - potpuno si u skladu sa politicarima u Srbiji!
Dug Fijata u 3. kvartalu je bio 5,8 milijardi €.
Novi Krajsler su kupili (35%) za DŽABE!
Toliko o Talijanima...