
U pogonima kragujevačke „Zastave automobili” sutra počinje proizvodnja „punta” na gas, za koje vlada veliko interesovanje.
Toj cereminiji, kako je „Zastava automobili” najavila, prisustvovaće direktor „Fijat automobili Srbija” Đovani de Filipis i državni sekretar Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja Nebojša Ćirić.
U „Zastavi” su još u oktobru završili sve pripreme za početka proizvodnje „punta” na gas.
To, kako je tada Tanjugu izjavio generalni direktor te fabrike Zoran Radojević „za tu fabriku i nisu bili veliki tehnički problemi”.
U fabrici je uređen prostor a u pogonima Montaže i Karoserije instalirana je nova oprema za proizvodnju vozila na tečni i naftni gas.
Da za „punto” na gas vlada veliko interesovanje pokazuje i izjava Radojevića da je dobio i bezbroj i-mejlova sa pitanjem kada će početi proizvodnja tog automobila. U fabrici „Zastava” od sredine aprila montira se „punto”, na osnovu lane potpisanog ugovora između države Srbije i torinske fabrike „Fijat”.
Automobil „punto” proizvodi se u benzin varijanti, a od septembra i u dizel varijatni. Tada je počela i ugradnja dizel multidžet motora, kao i proizvodnja vozila sa opremom „aktual”, „dinamik”, „emoušn”. U pogonima „Zastave” dnevno se montira najmanje 120 „punta” što se smatra rekordnom količinom u poslednjih 19 godina u toj fabrici.
Autor : Tanjug.rs
Prvi kontigent od 45 kragujevačkih Punta sutra kreće za Banja Luku
Prvi kontigent od 45 "Fijatovih" vozila marke "punto" koji se proizvode u kragujevačkim pogonima, krenuće sutra u Banja Luku, potvrđeno je danas Tanjugu u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja.
Reč je o početku realizacije dogovora koji je ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić postigao sa premijerom Republike Srpske Miloradom Dodikom, krajem maja ove godine.
Prema tom dogovoru, "punto" će se u RS prodavati po ceni od 5.999 evra, uz kredit na sedam godina i kamatnu stopu od četiri odsto.
Što se tiče potpisivanja aneksa ugovora između država Srbije i "Fijata", u Ministarstvu ekonomije Tanjugu je rečeno da "ceo taj proces ide prema planu i da je aneks ugovora već spreman".
Prema rečima nadležnih u Ministarstvu, predstavnici "Fijata" su tražili nekoliko nedelja za sačinjavanje "biznis plana novog modela automobila" koji, između ostalog, treba da tačno definiše dinamiku proizvodnje tog automobila u Kragujevcu.
Najvažnije je da će investicija za novi model automobila krenuti uskoro, odnosno da će "leći" prvih 100 od ukupno 800 miliona evra koliko je predviđeno da "Fijat" uloži u kragujevačku "Zastavu" tokom ove i naredne godine.
U Ministarstvu ekonomije podsećaju da je u Kragujevcu napravljen preokret, da prvi put nakon 20 godina radnici koji rade na sklapanju "punta" zarađuju svoju platu, a država Srbija ima i finansijsku korist.
Samo kroz program zamene staro za novo, koji podrazumeva 15.000 "punta", država će prihodovati vise od 27 miliona evra, od čega samo kroz PDV preko 16 miliona evra, a ostalo je zarada od prodaje.
U proteklih deset godina "Zastava" je "pojela" preko pola milijarde evra novca poreskih obveznika Srbije koliko je uplaćeno kroz subvencije. Kragujevac je nazivan "dolinom gladi", a danas je to perspektivni centar autoindustrije u regionu.
Opšta korist će biti još veća u narednim godinama, kako kroz startovanje proizvodnje novog modela automobila, tako i kroz što veće angažovanje domaćih firmi da proizvode delove za kragujevački "'Fijat".
U Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja u ponedeljak su potpisana prva dva sporazuma koji omogućavaju da domaće firme proizvode delove za kragujevački "fijat punto".
Sporazume o saradnji "Fijat automobili Srbija" potpisao je sa kruševačkim "Trajalom" i kragujevačkom firmom "Promotor-Irva".
Autor : Tanjug.rs
Foto : arhiva Autoblog.rs
zar smo stvarno morali čekati 20 godina da kragujevački radnik radom zaradi svoju platu? sramota