
Američki "Ford" prodao je 121.000 novih automobila i kamiona u oktobru u Evropi, 12,8 odsto više nego u istom mesecu minule godine, čime je obezbedio 8,8 udela na tom tržištu, što je najveći mesečni nivo od oktobra 1997. godine.
Za 10 meseci ove godine, "Fordov" udeo prodaje na evropskom tržištu dostigao je 9,1 odsto, 0,5 procenata više nego u istom periodu 2008. Američka autokompanija, koja je, za razliku od "Krajslera" i "Dženeral motorsa", preživela krizu bez finansijske podrške vlade, postala je tako drugi najprodavaniji brend u evropskoj auto-industriji.
Najbolji "Fordov" rezultat u poslednjih 12 godina ostvaren je zahvaljujući merama podsticanja prodaje u većem broju evropskih zemalja, sličnim onima koje je preduzela vlada SAD u periodu od jula do avgusta ove godine. Sistem "keš za krntiju" stimulisao je proizvodajče da nude manja i ekološki prihvatljiva vozila, a potrošače da ih kupuju uz popust, u zamenu za svoje stare automobile.
Najprodavanije "Fordovo" vozilo u Evropi je novi model manjeg putničkog automobila "ford fijesta", čija je isporuka počela oktobra prošle godine.
"Ford" je prodao 41.000 "fijesti" u oktobru, 27.100 više nego u istom mesecu minule godine, kada je novi model pušten u prodaju.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Ford