
Prema poslednjoj ADAC statistici kvarova za prethodnu, 2008. godinu, nemački proizvođači automobila prednjače po kvalitetu svojih proizvoda. Nemačka premijum trojka - Audi, BMW i Mercedes nalaze se na prvim mestima po pouzdanosti kada su putnički automobili u pitanju. Izuzetak je klasa srednjih mini-vanova, gde prednjači Citroen svojim modelom Xsara/C4 Picasso.
Pažljivim proučavanjem stope kvarova (izražene kao broj
kvarova na 1.000 vozila određenog tipa i godišta), uočava se da je došlo do
neznatnog pada kod japanskih proizvođača, dok je francuski Renault pokazao
izrazit napredak u kvalitetu od 2006., a pogotovo 2007. godine.
Situacija po klasama je posebno zanimljiva. U klasi
superminija na prvom mestu se nalazi Audi A2, a u stopu ga prate Toyota Aygo i
Fiat Panda. U C segmentu na vodećem mestu nalazi se Audi A3, potom Mercedes B i
A klase. Najlošiji rezultat u ovom segmentu ima Peugeot 307, dok je Honda Civic
tek za nijansu bolja, što je svakako iznenađenje. U srednjoj klasi tron je ovog
puta pripao Mercedesu C klase, a drugo i treće mesto pripada Audiju A4 i BMW-u
serije tri. Neslavno poslednje mesto zauzima Ford Mondeo.
U visokoj klasi Audi A6 diktira tempo, a "na
braniku" su mu BMW-ova petica i E klasa proizvođača iz Štutgarta.
Izuzetno popularna SUV klasa na našim prostorima ima svog
najkvalitetnijeg predstavnika u BMW-u X3, koji slede Mercedes ML i VW Touareg.
U klasi sportstkih automobila i kabrioleta tron pripada BMW-u trojci
kabrio/kupe, drugi je Mercedes SLK, dok je bronzanu medalju osvojio VW Eos.
U segmentu minivanova Citroen svojim modelom Xsara/ C4
Picasso odbranio je ugled francuske autoindustrije, a prate ga VW Touran i Opel
Meriva. Kada su u pitanju veliki minivanovi, zlatnu medalju osvojio je VW
Sharan, srebrnu VW Transporter, dok je bronza pripala Mercedesu V klase.
Detaljan prikaz stope kvarova po modelima i godištima
nalazi se u sledećim tabelama.
Izvor : Netauto.rs
Steta sto ADAC lista poslednjih godina nije vise merodavna, otkada svaka zvucnija marka automobila ima svoju BESPLATNU 24/7 podrsku na putu u toku trajanja garancije!!!
Najmerodavniji podataka bi bila databaza servisa svakog od proizvodjaca, a to cemo videti NIKAD!
Ako zelite realniji uvid u pravo stanje, gledajte nezavisna anketiranja J&D Powers ltd. koliko su vozaci i cime zadovoljni na svojim automobilima.
Stvarno je šteta što ova ADAC istraživanja pomalo vređaju intenigenciju...
Ne mogu sva tri brenda da se nalaze na prvim mestima,valjda samo jedan je prvi.