home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nezavisna organizacija EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) je objavila izveštaj o najnovijoj, novembar 2009. seriji crash testova bezbednosti (naravno, po novim, oštrijim kriterijumima koji važe od februara ove godine).

Ovoga puta se na testu našlo 12 novih automobila, i to BMW X1, Chevrolet Cruze, Chevrolet Spark, Citroën DS3, Infiniti FX, Mazda 3, Mercedes E-klasse, Mercedes GLK, Toyota Urban Cruiser, Opel Astra, Peugeot 5008 i Volkswagen Scirocco.

Svi su, sa izuzetkom Chevrolet Sparka (dobio 4 zvezdice) i Toyote Urban Cruiser (samo 3 zvezdice), osvojili maksimalnih pet zvezdica za bezbednost.

Nova Opel Astra osvojila 5 zvezdica na EuroNCAP testu

Evropska organizacija za procenu sigurnosti automobila, Euro NCAP, dodelila je Opelovoj Astri pet zvezdica za sigurnost – najveću ocenu prema novim, strožim standardima koji su na snazi od ove godine.

Euro NCAP je dao dosad najvišu dodeljenu ocenu Astrinim aktivnim naslonima za glavu koji štite od trzajne povrede vrata. Ovo je posebno važno jer je to najčešća povreda koju zadobijaju putnici u automobilu koji primi snažan udarac u zadnji deo. Opelov sistem aktivnih naslona za glavu, integrisan deo vrhunskih sedišta svih vozila ovog proizvođača, predstavlja pravi primer tehničke inovacije. Sasvim je reverzibilan tako da ga nakon sudara i aktivacije ne treba ponovno podešavati u servisima ili predstavništvima.

Euro NCAP sada daje jednu ukupnu ocenu, a maksimalna je pet zvezdica. Broj zvezdica odražava kvalitet performansi vozila u četiri kategorije: zaštita odraslih putnika, sigurnost dece putnika, zaštita pešaka i sigurnosna asistencija. Ukupan rezultat izračunava se sabiranjem bodova u sve četiri kategorije tako da ni jedno područje nije zanemareno.

Astra je ostvarila odlične rezultate u zaštiti putnika na prednjim sedištima u slučaju frontalnog sudara. NCAP je takođe dao dodatne bodove jer je elektronska kontrola stabilnosti ESCplus – kompjuterizovana tehnologija koja poboljšava stabilnost vozila otkrivanjem i minimiziranjem proklizavanja – standardna oprema kod svih varijanti Astre u svih 27 država koje priznaju Euro NCAP-ove ocene, kao i u Norveškoj i Švajcarskoj.

„Opel dizajnira, sastavlja i oprema neke od najsigurnijih automobila na svetu. Ovo nije naše mišljenje, nego činjenica koju je potvrdila nezavisna organizacija koja se bavi sigurnošću.“ - rekao je Hans Demant, izvršni direktor kompanije Adam Opel GmbH.

Struktura karoserije i sistemi osiguranja putnika od izletanja iz sedišta kod Astre u skladu su sa svim trenutnim i budućim (očekivanim) standardima sigurnosti u slučaju sudara, ne samo u Evropi nego i u celom svetu, nudeći optimalnu zaštitu u stvarnim situacijama.

Među mnogim sigurnosnim karakteristikama nove Astre su i napredni dvostruki predzatezači sigurnosnih pojaseva koji pomažu da se spreče povrede time što drže kičmu putnika na mestu tokom sudara, uklanjajući potrebu za instalacijom skupih i teških vazdušnih jastuka za kolena. Time je takođe dobijen dodatni prostor za udobniju vožnju.

Ostali elementi pasivne sigurnosti kod nove Astre su šest vazdušnih jastuka, pametan sistem podsećanja na vezivanje pojaseva i mogućnost deaktivacije suvozačkog vazdušnog jastuka kako bi se na suvozačko sedište moglo sigurno pričvrstiti dečije sedište. Dalja oprema uključuje ABS sa brojnim pomoćnim funkcijama , kontrolu vuče, novu generaciju sistema ESPPlus, prilagodljiva stop-svetla, prilagodljiva prednja svetla (AFL+) i kameru Opel Eye.

Izuzetno čvrsta putnička kabina – razlog izvrsne izdržljivosti prilikom sudara

Pasivna sigurnost kod Astre počinje izuzetno čvrstom putničkom kabinom koja je prvenstveno načinjena od čelika visoke čvrstoće. Opelovi inženjeri su takvu konstrukciju učinili minimalno podložnom deformacijama tako da je većina prostora netaknuta u slučaju sudara, čime se povećava mogućnost preživljavanja putnika. Prednji i zadnji deo kabine okruženi su posebnim zonama udara na kojima se konstrukcija kontrolisano deformiše, povećavajući sigurnost.

Prednji deo dizajniran je u tri dela uključujući podokvir šasije koji može izdržati silu čak i u slučajevima frontalnih udara pri velikim brzinama tako što apsorbira i širi energiju sudara. Za zaštitu od bočnih udara, gde inženjeri imaju jako malo manevarskog prostora za konstrukciju sigurnih zona, napravljena je kruta bočna struktura takođe kako bi se što ravnomernije rasporedilo opterećenje. Vrata su napravljena korišćenjem ultrasnažnog čelika ojačanog šipkama koje su sada postavljene dijagonalno tako da bočni nosač, sam napravljen od najčvršćeg čelika, zajedno sa bočnim panelom i podnim i krovnim međunosačima nose teret udarca.

Inženjeri su takođe nastojali da dodatno unaprede zaštitu pešaka, delomično time što ih štite od kontakta sa opasnim točkama ispod poklopca motora, a delom tako da su konstruisali poklopac koji je istovremeno čvrst, ali i uzima u obzir zaštitu glava pešaka u slučaju udarca. Astra je dobila maksimalan broj NCAP bodova u jednoj od podkategorija zaštite pešaka jer njeni branici od penastih materijala koji apsorbuju energiju udarca štite od povrede donjeg dela nogu u gotovo celoj širini vozila.

Sigurnost dece na prvom mestu

Tokom NCAP-ovog testiranja Astra je dobila maksimalan broj bodova za zaštitu lutke koja predstavlja trogodišnje dete u slučaju frontalnog i bočnog sudara. Ovakav rezultat je postignut zahvaljujući posebnim Opelovim dečijm sedištima koja štite od frontalnih i bočnih udaraca. Osim ISOFIX nosača, Opelova dečija sedišta dolaze sa dodatnim gornjim zatezačem tako da se sedište može sigurno učvrstiti za naslon zadnje klupe. ISOFIX nosači za dečije sedište smešteni su na krajevima zadnjeg sedišta. Vazdušni jastuk za suvozača može se isključiti tako da se dečije sedište može sigurno montirati i na suvozačko sedište.

Promišljena strategija vezana za sigurnost

Opelovi inženjeri sinhronizovali su aktivne i pasivne sigurnosne sisteme nove Astre u skladu sa promišljenom strategijom što sigurnije vožnje. Mnoge od korišćenih tehnološki naprednih karakteristika vodeće su u kompaktnom segmentu i osiguravaju visok nivo sigurnosti putnika i ostalih učesnika u saobraćaju.

Karakteristike koje pomažu vozaču uključuju:
• Napredna prilagodljiva prednja svetla (AFL+) – sistem pokretnih svetala u krivinama automatski prilagođava svetlosni snop trenutnim vremenskim i uslovima na putu. AFL+ ima devet načina rada tako da vozač ima što bolju preglednost puta kada, na primer, ulazi u krivinu pri noćnoj vožnji na otvorenom putu.
• Opel Eye – upozorenje pri slučajnom napuštanju vozne trake i sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova.
• Automatska kontrola osvetljenja

Karakteristike aktivne sigurnosti koje daju Astri odličnu upravljivost i kontrolu sprečavajući da dođe do saobraćajnih nezgoda uključuju:
• Elektroničku kontrolu stabilnosti ESCplus, koja interveniše ispravljajući putanju maksimalno tri točka.
• FlexRide, Opelov sistem mehaničke šasije sa tehnologijom prilagodljive stabilnosti pomaže da se automobil automatski prilagodi trenutnim uslovima vožnje.
• Pomoć pri kočenju
• Kontrola vuče uz kočenje motorom i kočionim sistemom.

Osim vrlo čvrste putničke kabine i šest vazdušnih jastuka, ostale karakteristike pasivne sigurnosti kod nove Astre su:
• Aktivni nasloni za glavu koji sprečavaju trzajnu povredu vrata.
• Dvostruki predzatezači pojaseva
• Graničnici sile zatezanja koji otpuštaju pojaseve kako bi smanjili pritisak na grudi.
• Sistem otpuštanja pedala koji smanjuje opasnost od povrede nogu vozača
• Rampe protiv iskliznuća na svim sedištima, tako da putnici ne mogu da skliznu ispod pojaseva.
• Stub upravljača koji apsorbuje energiju udarca

Prisutni su i sledeći sigurnosni sistemi za upozoravanje:
• Prilagodljiva stop-svetla upozoravaju vozila iza Astre u slučaju naglog kočenja ili aktivacije ABS-a pri brzinama manjim od 30 km/h.
• Automatska deaktivacija pumpe za gorivo koja sprečava curenje goriva u slučaju nezgode.
• Indikator upozorenja automatski se aktivira nakon udarca.
• Automatska aktivacija unutrašnjih svetala tako da putnici i spasioci imaju bolju vidljivost.

Opel PR

Chevrolet Cruze osvojio maksimalnih 5 zvezdica na EuroNCAP testu

Chevrolet Cruze sedan, vozilo koje se nalazi u globalnoj prodaji, je dobio najviše ocene od 5 zvezdica na bodovanju od strane Evropskog programa ocenjivanja novih automobila (EuroNCAP), koji je danas predstavio svoje najnovije bezbednosne ocene.

Prema EuroNCAP, Cruze je zabeležio 79 bodova od mogućih 100, čime se svrstao među najbezbednije modele u klasi putničkih automobila. Cruze je postigao 96 posto u zaštiti odraslih putnika, čime je ove godine drugoplasirani, nadmašivši sva testirana vozila iz premium klase.

Cruze je zabeležioo maksimalnih 16 bodova u prednjem sudaru pod uglom i maksimalnih osam bodova na testu bočnog sudara sa pokretnom, deformišućom barijerom. Cruze je prvo putničko vozilo sa maksimalnim brojem bodova na oba testa od kako je EuroNCAP počeo da ocenjuje ponašanje vozila u sudarima, 1997. godine.

Nezavisna evropska organizacija za testiranje je ujedno dodelila i 7,3 od mogućih 8 bodova Chevroletovom novom kompakt sedan vozilu u testu bočnog udara šipkom, što ukazuje na to da ojačana bočna školjka Chevroleta štiti putnike u slučaju bočnog udara. Nasloni za glavu modela Cruze su dobro postavljeni tako da primaju snagu udara ne dozvoljavajući nagli trzaj glave prilikom udarca otpozadi. Cruze je, na testu, takođe visoko ocenjen za zaštitu dece i pešaka.

"Zadovoljni smo izuzenim ocenama koje je Cruze dobio za bezbednost." - rekao je Wayne Brannon, predsednik i generalni direktor kompanije Chevrolet Europe. "Današnji rezultati potvrđuju da Cruze nudi bezbednost koja definiše standarde. Ovo nadpounjuje njegov smeo stil, izvrsne osobine vožnje i rukovanja i odličnu vrednost dobijenu za uloženi novac."

Cruze je ranije dobio ocene od pet zvezdica najviše u klasi u Australijskom propgramu ocenjivanja novih automobila (ANCAP) i od Kineskog proggrama ocenjivanja novih automobila (C-NCAP).

Bezbednost modela Cruze počinje od njegove čvrste strukture. Cruze poseduje novi integralnim sistem ram-karoserije (BFI) koji je dopunjen fino podešenim delovima šasije. Sa BFI sistemom, gornji stroj i ram su jedinstvene izvedbe, nudeći povećano osećanje čvrstoće i stabilnosti.

64% strukture je izvedeno od čelika velike snage, uz obezbeđem visok nivo zaštite.
Ojačavanje vrata i zatvaranje prtljažnika, upotrebom ultra-snažnih čelika za B-stubove i efikasni aluminijumski branici dodatno obezbeđuju maksimalnu sigurnost.

Cruze sadrži čitav spektar aktivnih i pasivnih bezbednosnih svojstava kakva se obično nalaze samo na skupljm vozilima, a koja uključuju:

• Elektronsku kontrolu stabilnosti
• Kontrola vuče
• ABS
• Pomoć pri parkiranju
• Elektronska distribucija kočione sile
• Šest vazdušnih jastuka, uključujući vozačev, za saputnika, prednje i zavesne vazdušne jsatuke
• Podsećanje za stavljanje sigurnosnog pojasa, povlačenje pojasa, predzatezači sa ograničenjem opterećenja sedišta

Cruze model Chevroletove nove linije malih kompaktnih vozila srednje veličine koja se isporučuju na tržištima širom sveta, sklapa se, ili će se sklapati u Koreji, Rusiji i S.A.D. i prodavaće se u preko 130 zemalja sveta.

Chevrolet Spark dobio četiri EuroNCAP zvezdice

Chevrolet Spark, ocenjen sa jakih četiri zvezdice za bezbednost od strane Evropskog programa za ocenjivanje novih automobila (EuroNCAP), koji je danas objavio svoje rezultate. Spark je osvojio 69 od mogućih 100 bodova, tako da mu je falio samo jedan bod za maksimalnu ocenu od 5 zvezdica.

"Izvrsne performanse novog mini auta na strogom EuroNCAP testu odraz su naše posvećenosti bezbednosti, kao i dopadljivom stilu i sjajnoj opremljenosti." - istakao je Wayne Brannon, predsednik i generalni direktor kompanije. "Spark zadovoljava visoka očekivanja kupaca mini-automobila na zrelim evropskim tržištima."

Po pitanju zaštite odraslih, Spark je ostvario maksimalnih osam bodova na testu bočnog sudara sa pokretnom deformišućom barijerom. Takođe je dobio i 7,35 bodova od mogućih 8 na testu bočnog udara šipkom, što podrazumeva veoma dobru zaštitu putnika u slučaju ozbiljnijeg bočnog sudara. Po pitanju zaštite dece, Spark je takođe zabeležio maksimalan broj bodova u dinamičnim tesiranjima sedišta za decu, koji vrednuju zaštitu dece od mogućih povreda u različitim vrstama sudara. Lutke za sudare, koje su predstavljale decu u uzrastu od 1,5 i 3 godine, su ostale propisno na svojim mestima, zadržane Sparkovim zaštitnim oklopom tokom testova bočnog sudara.

Ova postignuća rezultat su strukturnih poboljšanja na modelu Chevrolet Spark u kombinaciji sa punom ponudom svojstava aktivne i pasivne bezbednosti. Više od 66 odsto karoserije mini automobila je izvedeno od čelika velike snage, sa 16,5 odstotnim udelom čelika ultra visoke snage. Ovi poslednji se najviše koriste u uzdužnoj konstrukciji donjeg trapa i u prednjim i središnjim stubovima u bočnoj strukturi karoserije. Ovo doprinosi odličnim postignućima na testovima bočnog sudara. Standardna bezbednosna oprema modela Chevrolet Spark uključuje vozačke, suvozačke, bočne i zavesne vazdušne jastuke. Pojasevi na sedištima napred su opremljeni predzatezačima dok tri pojasa sa tri tačke učvršćivanja štite putnike na zadnjim sedištima.

Chevrolet PR

Nova Mazda3 osvojila maksimalnih 5 zvezdica na EuroNCAP testiranju

Nova Mazda3 je nagrađena maksimalnim brojem zvezdica u okviru evropskog programa testiranja novih modela (Euro NCAP), gde je ovaj model bio testiran po novim sigurnosnim standardima postavljenim u 2009. godini.


U 2009. godini, Euro NCAP primenjuje novi sistem ocenjivanja koji kao opšti zbir uzima rezultate iz četiri oblasti ocenjivanja: zaštita odraslih putnika, zaštita dece, zaštita pešaka i elektronski sistemi bezbednosti.

Kod prve generacije Mazde3 kombinovni su dinamičnost i sportski stil sa izuzetnim performansama u vožnji. Kod nove generacije Mazde3, sve ove karakterstike su zadržane i unapređene, a sa Euro NCAP potvrdom, nova Mazda3 spada u najbezbednije modele u segmentu kompakt vozila, koji je vrlo značajan na evropskom tržištu.

Mazda3  je drugo Mazdino vozilo koje je dobilo maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP testu. Nova Mazda6 je isto priznanje dobila u februaru ove godine, dok su Mazda2 i Mazda5 dobili maksimalnih pet zvezdica za zaštitu odraslih putnika u decembru 2007. i 2005. godine.  

Mazda PR 



čitanja : 1697



Komentari

Prijatno iznenadjenje je Spark sa 4 zvezdice koji je u prethodnoj generaciji osvojio 2,5 zvezdica,a neprijatno je Urban Cruiser,ne znam kako je Toyota to dozvolila sebi.

Autor milan 25 Nov 2009, 20:50

Zaspali su na lovorikama zbog "prijusa".

Autor Stefko 25 Nov 2009, 22:22

U poslednje vreme citam da se pojedine kompanije svesno odricu pojedinih bezbednosnih sistema kakav je ESP sto zbog troskova sto zbog ubedjenosti da su im automobili sigurni i bez njega,a to se posle odrazava na broj zvezdica jer sada i to i mnoge druge stvari ulaze u zavrsni skor prilikom ocenjivanja bezbednosti.Tako na primer pise da se Citroen svesno odrekao ESP-a kod novog C3 i tako osvojio 4 zvezdice.

Autor milan 25 Nov 2009, 22:44