
Prodaja novih automobila u Francuskoj premašila je 210.000 komada u novembru, što je za gotovo 50 procenata više nego u istom lanjskom mesecu, objavilo je udruženje francuskih proizvođača automobila (CCFA).
Sa 216.000 automobila prodatih u novembru, francusko tržište automobila poraslo je
48,4 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine, nakon što je prodaja u
septembru povećana 14,1 odsto i 20,1 procenata u oktobru, prenele su agencije.
Francuske robne marke zabeležile su prošlog meseca skok prodaje od 54 odsto na
godišnjem nivou, među kojima su isporuke "Sitroena" porasle za čak
65,5 odsto, na 70.768 jedinica, a "Renoa" za 40 odsto, na oko 50.000
komada. Inostrane robne marke su takođe dobro prošle na francuskom tržištu -
njihova prodaja porasla je 41,9 odsto, a sama "Dačija" je
zabeležila rast isporuka od 90,4 odsto.
U poslednjih 11 meseci prodaja automobila u Francuskoj porasla je 9,8 odsto u
poređenju sa periodom januar-novembar 2008, s više od 2,04 miliona
registrovanih novih automobila.
Analitičari procenjuju da je rast prodaje izazvan najavom vlade u Parizu da će
iduće godine obustaviti program prodaje po sistemu "staro za novo" i
povoljnu kupovinu ekološki prilagođenih kola i da kupci žure da do Nove godine
iskoriste povoljne mogućnosti nabavke četvorotočkaša. Ako izostanu stimulativne
mere francuske vlade, iduće godine bi mogao da se očekuje pad tražnje
automobila od 10 odsto, procenjuju stručnjaci.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Citroen