
General Motors će uložiti 336 miliona USD u centar za proizvodnju vozila Detroit-Hamtramck koji će 2010. godine početi sa proizvodnjom Chevrolet Volta, električnog automobila sa duplim mogućnostima.
Ovime će ukupna GM-ova ulaganja vezana za Volt u saveznoj
državi Michigan iznositi oko 700 miliona USD, i to raspoređena na osam
proizvodnih pogona. Detroit-Hamtramck će biti mesto na kojem će se finalno
sklapati Volt uz korišćenje alata iz Grand Blanca, litijum-jonskih baterija
koje će dolazi iz GM-ovog postrojenja Brownstown Twp., Bay Cityja i Voltovog
1,4-litarskog motor-generatora iz Flinta. Volt će izlaziti sa već postojeće
proizvodne trake u fabrici Detroit-Hamtramck. Sklapanje prototipnih verzija
Volta kreće na proleće, a početak prave proizvodnje zakazan je za kraj 2010.
Proizvodnja Volta za evvropska tržišta počinje krajem 2011. godine.
„Očekujemo da će fabrika Detroit-Hamtramck biti prva u SAD-u u vlasništvu
velike automobilske kompanije koja će proizvoditi električni automobil. To je početak
velike revolucije čiji su temelji udareni 2007. godine kada je ideja Volta prvi
put predstavljena svetu na Severnoameričkom međunarodnom sajmu automobila u
Detroitu.“ - rekao je Jon Lauckner, podpredsednik razvoja proizvoda u General
Motorsu. „Otada je broj naših partnera, ali i konkurenata značajno narastao,
ali takmičenje i saradnja će samo ubrzati razvoj tehnologije i infrastrukture
iza električnih automobila.“
Osim GM-ovih 700 miliona USD ulaganja u proizvodnju vezanu
za Volt, i puno drugih dobavljača, komunalnih preduzeća i organizacija takođe ulaže
u Michigan i SAD aktivno podupirujući proizvodnju Volta i razvoj električnih
vozila uopšte. U avgustu je američko ministarstvo energetike dodelilo preko 2
milijarde dolara sredstava kompanijama, univerzitetima i organizacijama – njih
45 u 28 saveznih država – za razvoj tehnologije električnih pogona i
proizvodnje baterija i celokupne elektrifikacije prevoza.
„S GM-om na čelu, razvoj električnog vozila pokreće čitav niz novih delatnosti,
koje uključuju razvoj i recikliranje baterija, proizvođače kućnih i
komercijalnih punjača kao i proizvođače elektromotora i servo-volana.“ - rekao
je Lauckner. „Ne moramo napominjati da će ovakav novi ekopravilnik električnih
vozila stvoriti nova radna mesta i dugoročno učvrstiti konkurentnu ulogu SAD-a
i Michigana.“
Kako bi se smanjili troškovi i poboljšali pozitivni učinci
prilagodljivih tehnoloških procesa, neka oprema za proizvodnju Volta
dopremljena je iz drugih GM-ovih fabrika kako bi se ponovno koristila u fabrici
Detroit-Hamtramck, u odeljenju za proizvodnju karoserija. Detroit-Hamtramck je
inače otvoren 1985. godine i trenutno ima oko 1.200 zaposlenih radnika,
uključujući 1.100 honoraraca koje zastupa Sindikat radnika u autoindustriji,
UAW-a.
„Ova investicija odlična je vest za radnike kojima je posebna čast učestvovati
u nečemu revolucionarnom - elektrifikaciji automobila.“ - izjavio je Cal
Rapson, podpredsednik i direktor Međunarodnog sindikata radnika u
autoindustriji.
Volt je električno vozilo sa neverovatnim dizajnom. Konstruiran je tako da može
voziti do 60 km isključivo na struju, bez korišćenja benzina i bilo kakvih
emisija štetnih gasova. Kada se Voltova litijum-jonska baterija isprazni,
automatski se uključuje generator koji povećava ukupan doseg vozila na više od
500 km pre potrebe za ponovnim punjenjem baterije. Cena Volta još nije
najavljena.
Chevrolet Srbija PR