home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Pressonline.rs

Prvih dana primene novog zakona o bezbednosti saobraćaja skoro prepolovljen broj nesreća na drumovima, policija još nekoliko dana neće sankcionisati sitnije prekršaje.

Prvih dana primene novog zakona o bezbednosti u saobraćaju broj nesreća na drumovima je smanjen skoro duplo u odnosu na samo nekoliko dana ranije. Dan pre početka važenja novog zakona, 9. decembra, u Srbiji je bilo čak 213 saobraćajki u kojima je povređena 61 osoba, a već sutradan broj udesa je skoro prepolovljen na 123, što govori o tome da je najveći broj vozača ozbiljno shvatio nove odredbe zakona.

Pomoćnik u odeljenju za bezbednost saobraćaja u Ministarstvu infrastrukture Dragan Jovanović kaže za Press da su vozači ozbiljno shvatili zakon.

- Posmatrao sam vozače ovih dana po gradu i, malte ne, ne možete da vidite nijednog da nije upalio svetla. Mislim da su svi ozbiljno shvatili zakon. Da li će se ovako pozitivan trend nastaviti zavisi od toga kako mi, koji smo pravili zakon, budemo nastupali u javnosti i kako se bude ponašala policija - rekao je Jovanović. On očekuje da će biti smanjen broj saobraćajki .

Tolerancija desetak dana

Iz policije poručuju da će u narednih desetak dana tolerisati „sitnije" prekršaje uz usmenu opomenu, ali da su za prekoračenja brzine, nasilnu vožnju ili pijanstvo već počeli da kažnjavaju po novom zakonu! Policija je dobila uputstva kako da primenjuje novi zakon, kaže za Press Slaviša Matić, šef odseka za kontrolu i interventno regulisanje saobraćaja u MUP-u.

- Dogovor je da budemo tolerantni u nekom početnom periodu, da se krene sa upozorenjima, a da se sankcioniše samo tamo gde je očigledno da čovek namerno pravi prekršaj. To važi za sitnije prekršaje koji su novi u zakonu. Strikno ćemo početi da ih primenjujemo za par dana, ne bih mogao da definišem tačno datum ili dan, ali za, recimo, desetak dana. Stvari kao što je neposedovanje svetloodbojnog prsluka i nevezivanje pojasa mogu se još malo tolerisati.

Nećemo odmah pisati kazne i za upotrebu mobilnog, ali ako je očigledno da čovek i primetivši policajca nastavi da telefonira preduzimaćemo odmah zakonske mere - kaže Matić. On dodaje da će se zakon u potpunosti primenjivati za teže prekršaje, kao što je prekoračenje brzine, vožnja u pijanom stanju, bahata vožnja, istekla registracija, prolazak na crveno i slično.

Od juče se promenio i način naplate kazni pa policajci više neće naplaćivati na licu mesta.

- Policija više ne naplaćuje kazne već se izdaje zapisnik o izvršenoj kontroli učesnika u saobraćaju u kome je navedeno koji je prekršaj. Nakon toga, prekršilac će dobiti popunjenu priznanicu na kojoj samo treba da upiše svoje ime i prezime i u roku od osam dana uplati novac u nekoj pošti ili banci. Ako ne uplati u tom roku protiv njega će se pokrenuti prekršajni postupak - objašnjava Matić.

„Zaboravni" policajci

Ovakva uplata neće važiti za teže prekršaje čije su kazne, uglavnom, od 6.000 do 20.000 ili 15.000 do 30.000 dinara. Visinu kazne u ovom slučaju određivaće sudije za prekršaje.

Zanimljivo je, međutim, da je prvih dana primene novog zakona moglo da se primeti da pešaci i policijska vozila najmanje poštuju nova pravila.

Pešaci u velikom broju prelaze van pešačkih prelaza i na crveno svetlo, a vozila MUP-a najčešće ne pale farove pri dnevnoj vožnji, iako je to obaveza i za njih.

- Zakon važi za sve, tu nema pogovora. Ali ostavljen je i policajcima period od nekoliko dana da se priviknu na nova pravila u vožnji - rekao nam je juče jedan od saobraćajaca u centru Beograda. 

Autor : R. Ž. Marković



čitanja : 1225



Komentari

Novi Zakon ima svrhu, ako se bitno smanji broj poginulih, ozledjenih i unistenih kola u udesima, a ne ako je prvenstveno zamisljen za punjenje budzeta. Cesti su znaci ogranicenja brzine zbog radova na putu na svega 20-40 km/h. Neki put stoje i vise nedelja posle zavrsetka radova. Da li ce i njih kaznjavati? Ispred skoro svake raskrsnice prema nekom selu, koje se i ne vidi sa puta, postoji znak ogranicenja brzine?!
Na pojedinim mestima ogranicava se brzina “iz cista mira”, iskljucivo zbog naplate kazni. Na primer, na medjunarodnom magistralnom putu Negotin-Nis, na novoj obilaznici oko Zajecara postoji znak ogranicenja brzine na svega 50 km/h, a do prvih kuca u Zajecaru ima citav kilometar?! Na tom istom putu (kod Matejevca), na prvoj tabli pise “Nis” (stari put), na drugoj takodje samo “Nis” (novi put), a zaboravili su da napisu da se tim putem takodje izlazi na skretanje prema Beogradu ili Skopju?!
Saobracajci imaju “normu” od xx bodova u toku smene. Da bi je ispunili, izaberu neko mesto van grada, gde mogu pisati kazne zbog prekoracenja brzine (uglavnom, do 10 km/h), iako i mi vozaci i oni znamo da se time uopste ne ugrozava saobracaj. Pogotovo, kada su u pitanju dnevno svetlo, redak saobracaj, suv put i tehnicki ispravan automobil. Ali, nikada nisu postavili radar u Boru II, gde obesni klinci iz naselja (“tatini sinovi”) voze motore bar duplo brze od dozvoljenih 40 km/h, bez kacige i naocara. Dovoljno je da ih musica udari u oko pri toj brzini, pa da izgube kontrolu i pobiju pesake na trotoaru.
Boza Bogdanovic, Bor

Autor Boza Bogdanovic 12 Dec 2009, 13:31

Treba da prodje vise vremena da bi se videli prednosti novog zakona,ali samo ako se dosledno sprovodi.

Autor milan 12 Dec 2009, 13:41

Svako cudo tri dana

Autor aj 12 Dec 2009, 17:50

sada bi trebalo i da se smanji cena obaveznog osiguranja

Autor gagiNBG 13 Dec 2009, 15:32