
Kineska kompanija "Čeri automobili" mogla bi postati kupac fabrike Termini Imerese na Siciliji, jedne od proizvodnih baza italijanskog auto-giganta "Fijat", piše njujorški poslovni dnevnik "Vol strit džornal".
Dve komapnije još pregovaraju o toj trgovini načelno, ali se ne očekuje da će dogovor biti postingut pre nego što uprava "Fijata" razgovara sa italijanskom vladom i sindikatima 22. decembra, piše list.
Počektom ove godine "Fijat" i "Čeri" odlučili u da odlože plan o osnovanju zajedničkog pruzeća ove godine, zbog globalne recesije. Uprkos negativnim efektima izazvanim finansijskom krizom "Čeri" ima plan snažnog širenja tržišta u inostranstvu, a kompletiranjem fabrika u Argentini, Rusji i Urugvaju broj "Čerijevih" proizvodnih centara van granica Kine nadmašiće 15 tokom ove godine.
Direktor "Fijata" Serđo Markione najvio je nedavno da bi moglo doći do zatvaranja jednog broja pogona u Italiji zbog pada prodaje vozila, naglašavajući da zbog dramatičnih promena u sektoru autoindustrije "nije realno zadržavanje svih farbika." Markione je najavio da će o tome razgovarati sa predstavnicima italijanske vlade 21.decembra.
Ranije je "Fijat" objavio plan obustavljanaj proizvodnje u sicilijanskoj fabrici Termini Imerese, ali će konačna odluka biti doneta u prvom tromesečju iduće godine.
Italijanska prodaja novih vozila u novembru bila je u skladu sa očekivanjima, a u oktobru je porasla 15,69 odsto u udnosu na isti lanjski mesec, dok su "Fijatove" isporuke u oktobru porasle 16,1 odsto, čime je udeo prodaje kompanije na domaćem tržištu dostigao 32,6 odsto.
"Čeri je 2007. godine prodao oko 381.000 vozila i najveći je kineski privatni proizvođač automobila, s najvećom stopom rasta u svetu. Osnovan je 1997. godine kao državno preduzeće, a montažu kola počeo je 1999. godine koristeći "Folksvagenovu" licencu izrade karoserija.
Kompanija "Čeri je bila prvi kineska fabrika automobila koja je počela da izvozi vozila i 2009. godine je postala najveći kineski eksporter kola.
Krajem avgusta ove godine kompanija je najvila da bi ove godine u inostranstvu moglo otvoriti šest novih pogona pa bi ukupna proizvodna mreža obuhvatila 15 zemalja i regiona. Šest novih destinacija podrazumevaju Tajland, Tajvan, Siriju i Venecuelu, dok su dve za sada ostale tajna.
Gradnja pogona na prve tri lokacije je već okončana, dok se u Venecueli čka na odluku lokalnih vlasti. "Čerijev" A3 kompaktni automobil je sišao sa proizvodne linije u Tajvanu. Vozila se već plasiraju u oko 60 zemalja sveta širom Evrope, Azije, Afrike i Latinske Amerike.
Kompanija je najavila da će početi da prodaje električne automobile najverovatnije u junu naredne godine, zahvaljujući vladi koja ohrabruje proizvođače da izrađuju ekološki prilagođena vozila. Očekuje se prodaja oko 30.000 vozila tipa "S18" u naredne tri do četiri godine.

Novi automobil će koštati, kako je najavljeno, oko 130.000 juana (19.000 dolara). "Čerijevo" vozilo "S18" može da pređe 150 kilomerara (93 milje) sa jednim punjenjem baterija koje se dopunjuju na standarnim kućnim utikačima. Punjenje baterija traje manje od četiri sata, saopštila je kompanija.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Chery
E da nismo nas "dragulj iz Kragujevca" dali Italijanima, mozda bi danas uspeli da budemo tajna destinacija Chery-ja.
Elektricni auto, bi bio odlican strateski proizvod majcice Srbije!
Da je malo razmisljanja, taktickog i strateskog predvidjanja...
Srbijo ko ti kroci put...?!?!?!
Da, zaboravio sam dodati, napokon kinezi osvajaju Evropu!!!
Sto bi rekao jedan od Topalovica: "e sad' ste ga na*ebali", a bice "tako se to radi kratko, ali je*itacno!".
Jedva cekam one luksuzne limuzine za oko 100000evra. Mada ni ovi mali na strju nisu losi...