home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Evropska prodaja vozila uvećana je 27 procenata u novembru na 1,18 miliona jedinica, zahvaljujući planovima obnavljanja voznog parka i merama podsticanja potražnje na najvećim evropskim tržištima, pre svega u Britaniji, Francuskoj i Španiji, prenele su svetske agencije.

Skok prodaje kola naglo je ubrzan u novembru, sa 11,2 procenata u oktobru i 6,3 odsto u septembru ove godine, objavilo je Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA), navodeći da je u novembru minule godine kupcima isporučeno oko 933.000 vozila.

Snažan skok prodaje u zemljama zapadne Evrope od 31 odsto, donekle je nadoknadio 17-procentni pad isporuka u zemljama istočne Evrope, novim članicama Evropske unije (EU), ističe ACEA.

Najveći dobitnici su "Reno", drugi veliki francuski proizvođač kola, sa skokom prodaje od 47 odsto, ispred "Pežo-Sitroena" koji je zabeležio rast prodaje od 39 odsto.

"Folksvagen" (VW), najveći evropski proizvođač automobila, podigao je prošlomesečne isporuke 17 procenata.

U periodu januar-novembar prodaja u Evropi je pala 2,8 odsto u odnosu na prethodnu godinu kada je prodato 13,4 miliona vozila, posle lošeg starta u godini u kojoj je došlo do smnjivanja potražnje izazvane oštrim padom privredne aktivnosti.

Novembarski skok odražava rast prodaje tokom šest uzastopnih meseci zahvaljujući programima prodaje kola po sistemu "staro za novo" za nabavku energetski efikasnijih automobila.

Velike autokompanije, međutim, pripremaju se za novo usporavanje potražnje u zapadnoj Evropi u 2010. godini zbog namere pojedinih vlada da ukinu podsticajne mere.

Prodaja po sistemu zamene starog za novi auto upravo je okončana u Nemačkoj, najvećem tržištu vozila u Evropi, dok pojedine zemlje najavljuju postepeno ukidanje u narednoj godini.

ACEA prati prodaju kola u 27 EU članica, kao i u zemljama EFTA, ne računajući Maltu i Kipar.

U 15 članica EU, među kojima su Švedska, Britanija i Danska, ali bez Slovačke i Slovenije, novembarska prodaja je povećana 31,1 odsto, a u oktobru 16,4 procenta. U zemljama zapadne Evrope, plus Islandu, Norveškoj i Švajcarskoj, prodaja kola je skočila 30,6 odsto u novembru, a 15,8 odsto u oktobru.

Isporuke vozila u Nemačkoj su porasle 19,7 odsto u novembru, u odnosu na isti lanjski mesec, ali su bile manje nego u oktobru kada je zabeležen rast od 24,1 odsto, zahvaljujući sistemu prodaje "keš za krš." Nemačko udruženje proizvođača automobila (VDA) očekuje da će naredne godine biti prodato između 2,75 do tri miliona vozila, u poređenju sa dugoročnim prosekom od tri miliona i oštrog pada sa 3,8 miliona očekivane prodaje kola u ovoj godini.

U Francuskoj je novembru isporučeno oko 217.000 kola, 48 odsto više nego lane, uglavnom zbog diskonta od 1.000 evra kada se preda staro i nabavi ekološko vozilo. Računa se da će tu pogodnost ove godine iskoristiti do pola miliona kupaca, duplo više nego što je prvobitno predviđeno. Francuska je odlučila da u 2010. godini postepeno ukine taj program do jula iduće godine.

Registracija novih kola u Italiji povećana je u novembru 31,2 odsto, takođe uz vladine subvencije, koje ističu do kraja ove godine, premda će i nova vozila nabavljena do marta 2010. moći da se kupuju uz povlastice. U Španiji vladini podsticaji od maja ove godine pomogli su rast prodaje od 37,3 odsto tokom prošlog meseca.

Izvan zone evra, prodaja u Velikoj Britanji je skočila 57,6 odsto u novembru, posle oktobarskih 31,6 procenata. Kupci kola su dobijali 2.000 funti za nabvaku ekoloških vozila kada predaju auto star preko 10 godina.

Od manjih članiva EU, veliki rast isporuka ove godine imala je Grčka, gde je prodaja porasla 35,0 odsto i Austrija - 29,1 procenat, dok je Irska zabelezila značajan pad plasmana vozila od 19,3 odsto.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Renault 



čitanja : 647



Komentari