
Dobra najava za Kijin novi model, koji kod nas dolazi u martu iduće godine
Još pre nego što je Kijin novi model Venga, uopšte stigao na evropska tržišta, a već je nagrađen sa jednim od najpriznatijih međunarodnih priznanja za dizajn. Prva Vengina nagrada je priznanje “iF” za industrijski dizajn, koje se vrednuje na osnovu brojnih kriterijuma kao što su završna obrada proizvoda, stepen inovacija i ekološka prihvatljivost proizvoda.
“Manji monovolumeni su do sada tradicionalno na prvo mesto ispred dizajna postavljali upotrebljivost” – pojašnjava šef dizajna u korporaciji Kia Motors, čuveni Peter Schreyer i dodaje: "Sada se to dolaskom Venge promenilo. Dizajnirana je tako da u potpunosti zadovoljava sve potrebe u vezi sa upotrebljivošću i prostranošću, ali je to istovremeno automobil koji će brojni želeti zbog dizajna i uživanja u vožnji.”
Od 1953. godine kada su prvi puta dodelili nagradu “iF” je postala jedna od najpriznatijih nagrada za odličnost u dizajnu. Nagrada proizlazi iz nekadašnjeg takmičarskog programa “Die gute Industrieform“ (Dobar industrijski dizajn), koju su birali na hanoverskom sajmu (Hanover Messe), a koji je već dugi niz godina najveće svetsko takmičenje za dizajnerska dostignuća.
Za ovogodišnje nagrade u 16 kategorija takmičilo se 2.486 proizvoda. Kia
Venga je pobedila u kategoriji “transportnog dizajna“, koja uključuje vozila,
plovila, vozove i avione.
Inače će se svečana podela nagrada “iF” već tradicionalno održati 1. dan sajma
digitalnih informacionih tehnologija CeBIT, najvećeg sajma ovakve vrste na
svetu, koji ove godine počinje 2. marta 2010. CeBIT će trajati do avgusta 2010.
godine, a organizatori očekuju čak 250.000 posetilaca.
Kia Venga, dizajnirana i napravljena u Evropi, nudiće četiri motora: dva benzinska i dva dizelska, sa rasponom snage od 90 do 128 konjskih snaga. Najštedljivija Venga 1.4 CRDi biće opremljena sistemom ISG (Idle Stop & Go, zaustavi i kreni), a ponosiće se emisijom CO2 od samo 117 g/km i potrošnjom goriva od 4,5 litra dizela na 100 km.

5-vratni monovolumen dužine 4068 mm, pruža prostranost i izvanrednu
upotrebljivost, pre svega zbog dvostrukog prtljažnog dna i po dužini pomične i
deljive zadnje klupe, koja kao složena u sasvim ravno dno nudi čak 1.253 litra
prtljažnog prostora. Venga će imati – sada već možemo reći Kijinu tradicionalnu
- 7-godišnju garanciju (do 150.000 pređenih kilometara). Kao i ostala dva
Kijina evropska modela (cee'd i Sportage) i Venga će pružati 5-godišnju opštu
garanciju za celo vozilo i dve dodatne godine za pogonske delove (motor, menjač
i sl.).
Napomena: Kia
Venga je model koji je isključivo namenjen evropskom tržištu; paketi opreme i
tehnički podaci se mogu razlikovati od države do države.
Izvor : Kia.rs
Svaka cast za KIA, brzo napreduju sto se tice motora, a i dizajn ne zaostaje.
Ovo je izgleda u klasi Aurisa. Verujem da ce u svemu dere Aurisa ko vola... Al ce tojota snobovi da se nerviraju... Jos kad Kia napravi premium brend pa pocne da userava Lexusa u pojam... Jos par godina samo...
Ceed je u klasi Aurisa. Ovo je monovolumen B klase kao sto su Opel Meriva, Reno Modus, Fiat Idea, Ford Fusion itd.
Njega bi rado uporedio sa Hondom Jazz, ali mislim da Jazzu ne može ni da pridje, jedino što će verovatno imati konkurentniju cenu