
Izvor : rts.rs
Predsednik Srbije Boris Tadić doputovao je danas u iznenadnu posetu fabrici „Fijat” u Torinu, gde je razgovarao sa predsednikom Grupe „Fijat” Serđom Markioneom.
"Ovo je značajan korak napred, konačno ćemo biti u poziciji da potpišemo sporazum u nekoliko narednih dana, a do kraja 2009. godine, u ovom zajedničkom poduhvatu, da uložimo novac, da možemo da radimo u Kragujevcu", rekao je Markione FoNetu.
Markione je objasnio da će Tadić večeras imati prilike da vidi model automobila koji će se proizvoditi u Kragujevcu.
On je izrazio nadu da će proizvodnja u Kragujevcu početi što je pre moguće, verovatno u 2010. godini.
"Razlog zato je ovaj proces kasnio više nego što smo planirali je ekonomska kriza", objasnio je Markione i našalio se da će prototip koji će Tadić videti biti "otporan na recesiju".
"Ovo je tehnologija prve generacije, rekao je Markione i naglasio da će planovi koje "Fijat" ima za Srbiju osnažiti poziciju ovog proizvoda automobila.
Tadić je rekao da je zadovoljan što je na kraju 2009. godine ostvaren još jedan značajan uspeh i da će konačno uslediti potpisivanje aneksa ugovora između kompanije "Fijat" i "Zastave" iz Kragujevca, "velike i suštinske investicije u ekonomiju Srbije".
"Fijat će proizvoditi, danas je to zaključeno, dva tipa automobila u Kragujevcu. Početna proizvodnja automobila će biti oko 200.000 automobila godišnje, što je izuzetan i neverovatan uspeh", naglasio je Tadić.
Prvih 100 miliona evra investicija do kraja godine
Do kraja godine dolazi i prvih 100 miliona evra investicija, naglasio je Tadić i objasnio da će u narednim kvartalima stizati i ostale investicije, što znači ispunjenje obećanja koje je dato građanima i ispunjenje poslovnog plana koji je "Fijat" izložio javnosti Srbije, pre finansijske krize.
"Ubeđen sam da odmrzavanje Prelaznog trgovinskog sporazuma i pristup tržišitu od 500 miliona, kao i podnošenje kandidature za članstvo u EU, višestruko uvećavaju šanse za investicije", rekao je Tadić.
"Pitanja investicija, tehnološkog razvoja su direktno povezana i sa našom političkom budućnošću i ukupnom stabilnošću naših građana i njihovih porodica. Idemo dobro u poslednje vreme, ali to ne znači da je put koji je ispred nas posut ružama. Biće velikih problema i biće dubokih i teških reformi i u ovom trenutku velikih uspeha treba pokazivati suzdržanost, a ne slaviti pre vremena", zaključio je Tadić.
Osim sa Markioneom, predviđeno je da srpski predsednik razgovara i sa izvršnim direktorom Grupe "Fijat" Alfredom Altavilom.
Tadić će obići i Centar za dizajn Grupe "Fijat", a sutra će posetiti fabriku "Zastava" u Kragujevcu.
Stevanović: Potpisivanje aneksa u sredu
Aneks ugovora između "Fijata" i države Srbije, koji će precizirati dinamiku investiranja i proizvodnju novog tipa automobila italijanskog proizvođača u Kragujevcu, biće potpisan u sredu, rekao je gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović.
On, međutim, nije mogao da precizira da li će taj dokument biti potpisan u Kragujevcu ili Beogradu.
Prema još nepotvrđenim informacijama, aneks ugovora bi trebalo da potpišu potpredsednik vlade i ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić i potpredsednik Grupe "Fijat" Alfredo Altavila, prenosi Tanjug.
Strateški ugovor države Srbije i "Fijata" potpisan je u oktobru prošle godine.
Jao kako dirljivo i uzbudljivo. Trebao bi film da e snimi o ovome sa nazivom ,,Tadićeva poseta Fijatu!"
Zar prošle nedelje nije objavljena vest da Serdjo Markione 20. decembra treba da poseti Srbiju i Kragujevac...
Koliko su držali do tog dogovora, verujem da će toliko i ovo poštovati!!!
Ovoga puta je ozbiljno. Odluka je pala. Sve je dogovoreno, gde ste sada skeptici?
""Zašto Tadić radi Cvetkovićev posao! A kada je već bio tamo, zašto nije pitao kada će "Fiat" početi da ispunjava svoje ugovorne obaveze!?
Nezakonito je praviti anekse ugovora koji obesmišljavaju osnovni ugovor, tako što ga u potpunosti menjaju!
Posao sa Fijatom PUCA. Automobilska industrija ce i u narednim godinama biti u dubokoj krizi. Ove godine je opstala, samo zahvaljujuci finansiskim injekcijama, koje je dobila preko svojih VLADA. Sustinski se u auto indistriji nista nije promenilo. Cene automobila MORA diktirati TRZISTE i zakon ponude i potraznje. Ako je potraznja MANJA i cene moraju biti NIZE.
Ovo je kraj svih formalnosti,od sada se prelazi na posao.Na konkretne stvari.
Samo da se zna da je država Srbija od 2001 godine nepovratnim subvencjama uložila u Zastavu oko 500 miliona dolara samo da bi održala kakvu-takvu proizvodnju i kako bi fabrika ostala zanimljiva potencijalnim investitorima.I sad kad treba iz debelog minusa i proizvodnje od 9000 jugića i kečeva da ide na 200000 modernih Fiata,neko kaže da to ne valja.Pitajte ljude u Kragujevcu šta misle o tom.