home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor : Danas.rs

Devet glavnih naplatnih rampi sa najintenzivnijim saobraćajem u zemlji, u ponedeljak u 13 sati pustiće u rad uređaje za elektronsko plaćanje odnosno plaćanje bez zaustavljanja.

Tehnologija koja to omogućava priznata je u svetu, a proizvod je isključivo domaće pameti kao što su u njenom instaliranju na naplatnim rampama Koridora 10 bila angažovana isključivo srpska preduzeća. Uz sve prednosti, instaliranje novog sistema u potpunosti će eliminisati krađe i malverzacije - kaže za Danas ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić.

Prema rečima Darka Pešića, direktora Sektora za održavanje puteva i modernizaciju u Javnom preduzeću Putevi Srbije, oprema je do sada bila probno instalirana samo na delu autoputa od hrvatske granice do Beograda, a od iduće nedelje uslugu elektronskog plaćanja moći će da koriste i vozači koji se sa autoputa isključuju kod Bubanj potoka, Malog Požarevca, Vodnja, Smedereva, Pojata, Ražnja, Aleksinca, Aleksinačkih rudnika i Trupola. Do kraja godine biće pušteni i uređaji instalirani kod Batočine, Jagodine, Ćuprije, Paraćina, Požarevca i Velike Plane, a sve ostale naplatne rampe biće opremljene savremenom tehnologijom do sredine juna naredne godine.

- Sistem funkcioniše tako što se tar lepi na šoferšajbnu i kada korisnik prođe naplatni punkt brzinom do 50 kilometara na sat, uređaj očita relaciju i skine utvrđeni iznos sa finansijske kartice, nakon čega se i rampa za prolaz podiže. Za sada, tar je moguće nabaviti u Auto-moto savezu i na blagajni JP Putevi Srbije, ali će vrlo brzo biti dostupni i na svakoj trafici, poput dopuna za mobilni. Te finansijske kartice će se po istom sistemu i puniti, a strategija je da se u budućnosti naplata vezuje za tekući račun, ali za sada je problem to što se veliki broj kartica nalazi „u crvenom“ - objašnjava za Danas Pešić i dodaje da je u ovaj projekat do sada uloženo 180 miliona dinara.

Prema njegovim rečima, opremu je osmislio Institut Mihajlo Pupin, projekat instaliranja sačinio je Institut za puteve i Geoput kao podizvođač, a izvođači su bili Kruševac put, Preduzeće za puteve Kragujevac i Srbija autoput.

Autor : M. N. Stevanović



čitanja : 1246



Komentari

Umesto da puste vignete koje bi vazile za sve auto puteve oni postavljaju ovako skupe uredjaje opet je neko mazno za to pare to znaci ja moram da kupim nalepnicu unapred pa da oni skidaju kako im je voljadosad su krali od drzave a sada od nas i to da im ne mozes nista

Autor Joca 21 Dec 2009, 07:59

Kaze brzinom do 50kmh moze da se prodje, a posle pise kako ce se rampa podici kad ocita... hmm interesantno - ljudi ne treba RAMPA... ah da zaboravio sam ovo je Srbija - ljudi bi prolazili tamo gde nema rampe iako nemaju uredjaj :)

Ili nek implementiraju sitem kako valja ili nek se ne glupiraju...

Sve u svemu putarine su PREsukpe!

Autor dulio 21 Dec 2009, 15:00

Lupetaju gluposti!Kazu da smo to mi osmislili!!!Da su zivi i zdravi taj sistem postoji u Americi odavno,na svim auto putevima!

Autor Jovan 21 Dec 2009, 15:48