
Preuzeto sa : Novosti.rs
Ako se srpska preduzeća u narednom periodu budu dovoljno dobro pripremila, s traka kragujevačke "Zastave" krajem 2011. godine izlaziće automobili sa čak 80 odsto delova napravljenih u našoj zemlji.
Već
tokom 2010. godine očekuje se izgradnja bescarinske zone u Korman polju, pored
Kragujevca, gde će italijanski "komponentaši" otvoriti svoje pogone.
- U ovom trenutku mali broj preduzeća mogao bi da zadovolji uslove koje traže
"Fijatovi" "komponentaši", ali radi se na tome da se
podignu standardi u proizvodnji - kaže za "Novosti" Igor Vijatov,
direktor automobilskog klastera u Srbiji. - Pripreme za dolazak
"Fijata" počele su odavno u našem klasteru, a posle početnog
pesimizma, sve više ima dobrih vesti i rezultata. Veoma je bitno da se domaće
firme osposobe da isprate sve zahteve, od finansija do proizvodnje, jer time
mogu da konkurišu i za neke druge automobilske kompanije. Ono što traži
"Fijat" biće dobro i drugim automobilskim gigantima. U automobilskom
klasteru ukazuju da se ovih dana u Italiji rade analize finansijskog poslovanja
tokom poslednje tri godine
za firme koje žele da budu dobavljači. Jedan od glavnih
kriterijuma za izbor je, osim kvaliteta i poštovanja standarda, i isporučivanje
bez kašnjenja.
Prema rečima Vijatova, čak 26 srpskih firmi je na pozitivnoj listi
"Fijata", i ta preduzeća, uz dodatna poboljšanja, mogla bi da budu
deo tima koji će učestvovati u proizvodnji dva nova modela "Fijata
Srbija". I nova zona pored Kragujevca ponudiće dobre uslove za poslovanje,
i moguće je da će i neke domaće firme otvoriti svoje pogone tik uz Italijane.
Zasad najveću šansu učešća u proizvodnji novih modela u Kragujevcu imaju
pirotski "Tigar", fabrika akumulatora iz Sombora, kruševački "Trajal"
i "Promotor Irva". Veliki potencijal postoji i u fabrikama poput FKL
iz Temerina, livnice iz Kikinde, "Frada" iz Aleksinca, "Zastava
tapacirnice"...
- Naš klaster automobilske industrije je u 2005. godini počeo da radi sa 15
članova, a sada ima već 34 proizvođača i još pet obrazovnih i naučnih
institucija. To je pokazatelj da se ovaj deo srpske privrede budi - kaže
Vijatov. - Očekujemo da se tokom 2010. godine u klaster uključi još najmanje 10
domaćih i nekoliko stranih kompanija.
MILIONI EVRA ZA OPREMANJE
ZBOG posla sa "Fijatom", u Kragujevcu će do kraja 2010. godine biti
uloženo oko 80 miliona evra u infrastrukturu i opremanje industrijske zone.
Više od 30 miliona evra biće uloženo u izgradnju deonice autoputa
Kragujevac-Batočina, a radovi bi trebalo da budu završeni do kraja 2011.
godine.
- Početna ulaganja u opremanje "Korman polja" biće veća od 10 miliona
evra - rekao je Nebojša Zdravković, zamenik gradonačelnika Kragujevca. - U
početnoj fazi, do kraja 2010. godine, biće smešteno 15 glavnih proizvođača
delova za "Fijat".
RADNICI
PREMA standardima u automobilskoj industriji, na svakog radnika u proizvodnji
dolazi još četvoro radnika u fabrikama delova. Tako bi u proizvodnji novih
modela, osim radnika u kragujevačkoj "Zastavi", u ostalim firmama posla
moglo da bude i za oko 15.000 radnika.
odlično!!!
Biće posla za sve!!!
Ajmo u Kragujevac!
Salim se,sve je to super ako bude tako ali navikli smo da nas lažu i mažu do besvesti. Prosto nam je noramlno, ponekad i smesno kako se neki ljudi godinama pojavljuju na TVu i pričaju stvari koje se vrlo brzo pokazu kao neistine.