home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Auto-CO

Izabrati najbolji automobil za svaku od 12 kategorija nije bio lak zadatak, ali posle dvonedeljnog istraživanja sam uspeo. U ovoj, novitetima posnoj godini, našlo se dovoljno kandidata čiji je razvoj doduše započet pre više godina, a SEKA nije uspela da zadrži od predstavljanja na auto sajmovima i pojavljivanja u prodajnim salonima.

Ko su dobitnici i zbog čega, pročitajte u specijalnom prilogu Auto-CO najbolji iz 2009. godine u nastavku.

Komentarisao: Nikola Stojanović

Bez odugovlačenja, evo dobitnika priznanja Auto-CO najbolji iz 2009. godine:

Kategorija

Proizvođač

Model

 mikro

Toyota

iQ

 mini

Chevrolet

Spark

 mali

VW

Polo

 srednji

Opel

Astra

 normalni

Suzuki

Kizashi

 porodični

Volvo

V50 DRIVe stop-start

 sportski

VW

Golf R

 veliki

BMW

Serija 5 sedan EfficientDynamics

 luksuzni

Audi

A8

 SUV/CUV

Hyundai

iX35

 super

Mercedes-Benz

SLS AMG

 iz snova

Lamborghini

Reventón Roadster

To što su se među najboljima našli i dobitnici iF nagrada ne treba da vas čudi, iako po mom skromnom mišljenju dizajn nije i ne može biti presudan, dobar dizajn često prati najbolje.

Najveći svetski proizvođač prisutan je jednim nagrađenim modelom i to u kategoriji mikro automobila. Volkswagen je najuspešniji pojedinačni brend sa Polom i Golfom R kao pobednicima, a kada se posmatra po proizvođačkim grupacijama VWAG ubedljivo vodi sa četiri nagrađena modela, jer se u sastavu ove grupe nalaze i Audi sa modelom A8 i Lamborghini sa Reventón Roadsterom. General Motors se može svrstati među grupne dobitnike jer ima Opel sa Astrom i Chevrolet sa Sparkom. Da nije Volvoa i njihovog prerađenog starog modela, grupa proizvođača okupljena oko Forda, zajedno sa Mazdom bi prošla bez nagrade ove godine. Da, nezgodan trenutak za Ford je to što je u segmentu u kojem ima najsnažnijeg predstavnika Fiestu (evropska verzija), ove godine dobio još snažnijeg konkurenta - Poloa. Što se ostalih Fordovih modela tiče, fokus na američko tržište i manjak svetskih premijera učinili su svoje u ovoj kriznoj godini.

Među tzv. posmatračima, tj. velikim proizvođačima koji nisu uspeli da zasene, izdvaja se grupa FIAT sa Chryslerom kao najveća, zatim grupa PSA zajedno sa partnerskim Mitsubishijem. Apropo FIAT grupe, napominjem da Alfa Romeo MiTo jeste najvažniji model koji je ove godine stigao u prodajne salone, ali je to jedan niche proizvod koji nije imao šanse za titulu protiv mainstream konkurencije iz B segmenta kojem pripada. Da je kojim slučajem, osim na papiru, Alfa Romeo predstavio Giuliettu tokom ove godine, FIAT grupa bi bila blizu konkurencije u kategoriji srednjih automobila. Ovako Alfa pauzira do 2010. godine i gubi priliku da se nadmeće za priznanje Auto-CO najbolji iz 2009. godine.

U stilu priloga "iza kulisa", otkrivam vam i imena pojedinačnih proizvođača kojima je za malo promakla ovogodišnja prilika da se okite znamenjem Auto-CO najbolji iz 2009. godine, a to su Honda sa Jazzom u kategoriji malih automobila, Lotus sa Evorom u kategoriji superautomobila i Bentley sa Mulsanneom u kategoriji luksuznih automobila. Da je Mulsanne pobedio, bio bi to peti model iz VWAG-a.

Kompletan članak pročitajte na sajtu Auto-CO



čitanja : 1276



Komentari

Ako je Suzuki Kizashi normalan,ko je onda nenormalan?

Autor milan 26 Dec 2009, 22:39

@milan

Kizashi je normalan auto, a da se kojim slučajem nudi u Evropi, išao bi barabar sa evropskim automobilima marke Opel, Peugeot, Renault, Škoda i Seat, samo što bi Kizashi bio puno atraktivniji od mnogih "prizemljenih" euro brendova, a i nekih japanskih - Toyote na primer.

Autor 100janovic 27 Dec 2009, 00:25

milan ustvari pita sta znaci pojam "normalan" automobil?!?

Autor carobnjak 27 Dec 2009, 01:14

@carobnjak

Da,to sam pitao.Prodaja u Evropi bi trebala da pocne 2010.,tako sam procitao.Tada ce pomrsiti racune mnogim izvikanim markama.

Autor milan 27 Dec 2009, 11:15

@milan

"Normalan" je auto koji bismo za svoje novce kupili ti ili ja ili bilo ko nema novca za bacanje. Kod normalnog automobila nema puno "ludiranja", ne pati se za premium filingom, ali sve mora biti pristojno odrađeno.

Suzuki Kizashi ima tu auru "pametnog izbora" na koju "grizu" kupci, ali on uspeva da se izdigne malo iznad "konfekcije", pa nije 100% ekonomik.

Slažem se sa Milanom da će Kizashi da pomrsi račune mnogima, ne samo izvikanima, jer ako je malo potrebno dodati za puno bolje, onda ima onih koji će to i razmotriti.

Autor 100janovic 28 Dec 2009, 09:47