home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Američki "Dženeral motors" (GM), nekada najveći proizvođač automobila na svetu, ponudio je ogromne podsticaje dilerima da ubrzaju prodaju preostalih zaliha automobila robnih marki "saturn" i "pontijak", u nameri da popravi rezultate decembarskog poslovanja.

U pismu prodavcima, GM je naveo da će isplatiti 7.000 dolara za svaki prodati ili iznajmljeni novi "saturn" i "pontijak" iz postojećih zaliha. U skladu sa tim planom, vozila će biti klasifikovana kao korišćeni automobili, s tim što bi dileri bili prvi vlasnici i tako bi mogli da ih prodaju po mnogo nižoj ceni, piše njujorški "Vol strit džornal".

Ponuda diskontne prodaje će važiti do 4. januara, poslednjeg dana decembarske isporuke kola. GM će knjižiti prodaju dilerima kao isporuku automobila kompanijama za popunjavanje voznog parka, što će, kako se očekuje, povećati decembarsku prodaju.

Udeo prodaje GM-a na tržištu pao je na 20 procenata, u odnosu na 51 odsto kada je kompanija dominirala u SAD, ali su tu njenu poziciju sada zauzele druge domaće i inostrane kompanije. Inostrana prodaja GM-a sada je skoro pođednaka sa domaćim isporukama.

GM je u procesu ukidanja robnih marki "pontijak" i "saturn" i prodaje brenda "hamer", u skladu sa planom oporavka prezadužene kompanije, prenele su agencije.

Od septembra, GM nije uspeo da ostvari program stabilizacije na nekoliko ključnih tačaka - propao je pokušaj prodaje brenda "Saturn", jedna konkretna ponuda za prodaju GM evropske filijale "Opel" je odbačena i GM je odlučio da pod svojim okriljem zadrži nemačku firmu, prodaja "Hamera" kineskoj firmi je odložena, a švedski "Saab", takođe jedna od evropskih podružnica, nalazi se pred zatvaranjem.

Uprava GM je očekivala da će do kraja ove godine zaključiti ugovore o prodaji "Saaba" i "Hamera" i da će pripremiti inicijalnu prodaju akcija u 2010. godini, kako bi se obezbedio priliv svežeg novca i smanjio većinski udeo americke vlade u vlasništvu kompanije.

Više od 70 godina GM je bio najveća kompanija u najznačajnijem industrijskom sektoru u svetu i prednjačio je u svim inovacijama autoindustrije.

Od 1931. do 2008. godine GM je bio najveći proizvođač kola na svetu, kada ga je pretekla japanska "Tojota".

Američki auto-gigant, prema oceni analitičara, nije uspeo da se prilagodi novim zahtevima trzišta za štedljivijim ekološkim automobilima i propustio je nekoliko godina da izađe u susret zahtevima kupaca.

Uprkos smanjivanju troškova i masovnim otkazima, GM nije uspeo da stabilizuje poslovanje, a nije pomogla ni pomoć američke vlade od devet milijardi dolara u decembru minule godine.

Da bi se izbegao bankrot, u martu 2009. je započeo stečajni postupak koji je okončan 10. jula i zahvaljujući rasprodaji nekretnina i poslova, kao i obilatoj pomoći vlade u Vašingtonu, GM je ostao u životu.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Pontiac 



čitanja : 1365



Komentari