
Preuzeto sa : Blic.rs
Donedavno su razni majstori, po nižim cenama, ugrađivali TNG uređaje za upotrebu plina u automobilu sumnjivog kvaliteta, pa su se zato dešavale i razne nezgode.
Sada svaki vozač mora da ima atest za plinski sistem, a u Centru za motorna vozila pri AMSS kažu da su nepravilnosti na uređajima najčešće pronalazili na starijim automobilima.
Prema podacima AMSS, gotovo svako treće vozilo je imalo neku neispravnost i
moralo je da ide na doradu kako bi dobilo atest za ovaj uređaj, početkom
decembra, kada je zbog novog Zakona nastala gužva pred njihovim „vratima“.
Da bi se izbegle slične situacije, najvažnije je raspitati se koji su to
ovlašćeni servisi u kojima se ugrađuje TNG. Stručnjaci kažu da ugrađivanje ovog
uređaja treba poveriti za to ovlašćenoj osobi i nikako to ne treba raditi na
svoju ruku. Nije nepoznato da su mnogi vozači, želeći da uštede što više novca,
kupovali instalaciju i sami ugrađivali TNG, što je i te kako opasno!
– Najčešće probleme uočavali smo na starim ugradnjama gasa, odnosno već onim
koji su ugrađivani pre dve, tri godine, kada su majstori radili kako su znali i
hteli. To sada mora da se izmeni po novim, važećim kriterijumima. Često smo
nailazili na pukotine na cevima nosača, ali se dešavalo i da delovi opreme (na
primer rezervoar) nisu homologizovani, odnosno nisu imali međunarodno tipsko
uređenje – kažu za „Blic nedelje“ u Centru za motorna vozila pri AMSS.
Takođe su zamerke u AMSS prilikom izdavanja atesta na plinske sisteme na
vozilima bile i po pitanju gasne opreme, koja je ispuštala više izduvnih gasova
nego što treba. Neispravni uređaji kao posledicu imaju veću potrošnju goriva i
povećanu emisiju izduvnih gasova.
– Srećom, do sada nisu zabeleženi neki drastični slučajevi zbog ugradnje
neispravnih TNG uređaja. Iako su mnogim vozilima ugrađivani lošiji uređaji,
gasne instalacije su kod mnogih vozila bile dobro zaštićene. Zato su vozači
godinama uspevali neprimećeno da koriste te uređaje – kažu za naš list u Centru
za motorna vozila.
Međutim, prema novom Zakonu o bezbednosti u saobraćaju, svaki vozač koji ima
TNG uređaj u automobilu mora da ima atest. Ukoliko nema, kazne za to se kreću
od 5.000 do 20.000 dinara. Kaznu od pet hiljada dinara platiće i onaj vozač
koji ima atest, ali nema dokaz za to. Bez atesta neće moći ni da se putuje po
zemljama Evropske unije.
Nekoliko sati za atest
Ugradnja TNG uređaja u AMSS košta 3.600 dinara, za dobijanje atesta za ovaj sistem potrebno je nekoliko sati. Naime, prvo se radi tehnički pregled, pa vozači moraju da odu po uput u MUP u Ljermontovoj. Kasnije se radi atest i to se konstatuje na liniji tehničkog pregleda. Nakon toga, vozač je dužan da ode opet u MUP kako bi se podaci uneli u saobraćajnu dozvolu.
Autor : B. Gigović
Šta sve neće da smisle samo da bi oteli novac od ovog napaćenog naroda.S'obzirom da je gas mali zageđivač oni treba da plate tim vozačima što koriste to gorivo a ne da nameću samo neke izmišljene troškove.Sade odjednom se pojavljuju i ovlašćeni servisi za ugradnju.Znate to je vrlo komplikovana tehnologija da to mogu samo oni servisi koji su dali nekom dobre pare(koje će im se brzo vratitu),
Nisi bas potpuno u pravu. Ipak je to prerada automobila, potencijalno opasna ako je ne uradi kako treba i neka kontrolna provera treba da postoji. Ako prelayis veliku kilometrazu a pritom jos i zaradjujes vozeci (npr taksista), ne vidim da je toliki problem da iydvojis 100e za atest - da ti je savest mirna ako nista drugo...
Zoran je u pravu, sve su to izmisljeni troskovi, ja jos nisam cuo da se nekome zapalio auto zbog lose ugradnje uredjaja, a jos manje da je neko povredjen. Sad oni toboze brinu za nas pa nam namecu ateste. Pa jos i ovlasceni servisi za ugradnju...time ukidaju ove manje servise gde ljudi bar imaju neko zaposlenje, ja prvi pljujem po tim indijancima koji ti za male pare skarabudze plin u kola, ali ko voli nek izvoli - nekome se to isplati
Ja jesam za sigurnost, ali ljudi, ovo sto nama radi ova drzava je posebna prica, kada sam izvrsio atest i doneo sve papire da mi dodaju u saobracajnu da imam atest, kaze mora nova jer se masa razlikuje za 20-ili 30 Kg :) i naravno iako je saobracanja bila stara svega par meseci morao sam da je platim ponovo, da ne pricam da za auto star 20 godina placam vecu registraciju od od Nemaca, a nikad mi nije smanjeno nista zbog plina, i drugih stvari normalnih u drugim drzavmaa, ne moram da pominjem da su primanja i davanja kod nas potpuno nesrazmerna, mi idemo TROSKOVIMA u evropu, a primanja ce da uslede 2020.... Povecanje registracija i prevare zvane novi zakon necu ni da pominjem bolje...