home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Evropski proizvođači automobila, a posebno nemački, će se suočiti sa ogromnim padom prodaje u ovoj godini. Nova studija predviđa da će, samo u Zapadnoj Evropi, biti prodato milion automobila manje nego u 2009. godini.

„Svet automobila će se promeniti, a to će morati da prate i proizvođači“, kaže Ferdinand Dudenhofer sa Univerziteta Duizburg-Esen. On je autor nove studije.

Uprkos finansijskoj krizi, protekla godina zauzima šesto mesto na listi najuspešnijih godina za prodaju automobila. Međutim, tome u velikoj meri može da se zahvali subvencijama vlada raznih zemalja – recimo nemačkoj premiji „staro za novo“.

Statistika je jasna: prošle godine je prodato 52,8 miliona automobila; to je 5,4 posto manje nego u 2008. Nemačka, međutim, nije uopšte loše prošla: sa 3,8 miliona prodatih automobila, zabeležen je rast za čak četvrtinu. Ostali nisu bili te sreće: U Severnoj Americi je prodaja pala za 22 odsto, u Rusiji za čak 44 odsto, a bolje nisu prošli ni Japan, Španija ili Velika Britanija.

Mnogi Nemci iskoristili „staro za novo“

„Sada je došlo vreme da upravo Nemačka proda manje automobila. Povećana prodaja u prošloj godini došla ja zahvaljujući premiji ‘staro za novo’, ali će Nemačka sada povući prodaju u Zapadnoj Evropi dole“, kaže Dudenhofer.

Nemci su obilato koristili mogućnost premije: trebalo je da svoja vozila, starija od devet godina, doteraju na otpad, a za uzvrat su dobijali premiju od 2.500 evra za kupovinu novih automobila koji zadovoljavaju ekološke standarde. Sve je to koštalo Vladu oko pet milijardi evra, ali je stvorilo zadovoljne kupce i, što je još važnije, preporodilo auto-industriju.

U celoj priči su profitirali i uvoznici automobila. Do prošle godine, od ukupnog broja prodatih vozila, samo 30 posto je bilo strano, tj. uvezeno. Sada je taj procenat skočio na 40.

Nemačke firme u globalnoj trci

Nemački proizvođači se spremaju da uzvrate udarac. Kako kaže Matijas Visman, predsednik Asocijacije auto-moto industrije, nemački proizvođači će se oštro uključiti u globalnu trku.

„Pozabavićemo se i poljem „malih“ automobila – onih koji troše do tri litra goriva na 100 kilometara“, rekao je Visman za francuski Le Eho. On dodaje da ipak očekuje mali pad prodaje. Inače, trenutno se tri od četiri automobila proizvedena u Nemačkoj prodaju na stranom tržištu.

Izvor : dw-world.de 



čitanja : 2301



Komentari

Ceka nas duga i teska godina i ocekujte da ce cene automobila koje stoje na lageru od 2009 godista da se prodaju budbogzasto.
Samo da ne bude kao 1993, do te godine je srednji sloj koji je navikao da ima 1000 maraka platu ispucao sto je imao, posle je radio za 20e platu i kupovao robu po bulevaru i od svercera i lopova.

Autor lok 04 Jan 2010, 09:12

Ko kupuje, neka sačeka sajam. Sad su lageri mahom ispražnjeni.

Autor Boris 04 Jan 2010, 14:38

Subvencije su samo naterale one koji su u bliskoj budućnosti planirali da kupe auto da požure. Tačnije, prodaja koja bi se razvukla na godinu dve se obavila u jednoj godini, tako da je za očekivati da će u sledećoj godini biti manje kupaca, jer su mnogi koji su planirali već kupili auto.

Autor Milos 04 Jan 2010, 14:58

nesto mozes da kupis samo kad imas pare(platu) a posto svi teze ka tome da imaju 0 radnika neznam samo kome ce da prodaju robu koju proizvedu??? sami sebi ili robotima?? onima koji su nekad imali posao i platu a vise nemaju, sigurno ne!

Autor srbenda 05 Jan 2010, 15:52

bravo srbendo, eto vidis kuda ide ovaj svet

Autor Petar 05 Jan 2010, 17:00