home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Premeštanje proizvodnje nove "pande" iz Poljske u Italiju bi koštalo između 300 i 400 miliona evra više nego da montaža tog vozila ostane u poljskom pogonu.

Izvršni direktor Fijata Serđo Markione je prošle sedmice obavestio italijansku vladu i sindikate da kompanija razmišlja o eventualnom prebacivanju proizvodnje iz Poljske u Italiju počev od 2011. godine.

Transfer proizvodnje naslednika "pande" u Italiju bi pomogao Fijatu da ispuni zahtev italijanske vlade da poveća domaću proizvodnju vozila za 50 odsto, na oko 900 hiljada jedinica godišnje do 2012. godine, kako bi se podstakla zaposlenost.

U Fijatovoj poljskoj fabrici u mestu Tihi sada se, pored "pande", evropskog najbolje prodavanog manjeg automobila, izrađuju "fijat 500" i mini automobil "seićento", kao i modeli drugih kompanija, kao što je "ford ka".

Kada je krajem decembra najavljeno da bi poljska fabrika Fijata mogla ostati bez najpopularnijih modela automobila, najoštrije je reagovala vlada u Varšavi tvrdeći da je reč o političkoj, a ne ekonomskoj odluci i da se to čini pod pritiskom italijanskih političara i sindikata.

Za 11 meseci ove godine u Fijatovoj poljskoj fabrici je proizvedeno 276 hiljada "panda", što je polovina rekordne ukupne proizvodnje od 554.300 automobila. Pri tome je ostvaren izvoz čak 97 odsto proizvodnje te fabrike, jedine u Poljskoj koja je ove godine povećala montažu automobila.

Autor : Tanjug.rs



čitanja : 983



Komentari