home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs

Automobili  stariji od 15 godina još bar šest meseci neće morati na tehnički pregled dva puta godišnje. Iako je najavljivano da će uporedo sa novim Zakonom o saobraćaju na snagu stupiti i pravilnik po kojem vremešne četvorotočkaše "kanal" čeka svakog "polugodišta", to se neće dogoditi tako skoro, možda čak - ni ove godine.

- Izrada pravilnika o tehničkom pregledu je u toku i očekujem da bi mogao da bude završen u narednih mesec dana - objašnjava Dragan Jovanović, pomoćnik ministra za infrastrukturu. - Pravilnik će biti objavljen u "Službenom glasniku", a na snagu će stupiti šest ili 12 meseci kasnije.
"Svežih" zvaničnih podataka o prosečnoj

starosti vozila na srpskim drumovima nema, ali se procenjuje da je ona oko 18 godina. To znači da će novi pravilnik direktno pogoditi većinu od 1,6 miliona vlasnika automobila u Srbiji. Pogotovo ako se zna da će morati da plaćaju oba tehnička pregleda.
Trenutno, pregled košta od 800 do 2.000 dinara, ali je izvesno da će, po novoj odluci, biti - skuplji.
- U predlogu koji će usvojiti Ministarstvo određena je cena od 2.500 dinara za putnička vozila, a postojaće cenovnik za sve kategorije vozila - navodi Jovanović. - Ovu cenu, naravno, treba da odobri i Ministarstvo trgovine i usluga.
Osim siromašnijih slojeva, zbog Pravilnika su negodovali i vlasnici "oldtajmera". Potkovani podacima Saobraćajne policije, oni tvrde da je starost vozila jedan od najređih krivaca za saobraćajne nezgode, a da je faktor koji izda najčešće - vozač.
- Raduje nas što, po svemu sudeći, ova odluka neće stupiti na snagu ove godine - kaže nam Dejan Kovačić, predsednik Udruženja "Buba Beograd", koje okuplja vlasnike starih "folksvagena". - Ali, loše je što ni mi, ni ljudi iz Muzeja automobila, nismo uspeli nimalo da utičemo na pisanje pravilnika.

Efekti zakona

Dragan Jovanović kaže da se efekti novog Zakona o bezbednosti saobraćaja već vide, mada do sada viđeno čini "tek pet odsto" onoga što tek čeka srpske vozače.
- Polako stežemo kaiš, ne želimo da prenagljujemo. Ali, pomaka već ima - optimista je Jovanović.

Nadzor

Pravilnik donosi i strože kriterijume za izduvne gasove, gume i ispravnost kočnica, trapa i pneumatika. Svi tehnički pregledi obavljaće se pod video-nadzorom.

Autor : M. Prelević



čitanja : 1943



Komentari

Nama sa starim autima preostaje jedino da ih bacimo na otpad i da idemo peske, jer po ovom novom zakonu ce se voziti jedino "gospoda" sa dzipovima, mercedesima i BMW-ima.

Vama iz vlasti bi bilo bolje da otvarate nova radna mesta i da pritegnete privatnike da dignu cenu rada pa da i mi sa krsevima pocnemo da privredjujemo dovoljno da i mi kupimo neki noviji ili cak novi automobil.

Ili vi to pisete zakone koji odgovaraju onima koji ionako imaju previse, a mi obicni smo dobri samo za placanje nebuloznih kazni i "poreza".

Autor Iris Oziris 10 Jan 2010, 15:34

Na ovim starijim automobilima nema nesto mnogo stvari ni da se pokvari, glupo je da ide na 6 meseci na tehnicki, za par godina tehnicki kosta koliko i celo auto.
Narocito ako se zna da procenat starijih automobila koji ucestvuju u saobracajnim nezgodama nije nista veci nego novijih automobila.

Autor Damko 10 Jan 2010, 21:16

Zanima me kako ce mladi ljudi koji su tek poceli da zive i rade da sebi priuste prevozno sredstvo?

Cak i da se svi "krshevi" i odvezu na auto-otpade gde je tu smisao jer u tom slucaju nikom ne trebaju auto delovi i cela jedna industrija zamire. Znam da postoji mogucnost reciklaze ali ni ti otpadi ne mogu da prime sve "kandidate" kad ne postoji potreba za tolikim kolicinama. Cak i da postoji ima dovoljno otpadnog gvozdja u vidu shkoljki automobila po kanalima da bi se obezbedila dovoljna kolicina sirovine za nesmetan rad samo neko treba to da dopremi do otpada.

Autor ChedomirADELAIDE 11 Jan 2010, 02:13