
Preuzeto sa : Novosti.rs
Automobili stariji od 15 godina još bar šest meseci neće morati na tehnički pregled dva puta godišnje. Iako je najavljivano da će uporedo sa novim Zakonom o saobraćaju na snagu stupiti i pravilnik po kojem vremešne četvorotočkaše "kanal" čeka svakog "polugodišta", to se neće dogoditi tako skoro, možda čak - ni ove godine.
- Izrada pravilnika o tehničkom pregledu je u toku i očekujem da bi mogao da
bude završen u narednih mesec dana - objašnjava Dragan Jovanović, pomoćnik
ministra za infrastrukturu. - Pravilnik će biti objavljen u "Službenom
glasniku", a na snagu će stupiti šest ili 12 meseci kasnije.
"Svežih" zvaničnih podataka o prosečnoj
starosti vozila na srpskim drumovima nema, ali se procenjuje
da je ona oko 18 godina. To znači da će novi pravilnik direktno pogoditi većinu
od 1,6 miliona vlasnika automobila u Srbiji. Pogotovo ako se zna da će morati
da plaćaju oba tehnička pregleda.
Trenutno, pregled košta od 800 do 2.000 dinara, ali je izvesno da će, po novoj
odluci, biti - skuplji.
- U predlogu koji će usvojiti Ministarstvo određena je cena od 2.500 dinara za
putnička vozila, a postojaće cenovnik za sve kategorije vozila - navodi
Jovanović. - Ovu cenu, naravno, treba da odobri i Ministarstvo trgovine i usluga.
Osim siromašnijih slojeva, zbog Pravilnika su negodovali i vlasnici
"oldtajmera". Potkovani podacima Saobraćajne policije, oni tvrde da
je starost vozila jedan od najređih krivaca za saobraćajne nezgode, a da je
faktor koji izda najčešće - vozač.
- Raduje nas što, po svemu sudeći, ova odluka neće stupiti na snagu ove godine
- kaže nam Dejan Kovačić, predsednik Udruženja "Buba Beograd", koje
okuplja vlasnike starih "folksvagena". - Ali, loše je što ni mi, ni
ljudi iz Muzeja automobila, nismo uspeli nimalo da utičemo na pisanje
pravilnika.
Efekti zakona
Dragan Jovanović kaže da se efekti novog Zakona o
bezbednosti saobraćaja već vide, mada do sada viđeno čini "tek pet
odsto" onoga što tek čeka srpske vozače.
- Polako stežemo kaiš, ne želimo da prenagljujemo. Ali, pomaka već ima -
optimista je Jovanović.
Nadzor
Pravilnik donosi i strože kriterijume za izduvne gasove, gume i ispravnost kočnica, trapa i pneumatika. Svi tehnički pregledi obavljaće se pod video-nadzorom.
Autor : M. Prelević
Nama sa starim autima preostaje jedino da ih bacimo na otpad i da idemo peske, jer po ovom novom zakonu ce se voziti jedino "gospoda" sa dzipovima, mercedesima i BMW-ima.
Vama iz vlasti bi bilo bolje da otvarate nova radna mesta i da pritegnete privatnike da dignu cenu rada pa da i mi sa krsevima pocnemo da privredjujemo dovoljno da i mi kupimo neki noviji ili cak novi automobil.
Ili vi to pisete zakone koji odgovaraju onima koji ionako imaju previse, a mi obicni smo dobri samo za placanje nebuloznih kazni i "poreza".
Na ovim starijim automobilima nema nesto mnogo stvari ni da se pokvari, glupo je da ide na 6 meseci na tehnicki, za par godina tehnicki kosta koliko i celo auto.
Narocito ako se zna da procenat starijih automobila koji ucestvuju u saobracajnim nezgodama nije nista veci nego novijih automobila.
Zanima me kako ce mladi ljudi koji su tek poceli da zive i rade da sebi priuste prevozno sredstvo?
Cak i da se svi "krshevi" i odvezu na auto-otpade gde je tu smisao jer u tom slucaju nikom ne trebaju auto delovi i cela jedna industrija zamire. Znam da postoji mogucnost reciklaze ali ni ti otpadi ne mogu da prime sve "kandidate" kad ne postoji potreba za tolikim kolicinama. Cak i da postoji ima dovoljno otpadnog gvozdja u vidu shkoljki automobila po kanalima da bi se obezbedila dovoljna kolicina sirovine za nesmetan rad samo neko treba to da dopremi do otpada.