
Francuski "Pežo-Sitroen" (PSA) je objavio pad prodaje automobila i lakih kamiona za 2,2 odsto prošle godine, najavljujući još teže dane u 2010., zbog smanjivanja obima evropskog tržišta, drugu godinu zaredom.
Proizvođač popularnih modela "pežo 207" i "sitroen C4 pikaso", saopštio je da je lane prodao 3,19 miliona automobila, u odnosu na 3,26 miliona u 2008. Manju prodaju zabeležila je robna marka "Pežo" od 3,3 odsto, dok su isporuke "Sitroenovih" automobila i lakih kamiona smanjene 0,7 odsto, predočila je PSA, drugi najveći evropski proizvođač automobila, posle nemačkog "Folksvagena".
Uprava PSA je ocenila da je vladin program podsticanja tražnje za novim automobilima minule godine bio dobar odgovor na globalno privredno posrtanje i da je pomogao većoj prodaji u mnogim zemljama, posebno u Francuskoj i Nemačkoj.
Lane je 13 evropskih država uvelo stimulativne mere po principu zamene starog automobila za novi.
Ta kompanija prognozira da će se u 2010. povećavati prodaja automobila u svetu, osim u Evropi.
PSA, naime, smatra da će plan o postepenom ukidanju stimulativnih mera u Nemačkoj i drugim evropskim državama ove godine doprineti novom padu prodaje vozila na starom kontinentu i da će se to smanjivanje kretati u okvirima jednocifrenog procenta.
Sredinom godine PSA je objavio da očekuje gubitak između milijardu i dve milijarde evra za ovu godinu zbog ekonomske krize, najavljujući otkaze za više hiljada radnika.
Kompanija je prošle poslovne godine izgubila 343 miliona evra, dok je 2007. godne imala zaradu od 885 miliona evra.
Planom razvoja, PSA ubrzano podiže fabriku u Rusiji iz koje bi prvi automobil trebalo bi siđe sa montažnih traka u proleće 2010, a ne 2011. godine kako je ranije predviđano.
U novom pogonu će se izrađivati model "pežo 308". Kompanija će u fabriku, kapaciteta od 100.000 automobila godišnje, uložiti 300 miliona evra, a zapošljavaće 3.000 radnika.
Francuska kompanija je objavila da pregovara sa japanskim "Micubiši Motorsom" (Mitsubishi Motors) o "strateškom partnerstvu", najavljujući da će kupiti 30 do 50 odsto udela u četvrtom najvećem japanskom proizvođaču vozila u iznosu do 300 milijardi jena (3,4 milijarde dolara).
Japanski poslovni dnevnik "Nikeji" tvrdi da su dve korporacije u "završnoj fazi pregovora o povezivanju" kojim bi bilo stvoreno šesto po veličini automobilsko savezništvo u svetu.
Električni automobil koji "Pežo" namerava da lansira u Evropi krajem 2010. biće zasnovan na "Micubišijevom" modelu "i-MiEV", koji se na japanskom tržištu pojavio u junu.

Autor : Tanjug.rs
Foto : Peugeot