
Proizvodnja automobila u Rusiji je prošle godine smanjena za 59,4 odsto u odnosu na 2008, na 596.857 vozila, navedeno je u izveštaju konsalting kompanije ASM-holding.
Produkcija automobila u Rusiji opada brže od tržišta, na kome je u protekloj godini prodato 1,46 miliona putničkih i lakih komercijalnih vozila, odnosno 49 odsto manje nego 2008. godine.
Proizvođači putničkih automobila stranih marki su u Rusiji lane ostvarili bolje rezultate od fabrika ruskih brendova. Produkcija ruskih marki je prošle godine smanjena za 63,9 odsto, na 316.922 automobila, a stranih za 52,7 procenata, na 279.935 jedinica.
Udeo stranih marki u ukupnoj proizvodnji automobila u Rusiji je lane narastao na 47 odsto, preneo je Rojters.
Najveći ruski proizvođač, fabrika "Avtovaz", smanjila je proizvodnju čak 63,2 odsto, na 294.737 automobila, dok je fabrika UAZ uspela da "obuzda" pad na 52,2 odsto, odnosno da proizvede 14.811 vozila.
Još su lošiji rezultati na sektoru kamiona i lakih komercijalnih vozila, gde je produkcija opala za 64,5 odsto.
Najveći ruski proizvođač kamiona, kompanija KAMAZ, je smanjila produkciju za 54,8 odsto, proizvevši 23.067 vozila, dok je grupacija GAZ, koja proizvodi prevenstveno laka komercijalna vozila, zabeležila pad od 70,5 procenata (39.185 vozila).
Ukupna proizvodnja vozila u Rusiji, uključujući i autobuse, prošle godine je opala za 59,7 odsto, na 723.224. U 2009. godini na ruskom tržištu je prodato 1,46 miliona novih automobila, što je za 49 odsto manje nego godinu dana ranije, izjavio je na godišnjoj konferenciji komiteta proizvođača Asocijacije evropskog biznisa Martin Jan, potpredsednik komiteta i generalni direktor "Folksvagenove" grupacije u Rusiji.
Ovako veliki pad ruskog tržišta Jan obrazlaže povećanjem uvoznih carina za automobile, smanjenjem bankarskih kredita i devalvacijom rublje.
Rusko tržište je doživelo veći krah od ostalih zemalja, dok su kinesko i nemačko automobilsko tržište lane iskazala čak izvestan rast, podsetio je Jan. Pad prodaje na većini velikih automobilskih tržišta prošle godne je bio na nivou od pet do deset odsto.
Mere državne podrške automobilskom tržištu su bile nedovoljno efikasne, tvrde ruski proizvođači. Program subvencionisanog autokreditiranja je pokrenut kasnije nego što se očekivalo, tako da je u okviru njega prodato manje od 70.000 automobila, što nije imalo većeg uticaja na tržište, izjavio je Jan.
Ruski automobilski koncerni ne očekuju brzi oporavak tržišta, a prema optimističnoj prognozi, u 2010. godini se očekuje prodaja 1,5 miliona automobila, pri čemu proizvođači mogu da računaju na oživljavanje tek u drugoj polovini godine.
Među 20 najprodavanijih marki na ruskom tržištu najveći pad je doživela "Honda" - od 74 odsto, na 23.222 automobila. Prodaja "Opelovih" modela je smanjena za 65 odsto, na 34.277, dok je "Tojota" zabeležila pad od 64 procenata, na 68.731 automobil.
Ni jedan autokoncern prisutan na ruskom tržištu lane nije uspeo da poveća prodaju u odnosu na 2008. godinu. Najmanji pad, od 20 odsto, ostvarila je "Kia" (70.088 vozila), dok je prodaja "Folksvagena" opala za 22 odsto (39.488).
U mnogo boljoj poziciji od tržišta u celini bili su nemački proizvođači skupih automobila - BMW je smanjio prodaju za samo 11 odsto (na 16.350), "Audi" za 12 procenata (na 15.009) i "Mercedes" za 28 odsto (na 12.050 automobila).
Autor : Tanjug.rs
Foto : Lada
Pad proizvodnje automobila u Poljskoj 9 odsto
Proizvodnja automobila u Poljskoj tokom prošle krizne godine bila je 9,21 odsto manja nego prethodne, saopštio je institut za automobilsku industriju Samar.
Iz poljskih fabrika je prošle godine izašlo 899.700 automobila i stučnjaci
kažu da pad od 9,21 proceneta nije loš rezulat s obzirom na to da je ekonomska
kriza teško pogodila upravo tu industrijsku granu.
Razlog za zadovoljstvo ima pre svega poljski "Fijat" iz čije fabrike
u mestu Tihi je prošle godine izašlo 605.800 automobila, uglavnom veoma
traženog modela Panda, što je za 25 odsto više nego 2008.
Autor : Beta.rs