
Najveći češki proizvođač automobila, Škoda iz Mlade Boleslave, povećala je prošle godine uprkos krizi, zahvaljujući kineskom tržištu, prodaju svojih automobila za 1,4 odsto.
Škoda je prošle godine prodala 684.226 vozila na domaćem i stranim tržištima.
U Češkoj je zabeležila pad prodaje za 2,6 odsto, ali su zato njeni modeli, pre
svega "škoda oktavija", bili izuzetno traženi na kineskom i
zapadnoevropskim tržištima.
U Kini je lane Škoda prodala 122.556 automobila, što je za 107 odsto više nego
prethodne, 2008. godine.
Rasla je i prodaja u zapadnoj Evropi, u zemljama gde su vlade dotirale kupovinu
novog automobila u zamenu za likvidaciju starog a tu su najviše profitirali
češka Škoda i poljska fabrika Fijata u mestu Tihi.
U Nemačkoj je prodaja vozila Škoda prošle godine porasla za 57,3 odsto,
povećanje su dileri zabeležili i u Francuskoj, 4,3 odsto, Austriji, 4,8 odsto,
Švajcarskoj, tri odsto.
Škoda nije bila uspešna prošle godine u plasmanu svojih modela na istočnoevropskom
tržištima, koja su do sada bila njena tradicionalna, osim u Poljskoj, gde je
prodaja porasla za 12,7 odsto.
Autor : Beta.rs
Foto : Škoda