home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

 

Preuzeto sa : Pressonline.rs

 

Prototip „zastave 10" na električni pogon, koji je napravilo udruženje „Tim eksperata Zastave", dovedeno je do faze „da se kreće", sada sledi dalji razvoj i dobijanje neophodnih atesta, rekao je za Press Zoran Radojević, predsednik „Tima eksperata".

Ovaj automobil javnost će prvi put videti na kragujevačkom Međunarodnom sajmu autodobavljača jugoistočne Evrope 19. maja. Novac za inovaciju obezbedila je kragujevačka Privredna komora.

- Put od Beograda do Kragujevca vlasnika „desetke" koštao bi 100 dinara. Snaga motora sada je 25 kilovata, a radimo na tome da je povećamo na 40. Dalja usavršavanja vozila tiču se brzine zamene baterije, bez čekanja na punjenje. Motor je napravila kineska kompanija, čije ime još ne mogu da saopštim. Reč je o jednom od vodećih svetskih proizvođača elektrokomponenti, sa kojim smo potpisali ugovor o saradnji. Naš cilj nije samo inovacija „desetke". Proučavali smo nekoliko modela vozila i plan nam je da radimo pretvaranje klasičnih SUS vozila, onih sa unutrašnjim sagorevanjem, u elektromobile. Taj koncept je već viđen kod američkih kompanija - kaže Radojević. Udruženje pod nazivom „Tim eksperata Zastave", koje okuplja stručnjake kragujevačke fabrike, na automobilu „zastava 10" na električni pogon počelo je da radi 2008. godine. Desetka je zapravo „punto" koji je „Zastava" pravila od 2007. godine.

- Dalji razvoj treba poveriti Tranzicionom centru Grupe „Zastava vozila". U proizvodnji „zastave 10" na elektropogon radili bi naši stručnjaci za razvoj za kojima, po dolasku „Fijatovih" stručnjaka, nema potrebe - objašnjava Radojević.

Ova „zastava 10" je zapravo drugo vozilo nazvano „prvi srpski elektromobil". Oba „prva" elektromobila su stigla iz „Zastave". Početkom oktobra 2008. godine „Zastavina" Direkcija za razvoj automobila napravila je za pančevačku firmu „Globus auto" „juga" na električni pogon.  

Autor : M. Raca

Za 100 dinara pređe 150 kilometara

Preuzeto sa : Blic.rs

Eksperti za oblast automobilske industrije iz Kragujevca, okupljeni u „Zastava timu“, napravili su vozilo na platformi automobila „zastava 10“ (srpski „punto“), koji radi na električni pogon. Kako saznajemo, u ekipi koja je sastavljena od stručnjaka koji su do sada činili okosnicu „Zastave“, prvi srpski elektromobil biće predstavljen javnosti na Međunarodnom sajmu od 19. do 21. maja u Kragujevcu.

Kako je za „Blic“ izjavio Zoran Radojević, član ekspertskog tima koji je radio na projektu novog vozila, „ovaj auto može da pređe 100 kilometara i da razvije brzinu od 120 kilometara na sat“.
- Elektromotor i specijalne baterije su iz Kine. Radi se o najmodernijoj tehnologiji, jer je reč o baterijama koje zajedno sa motorom staju u prostor koji je inače predviđen za klasični benzinski motor. Te baterije, litijum-feritne, treba da se pune oko tri sata, a na režimu brzog punjenja mogu da se napune i za 20 minuta. Ovaj prevoz je ne samo ekološki, nego je i jeftin. Onaj ko nabavi ovakvo vozilo može da pređe put od Kragujevca do Beograda, koji je dug oko 150 kilometara, za cenu nižu od 100 dinara - kaže Zoran Radojević.
Električni pogon nije razvijan samo za „punto“, već i za još četiri modela poznatih proizvođača. Jedan je i „opel astra“ koji sa pogonom na električnu energiju ima fenomenalne karakteristike.
Da „Zastava tim“ ozbiljno radi na razvoju novih, pre svega ekoloških modela automobila, potvrđuje i to što je već napravljen hibridni automobil, koji koristi i motor na gas (TNG). Kako tvrde stručnjaci bivše „Zastave“, TNG se u ovom vozilu ne koristi za pogon, već za punjenje baterija elektromotora u uslovima kada je nemoguće naći izvor električne energije.
Projekat koji na najbolji način koristi iskustva stručnjaka domaće automobilske industrije finansirala je država preko Regionalne privredne komore.
- Uspeli smo da izdejstvujemo da na predstojećem Sajmu proizvođači iz Evrope razgovaraju s nama. To je veliki korak - rekao je Dušan Puača, predsednik Privredne komore za Šumadiju.



čitanja : 3029



Komentari

uz dodatak solarnih celija na krovu i par "pretvaraca" ova ideja bi mogla da ima svetlu buducnost.

zasto da ne

Autor ChedomirADELAIDE 10 Feb 2010, 04:09

„ovaj auto može da pređe 100 kilometara i da razvije brzinu od 120 kilometara na sat“

ovakvo vozilo može da pređe put od Kragujevca do Beograda, koji je dug oko 150 kilometara, za cenu nižu od 100 dinara - kaže Zoran Radojević.

Autor ja 10 Feb 2010, 20:39

Cak i da se desi da ovaj model udje u serisku proizvodnju,
(u sta ja licno ne verujem) sigurno je da taj isti Zoran Radojevic nece voziti Fiat Punto na elektricni pogon nego Toyotu Prius.(od Kragujevca do Beograda, naravno.)

Autor astra 10 Feb 2010, 22:16

@astra

i to TP plugin hybrid

Autor joca 10 Feb 2010, 23:14

Pored velikog Li-Fe akumulatora ima i dva olovna. Kakvog to ima smisla?

Autor berik 10 Feb 2010, 23:29

U trci ka elektricnom autu vreme je presudno, pravovremeno lansiran jeftin elektricni auto bio bi ubica na trzistu EU

Autor Petar 11 Feb 2010, 20:28