
Preuzeto sa : Pressonline.rs
Prototip „zastave 10" na električni pogon, koji je napravilo udruženje „Tim eksperata Zastave", dovedeno je do faze „da se kreće", sada sledi dalji razvoj i dobijanje neophodnih atesta, rekao je za Press Zoran Radojević, predsednik „Tima eksperata".
Ovaj automobil javnost će prvi put videti na kragujevačkom Međunarodnom sajmu autodobavljača jugoistočne Evrope 19. maja. Novac za inovaciju obezbedila je kragujevačka Privredna komora.
- Put od Beograda do Kragujevca vlasnika „desetke" koštao bi 100 dinara. Snaga motora sada je 25 kilovata, a radimo na tome da je povećamo na 40. Dalja usavršavanja vozila tiču se brzine zamene baterije, bez čekanja na punjenje. Motor je napravila kineska kompanija, čije ime još ne mogu da saopštim. Reč je o jednom od vodećih svetskih proizvođača elektrokomponenti, sa kojim smo potpisali ugovor o saradnji. Naš cilj nije samo inovacija „desetke". Proučavali smo nekoliko modela vozila i plan nam je da radimo pretvaranje klasičnih SUS vozila, onih sa unutrašnjim sagorevanjem, u elektromobile. Taj koncept je već viđen kod američkih kompanija - kaže Radojević. Udruženje pod nazivom „Tim eksperata Zastave", koje okuplja stručnjake kragujevačke fabrike, na automobilu „zastava 10" na električni pogon počelo je da radi 2008. godine. Desetka je zapravo „punto" koji je „Zastava" pravila od 2007. godine.
- Dalji razvoj treba poveriti Tranzicionom centru Grupe „Zastava vozila". U proizvodnji „zastave 10" na elektropogon radili bi naši stručnjaci za razvoj za kojima, po dolasku „Fijatovih" stručnjaka, nema potrebe - objašnjava Radojević.
Ova „zastava 10" je zapravo drugo vozilo nazvano „prvi srpski elektromobil". Oba „prva" elektromobila su stigla iz „Zastave". Početkom oktobra 2008. godine „Zastavina" Direkcija za razvoj automobila napravila je za pančevačku firmu „Globus auto" „juga" na električni pogon.
uz dodatak solarnih celija na krovu i par "pretvaraca" ova ideja bi mogla da ima svetlu buducnost.
zasto da ne
„ovaj auto može da pređe 100 kilometara i da razvije brzinu od 120 kilometara na sat“
ovakvo vozilo može da pređe put od Kragujevca do Beograda, koji je dug oko 150 kilometara, za cenu nižu od 100 dinara - kaže Zoran Radojević.
Cak i da se desi da ovaj model udje u serisku proizvodnju,
(u sta ja licno ne verujem) sigurno je da taj isti Zoran Radojevic nece voziti Fiat Punto na elektricni pogon nego Toyotu Prius.(od Kragujevca do Beograda, naravno.)