Preuzeto sa : Blic.rs
Nova verzija automobila „fijat uno” proizvodiće se u Srbiji, a prve isporuke u Italiju i Evropu očekuju se krajem 2011. godine, navelo je nekoliko italijanskih sajtova specijalizovanih za vesti iz automobilske industrije.
Konferencija za medije na kojoj će „Fijat” ozvaničiti proizvodnju novog „una” biće održana početkom maja, a tom prilikom gigant iz Torina će objaviti i pokretanje proizvodnje ovog modela i u Brazilu.
Razlika između brazilske i srpske verzije „fijata uno” biće u tome što će automobil namenjen evropskom tržištu biti sa dodatnim ulepšanjima i boljim motorom. Dimenzije novog „fijata uno”, koji je do sada u planovima kompanije iz Torina pominjan kao „projekat 327”, slične su dimenzijama „punta klasik”: dužina 3,77 metara, širina 1,64 metra i visina 1,49 metara, uz zapreminu prtljažnika od 290 litara.
Sajt „auto.it” navodi da bi novi automobil trebalo da zameni „punto klasik” u Italiji i Evropi. U Brazilu će novi „fijat uno” zameniti tamošnji model „mile”.
U menadžmentu „Fijata” u Srbiji potvrdili su za „Blic” da će se u Kragujevcu proizvoditi naslednik „punta”, ali se, kako objašnjavaju, izgled novog modela neće sa sigurnošću znati do nekoliko meseci uoči početka njegove proizvodnje. Naš sagovornik navodi da će novi model „fijata uno” biti prezentovan 7. maja u Brazilu, gde će se i proizvoditi. Inače, kragujevačka fabrika se uveliko priprema za proizvodnju modela B klase. Plan je da se samo tri odsto automobila proizvedenih u fabrici proda u Srbiji, a da se 97 odsto izvozi.
Aleksandar Ljubić, predsednik UO „Zastave”, kaže da će novi model koji će se proizvoditi u Srbiji kompanija predstaviti na Sajmu automobila u Ženevi u septembru naredne godine ili na Sajmu u Detroitu. Ljubić kaže da se „Fijat” drži ugovora i najava iz nedavno objavljenog petogodišnjeg plana i dodaje da bi „preuranjeno predstavljanje modela i planova potpuno uništilo prodaju sadašnjih ‘Fijatovih’ automobila”.
Prvobitnu verziju „una” italijanska kompanija je sa velikim uspehom proizvodila od 1983. do 1995. godine, kada je „Fijat” prodao više od osam miliona ovih automobila.
I Nebojša Zdravković, koordinator radne grupe za „fijat” i zamenik gradonačelnika Kragujevca, potvrdio je za „Blic” da se kompanija uveliko priprema za proizvodnju novog modela automobila u Kragujevcu.
Italijanski proizvođač automobila odabrao je izvođača radova za rekonstrukciju podova u halama u kojima će se instalirati nove montažne trake, kao i u halama koje su nekada pripadale „Mehaničkoj obradi”.
- Deset miliona evra koštaće samo rekonstrukcija podova u nekadašnjoj „Zastavi”. Istu sumu novca će „Fijat” odvojiti i za obnavljanje krovova. Počela je i izgradnja energane koja će biti osnovni deo tehničkog bloka nove fabrike automobila - kaže Zdravković.
On navodi da će Skupština grada Kragujevca prvog dana jula početi da postavlja infrastrukturu u novoj industrijskoj zoni Korman polje, u kojoj će se na 65 hektara graditi nove fabrike za delove koji su potrebni „Fijatu”.
- Glavni dobavljači „Fijata”, 14 italijanskih kompanija, već su ucrtale mesta za svoje hale, a mi ćemo uporedo sa njima postavljati gasnu, vodovodnu, kanalizacionu i električnu mrežu - kaže Zdravković.
Početak proizvodnje novog modela automobila su menadžeri „Fijata” još ranije predvideli za drugu polovinu 2011. godine, kada će početi da radi i celokupna komponentistika u industrijskoj zoni Korman polje. Prema standardima koji važe u modernoj auto-industriji, na svakog radnika koji radi na montaži automobila, a biće ih 2.500 (sada ih je 1.000), dolaze još tri do četiri radnika koja prave delove i komponente za vozila. Zato se očekuje da će u roku od dve godine u Kragujevcu biti posla za još oko 10.000 novih radnika koji će raditi za „Fijat”.
Kako je najavio menadžment „Fijata” u poslednjoj poseti Kragujevcu, ovog proleća će se uložiti oko 150 miliona evra u fabriku automobila. Počelo je i montiranje novih automatizovanih presa na kojima će se praviti delovi od lima za novi model koji na tržište celog sveta treba da izađe do kraja 2011. godine. Investicije „Fijata” prati i država Srbija tako što na svaka tri evra koje ulože Italijani u srpsku automobilsku industriju, oni daju jedan evro iz državne kase.
„Fijat” planira da do 2014. godine udvostruči proizvodnju automobila sa sadašnjih 650.000 na 1,4 miliona. U planu su redizajn postojećih i pokretanje proizvodnje novih modela automobila, rečeno je na nedavnom predstavljanju novog petogodišnjeg razvojnog plana kompanije.
Serđo Markione, izvršni direktor kompanije, precizirao je da „Fijat” namerava da pokrene proizvodnju deset novih modela i obnovu šest postojećih modela. Markione je najavio da će do 2014. godine biti uloženo 26 milijardi evra.
NOVI MODEL „FIJAT UNO”
„Fijat Srbija” će da
izveze prve modele „uno” za Evropu krajem sledeće godine. Sličan model
proizvodiće se u Brazilu.
Najavljivani modeli “Fijata” za Kragujevac
1.
Prvobitni plan iz 2005. godine - nova gama vozila koja će zameniti
“Zastavin” nacionalni program: “fijat punto”, “fijat doblo” i novi
pik-ap.
2. U septembru 2008. godine se najavljuje
proizvodnja potpuno novog “malog gradskog automobila”, pravljenog po
najsavremenijoj tehnologiji, koji neće biti jeftin i koji je namenjen
pre svega tržištu EU, a zatim i novog automobila B klase koji će
popuniti segment novog “porodičnog vozila” koje će biti konkurencija
“dačiji loganu” i sličnim vozilima.
3. U decembru prošle godine se najavljuje da će se iz Kragujevca lansirati novi “Fijatov” model koji spada u “nižu B klasu”. U poseti fabrici u Torinu, predsednik Srbije Boris Tadić i delegacija Vlade Srbije je videla sedam novih modela automobila koje je “Fijat” razvio u svojim konstrukcionim biroima i koji su spremni da odmah krenu u proizvodnju.
N. Vlačo - N. Radišić
Foto : Fiat
Damko,
Nisu nista odlozili! Potpisanim ugovorom i petogodisnjim planom FAS upravo je to predvidjeni rok za lansiranje novog modela. Ali nagadjanja oko toga koji ce se model proizvoditi su glupost. Ovo nije model za Kragujevac- TVRDIM.
Bolje i ovo da se kod nas pravi nego sebring. Nego, ovaj na slici, je li to "ulepsani" ili onaj za Brazil?
Pa morace bas da ga doteraju da bi se meni dopao...:)))
Mala ispravka: salon u Zenevi nije u septembru nego u martu!
Zar nije ovo model za evropsko trziste http://www.newemotion.it/img/prodotti/motori/motori694g_1.jpg
@Massa
to je jedan od predloga za novi model A klase, tj. Fiat 600, nema veze sa ovim Uno-m.
Jos se ne zna kako ce izgledati evropski Uno...
@NenadKG
Kako ne odlazu? Prvo se pricalo da ce novi model krenuti krajem 2009. Ubrzo su to pomerili na pocetat 2010. a zatim i za kraj iste. Onda smo se novom modelu nadali najkasnije do kraja ove godine, eventualno da prestupi malo u sledecu. A sad je to kraj 2011.
Verovatno ce neki maserati da proizvode u Kg-u kad su ovoliko tajnoviti... :)
P.S.
"Kako nezvanično saznajemo, „Fijatovi“ stručnjaci su do detalja razradili dve verzije konačnog biznis plana za posao u našoj zemlji. Jedan predviđa proizvodnju automobila B modela u 140.000 primeraka godišnje i on bi krenuo sa realizacijom posle zimskog odmora 2011. godine, a drugi predviđa proizvodnju 240.000 automobila godišnje, čija bi proizvodnja krenula krajem sledeće godine."
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2009/08/07/fiat-topolino-iz-sumadije
@carobnjak
FIAT namerava da u Kragujevcu do kraja 2009. godine otpočne proizvodnju potpuno novog modela automobila A klase, a planiran obim proizvodnje je 200.000 automobila godišnje.
U drugoj fazi, do kraja 2010. godine, FIAT bi trebalo da počne proizvodnju još jednog modela B klase, čime bi ukupna proizvodnja u "Zastavi" porasla na 300.000 vozila godišnje, što je mnogo više od rekordne 1989. godine, kada je u "Zastavi" proizvedeno preko 220.000 vozila.
a evo ti i ceo tekst ako te interesuje:
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2008/09/28/ugovor-sa-fiatom-donosi-investicije-vise-od-milijardu-evra
Od pocetka se nije govorilo o 2011. nego o 2009. pa se polako pomeralo na 2010. pa 2011.
@Damko
jeste, u pravu si, SVASTA pise u tom clanku... Medjutim , tada jos nije ni bilo osnovano preduzece "Fiat Automobili Srbija" i niko nije ni sanjao svetsku ekonomsku krizu koja je sve razvukla... Tek kasnije je objavljen dugorocni plan a to je 2011. za novi model "B" klase!
Meni jutros jedan 'upucen clan' rece da se modeli jos ne znaju,a da ce biti B i C ( ? ). Ni meni ovaj uno nije neka lepota, lepsi je sadasnji punto
@Moron
ja sam isto razocaran ( mozes misliti kako je tek meni... ) ali se nadam da ce onda onaj veci model liciti na nesto jer ovo je sprdacina! Punto 2 je za ovo remek delo!
Odvratan auto, nece imati prodju. Sami ruse svoj brend. Pod brendom Zastave ovo nesrećno ruglo bi imalo smisla ali ovako...
Meni ovaj uno od pozadi lici cak na novi C3 picaso, koji mi je zaista ogavan
Aj da ga vidimo mi uzivo,dace Boga,pa onda da damo komentar!!
Mislim da smo skoro vec raspravljali o ovom cudu...besmislen model,bar na prvi utisak...pretpostavljam da ce da ukinu Pandu...btw,ova tri proreza na prednjoj masci vuku korene od Ritma cini mi se...
@SaleKostolac
nece je ukinuti, uskoro dolazi restilizovana Panda koja ce biti skuplja od novog Uno-a!
Ljudi ovo neće biti uno iz Kragujevca. Listajte malo časopise i strane sajtove, Budući uno iz KG-a će biti IDENTIČAN Opel agili II
tj. Suzuki splash-u
http://www.automobilesreview.com/uploads/2008/04/opel-agila-013.jpg
http://www.swotti.com/tmp/swotti/cacheB3BLBCBHZ2LSYQ==/imgOpel%20Agila2.jpg
http://kapsblog.files.wordpress.com/2008/06/maruti-suzuki-splash-india.jpg
@Dejan L
ne postoji nikakva racionalna veza izmedju fotki koje si postavio i novog Fiat-ovog modela!?!
Model za Srbiju ce biti predstavljen tek iduce godine a Splash/Agila su jos od septembra 2007!
Bas me zanima koje ti to casopise koristis kao izvor svog "znanja" i sto ne navedes linkove za takve tvrdnje?!?
Kao prvo trebamo dobar predlog za auto koje bih onda u KG proizvodili, kao drugo treba se sad sve od pocetka jer su sve rasprodali nase alatke i delove! Kao trece treba se dati domace ime tom automobilu, kao sto su rumuni zadrzali dacia tako bi trebali i mi zastavu! To je nase i nicije drugo, samo da je oteto i prodato sa nase strane iz BG za jeftine pare!