
Pre dvadeset godina je počeo razvoj na jednom od najpoznatijih automobila u istoriji autoindustrije. Kada je McLaren odlučio da proizvede "najbolji sportski automobil svih vremena", teško da se iko nadao da će njihov automobil postati takva ikona modernog automobilizma, bolid koji i danas spada u sam vrh.
Ideja o stvaranju superautomobila baziranog na F1 iskustvu rodila se u glavi Gordona Murraya još 1988, kada je Ronu Dennisu predložio razvoj beskompromisnog sportiste sa tri sedišta i ponudio prvu skicu.
Na početak razvoja nije trebalo puno da se čeka, kao ni na pomoć najboljih od najboljih, uz dostupnost tada najnaprednijih tehnologija. Dovoljno je reći da je u razvoju asistirao i Ayrton Senna, a izrada je uključivala brojne inovacije, pa je F1 prvi automobil sa karbonskom (CFRP) monocoque šasijom.
Jedna od zanimljivosti je takođe i to da je F1 trebao da ima Hondin motor, ali u Hondi nisu uspeli da ga razviju. Takođe, upravo je Honda NSX poslužila kao uzor po pitanju upravljivosti i osećaja u vožnji.
Reč je o beskopromisnom sportskom automobilu dimenzija 4,3/1,8/1,1 m, koji pokreće prerađeni BMW-ov atmosferski 6,1-litarski V12 koji je u standardnoj verziji razvijao snagu od 636KS. Pored vrhunske aerodinamike, F1 je odlikovala i obilata upotreba ugljeničnih vlakana pa je masa vozila tek 1.140 kg.

Ukupno je proizvedeno 106 primeraka, a pored drumske verzije bilo je i nekoliko posebnih edicija, sportskih verzija i nekoliko eksperimentalnih prototipova. Upravo je sa jednim takvim 1998. postavljen i brzinski rekord za atmosferske modele od 386,3 km/h, koji i dan danas stoji neoboren.
Prve isporuke ovog automobila su krenule krajem 1993, odnosno početkom 1994. godine i tada mu je cena iznosila preko pola miliona funti. Danas na aukcijama cene pojedinih primeraka dostižu iznose i do 2,5 miliona evra.
Izvor : Index.hr