
Preuzeto sa : dw-world.de
Zašto Srbi i dalje imaju najveće poverenje u nemačke automobile? Koji su najpopularniji i kako prilikom uvoza izbeći podvale? O tome, u intervju za Dojče vele, govori Mladen Alvirović iz automobilske revije SAT.
Dojče vele: Srbi su oduvek bili naklonjeni nemačkim automobilima. Koji nemački proizvođači danas drže primat na srpskom tržištu?
Mladen Alvirović: To je teško reći jer kod nas još uvek cena odlučuje šta će biti kupljeno. Najbolje prolazi onaj proizvođač koji u nekom trenutku ima najpovoljniju akciju za kupce. Tako je jedno vreme Folksvagen prodavao apsolutno sve. Bilo je važno samo da ima znak VW, bez obzira na kvalitet tog pojedinačnog modela. U ovom trenutku, Opel je u velikom usponu – ima nekoliko veoma uspešnih modela koji predstavljaju ono što kupcima treba, ali po povoljnoj ceni. Ranije je ova firma imala ogroman uspeh sa klasičnim modelom Astre zbog veoma dobre cene.
DW: Šta preferiraju oni sa dubljim džepom?
MA: Isto je i ako pogledamo takozvane premijum brendove u kojima su Nemci lideri na svetskom tržištu. I tu se vodi bitka i nastaju smene: u jednom trenutku je Audi lider, u drugom BMW, a poslednjih meseci Mercedes se probudio velikim aktivnostima usmerenim na kupce. Recimo, test vožnje čak i najskupljih modela. Recimo, Mercedes SLS se pre nekoliko dana vozio po Srbiji.
DW: Ipak, malo ljudi u Srbiji ima novca za taj Mercedes…
MA: Nažalost, u Srbiji je i dalje je cena ta koja odlučuje. Tako, čovek ne kupuje auto jer je baš taj automobil dobar za njega, nego jer je baš ta cena dobra za njega. Ali u tom smislu, nemački automobili su vrlo poštovani u Srbiji i većina kupaca će se odlučiti za njih. To je zaslužena slika iz prošlosti koja se i danas nastavlja. Praktično, osim Renoa, Pežoa, Sitroena i donekle Tojote, sve ostale marke koje se trude oko kupaca u Srbiji – dolaze iz Nemačke.
DW: Nekada je svaki drugi strani automobil na srpskim ulicama bio Golf „dvojka“ ili Opel Kadet. Ima li sada tih „preživelih“ modela?
MA: Zanimljivo je da se vozni park veoma promenio u poređenju sa situacijom od pre 20 godina. Tada je Golf bio zakon, kako se to ovde kaže. I danas se tom automobilu izuzetno veruje, ali su postali zanimljivi i neki drugi, manje klasični, modeli. Recimo veoma je popularan Ford Fokus ili stara Fiesta. Dakle, onome što su nekada bili Opel Kadet ili Golf, reperi u svojoj klasi, danas se pridružuju neki drugi automobili koji, opet, stižu iz Nemačke.
Kako izbeći podvale kod uvoza polovnjaka?
DW: Iz Nemačke uglavnom stižu polovnjaci. Nemačka nije preterano daleko od Srbije, a automobili su povoljni. Da li su to glavni razlozi za uvoz iz ove zemlje?
MA: Sa jedne strane razlog je jednostavnost, a sa druge je to bogata ponuda. Dakle, ponuda je bogatija nego u drugim zemljama iz kojih Srbi mogu lako da dovezu automobil. Takođe, ovde ljudi više veruju da je neko dobro održavao svoje vozilo u Nemačkoj i vozio po dobrim putevima nego što veruju da se to dogodilo recimo u Italiji. Kada uvoze polovan automobil iz Nemačke, ljudi imaju veće poverenje da im nije podvaljeno.
DW: Obično oni koji uvoze automobil kažu da im to „završava jedan čovek“. Postoje ljudi koji poznaju tržište i uz nadoknadu dovoze automobile. To je verovatno sigurnije nego nabavljati preko oglasa?
MA: Najteže je pronalaziti automobil za uvoz preko oglasa jer se ne može pouzdati u takve informacije. Na kraju krajeva, svet je svuda isti. Ljudi u Srbiji češće kupuju od ovlašćenih dilera. Recimo, kod ovlašćenog dilera za BMW, koji prodaje nove automobile, takođe se mogu kupiti i polovni automobili koje su Nemci vratili u okviru premije „staro za novo“ ili slično. Generalno, kupovina iz inostranstva je mnogo sigurnija kada se obratite nekome ko posluje u okviru zvanične mreže proizvođača. Istina, cene su možda nešto više nego na plačevima gde se prodaju samo polovnjaci, ali je verovatnoća za podvalu minimalna.
DW: Može li u Srbiji da se govori o automobilu kao statusnom simbolu? Recimo, Mercedes „sa nišanom“ je oduvek bio znak dobrostojećih, dok je BMW važio za brz i „lud“ automobil…
MA: BMW, Audi i Mercedes su i dalje statusni simboli bez obzira na model i godinu proizvodnje. Ti automobili su pre svega kvalitetni po performansama i konforu – bez obzira da li su novi ili stari – i ljudi ih rado kupuju ako im se ukaže prilika. Na primer, pre nekoliko godina je u Srbiji počela prodaja japanskog Leksusa koji je tehnološki savršen, ali ljudi, kao i u celom svetu, više vole da vide znak Mercedesa jer se njemu više veruje.
DW: Da li masovna proizvodnja Punta u Kragujevcu može da oslabi poziciju nemačkih automobila u Srbiji? Punto je prilično povoljan…
MA: Čitava akcija sa Puntom i jeste smišljena da bi se sa puteva sklonili stari automobili. Da ono što je staro 15, 20 ili 25 godina konačno ode u istoriju, a da istovremeno ljudi koji imaju skromna primanja mogu sebi da priušte kakav-takav, ali potpuno nov automobil. Međutim, tržište novijih polovnjaka, starih do pet godina, i novih automobila – neće se promeniti. Istina je da je Zastavin Punto probudio jednu novu grupu kupaca – one koji nikada nisu ni razmišljali o automobilu ili jesu o nekoj najjeftinijoj mogućoj varijanti. Svi ostali koji imaju neki pristojniji novac – od 10 do 15 hiljada evra – neće ni gledati Punto i kupiće automobil koji im više odgovara.
Intervju: Nemanja Rujević
"a poslednjih meseci Mercedes se probudio velikim aktivnostima usmerenim na kupce. Recimo, test vožnje čak i najskupljih modela. Recimo, Mercedes SLS se pre nekoliko dana vozio po Srbiji."
Dadose mu da provoza po stazi i onda naravno sledi pohvala...
I ako jesu najpopularniji "shvabe", onda sigurno nisu kao pre 20-25g...
Sada grizu i japanci, i francuzi, i korejanci...
Priča o Mirku i Mladenu sveMirku, nekada je SAT bio objektivan, a danas samo ko tutne Mirku ili Mladenu više evra u džep...
A ovo za sls je glupost decenije, ko kupi sls ili je lopovčina ili debilčina, za iskompleksirani dvosed dati te pare, poredi se sa nelečenim kompleksima! Nego Mladja rešio malo da se hvali da je vozio sls. Što mu tata ne kupi jedan?
Primer golf - megan = 4000€
neka se taj reno pokvari 10 puta po 400€..., a neće ni u ludilu. ETO o takvoj pouzdanosti govori nemačka filozofija.
Hahaha,svidja mi se ovo:
Primer golf - megan = 4000€
neka se taj reno pokvari 10 puta po 400€..., a neće ni u ludilu.
NARAVNO DA NECE!!!
E ovo sam čekao
@MilošVA , mi smo sa našom sarom fabijom imali najveći kvar pregorele sijalice, a komšija sa vw polo-om isto god , isto nov 101 kvar, podizači, klima, brava gepeka itd...
@Dimitri, bravo za komentar, najbolji primer koliko su ljudi spremni da daju (4000€ više) zbog pouzdanosti. Pa ko će još da ima kvarova za 4000€? Smešno!
Aj da dodam samo da će golfu manje padati cena, pa da iole opravdamo tih 4000€
Nije mi jasno kakav golf, kakav polo, ja na astri redovno menjao ulje, filtere i diskove i veliki servis na 80.000 i ni sijalicu više. A kolega na golfu 5 nekoliko puta protokomer, servo mu troši ulje, a lupanje kočnica su jedva otklonili! A sad laku noc
@Viktor
o tome je cak i "pristrasni" Autobild pisao tj. priznao za VW!
@Dejan L Ja jos uvek verujem nemcima, jedino nisam neki ljubitelj vw
@milosVA
Pa to je isto kao da volis Brazil ali ne gotivis karioke i njihov nacin igranja...
Verovali ili ne ali VW je najbolji nemački automobil a opel najgori a ostali su između.
Naravno ne računam premijum vozila već ovaj best of tthe rest.
Samo Opel nemojte hvaliti. Najgori kvalitet, najneudobniji pa razmislite šta je tu pohvalno.
Ko će da mi objasni ovo: Kupili fabiju 2000.god, a komšija polo 3 meseca ranije, kod njega je svašta crkavalo, a kod nas nije, a fabija je nastala od polo-a. TZV. polo alternativa. Sem sijalica nismo ništa menjali. A on na polo-u kao što rekoh gore podizače stakala, kompresor klime, brava gepeka, a ako se sećam dobro nešto je platio 350€ i odma ga prodao. Jel to škoda ima boljeg komponentaša ili se uči na wagenovim greškama?
Dejan L
Ovo ti je glup zaključak. Škoda ne može biti bolja od VW, ali nije mnogo ni gora.
Dešavaju se loše serije nečaga svugde a svaki otkaz se računa po zakonu verovatnoće.
@Mange
Ili je možda moj komšija izbaksuzirao kad se smejao našoj fabiji?
A ne znam da li si čuo da svaki wagen ima problema sa podizačima. Većina sa protokomerom, vw golf 4 i bora u 90% slučajeva, pa imaju teško startovanje motora. Isto tako kao češći kvar golfa 5 je taj da se servo trese volan kada se okrene u krajnji levi/desni položaj, samo što AUTOBUILD to nikad neće obajviti. Kod škode oktavije se to nije dešavalo. I da dodam kad je toyota imala problem sa papučicom gasa , svi redom su lajali, a za golf se kriju problemi, NE POJEDINAČNI, VEĆ ČESTI
Dejan L
Škoda se proizvodi u Češkoj, a Česi su inače vrlo pedantni, vredni i ponosni na svoju, sada vrlo uspešnu firmu, i čine sve da bude još bolja. VW-i se prave na više mesta, pa ko zna odakle je došao taj Polo. Kvalitet VW-ovih vozila varira u zavisnosti od toga u kojoj zelji se prave, i za koju zemlju su namenjeni. Škodita ima jednak kvalitet za sve ;)
Prodao sam golfa 5 zbog toga što je sra*e u odnosu na golf 4. Sada vozim 308 polovan i uzivam u zivotu, to je auto, 1.6 hdi ide kao pesma. I ne obija bubrege. Dok nesam kupio 308 , tvrdio sam da e golf auto No=1 , ako ne probas snicle, pasulj je zakon
Dejan L
Ja sam vozio škodu kad se mnogi ovde nisu rodili. Sećam se auspuha koje smo menjali svake godine i loših guma.
E danas na fabijama su ostali samo ti češki auspusi i matador gume, a ostalo je iz VW grupacije.
C klasa, ako želiš da kažem golf klasa prije ću jezik pregristi svoj. 308 je C klasa, kompakt klasa. Moj sledeći auto je Astra karavan definitivno, danas sam video slike
@German73
ma salim se, to ti je bilo u vezi onog za Passat... :)))
Mange
Nema više ni Matador pneumatika, a ni auspusi nisu češki.
Karoserija, plastični elementi, unutrašnjost, motori, menjači i brojne komponente se prave u Češkoj.
Predrag
Sve je to kapital i inžinjering VW grupe. Pa i onaj nesrećni SDI iz Brazila je VW grupa. A auspusi na fabijama i rumsterima odlaze na i na 20 000km. Pa ti si bacio matador gume? Zbog tih sitnica i malo lepšeg dizajna kažem da VW bolji.
Ma šta lupaš, mi za 6 godina vožnje fabije nismo promenili auspuh (128.000km) Gluposti. Mada je već korodirao , nije bio za zamenu
Kažem samo sijalice, ostalo spada u redovan i veliki servis, da dodam još da smo gorivo sipali na OMW pumpi
@Mange
koliko se kvalitet benzina razlikuje po nasim pumpama? I tu ima raznih prica...
Takodje tankiram samo na OMV-pumpama.
Dejan L
E vidiš zato sam ja na nekolike menjao auspuh, bobine, servo volana,radio glavu motora na HTP, zato što je prezupčila, kočnice na mnogim tresu već posle 50 000km itd.
Znači pogodi se a posebno auspusi, koji su na pojedinim serijama očajni.
@carobnjak
Benzin sipam na velikim Nis pumpama, a TNG na Lukoil pumpama. ;)
Meni burazer kaze da je to sve isto gorivo samo je pitanje kakve su cisterne...
Ja sipam na Europetrolu, kao mali doprinos odlasku Sagmajstetra na reli Dakar.
carobnjak
Benzi je u celoj Srbiji isti. Samo postoje prevaranti, i loše cisterne, koji prave razliku.
Ja privatne pumpe široko obilazim, jer kod njih postoji gorivo koje uglavnom ide ala Knez petrol i ostali (to je nešto što nije NIS-ovo gorivo ali otkuda ne znam ali znam da je očaj).
Znači OMV, EKO, LUKOIL i MOL i novije i proverene, frekventnije NIS pumpe.
Kako odma promenim temu, samo sam pomenuo gde sipam gorivo. Lično tvrdim da kada sipam van omw pumpe eurodizel , auto kao da ima pola motora, a na omw-u kad god da sam sipao, moj hdi (ne na Škodi) rže, grize, prede
1. BMW 130i/Mazda 6 Sport 1.8 MZR 0 1+
3. Mazda5 2.0 MZR-CD Top/Toyota Prius HSD 1 1
5. BMW 320i Touring/Kia cee'd 1.6 CRDi EX 3 1
7. Fiat Bravo 1.9 MJT Emotion 4 1
8. Skoda Octavia II Combi 1.6 FSI 5 1-
9. Mercedes E 320 CDI T Elegance 6 2+
10. Mercedes GL 420 CDI/Ford Focus 1.6i Turnier 8 2+
12. Ford S-Max 2.0 TDCi Trend/Ford Mondeo 1.8/Opel Vectra 2.2/Skoda Roomster 1.9 TDI Comfort 9 2
16. BMW 745i 10 2
17. Mercedes C 180 K 11 2
18. Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate/Honda Civic 1.8i Sport/Honda Jazz 1.4/Mercedes B 180 CDI/Renault Clio 1.4/Toyota Auris 1.6 Executive 12 2-
24. Fiat Panda 1.1 8V Active/Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi 13 2-
26. BMW 318i (E46)/Hyundai Getz 1.1 14 2-
28. Toyota Avensis 2.0 D-Cat/VW T5 2.5 TDI Multivan 15 2-
30. VW Lupo 1.4 TDI 16 3+
31. Audi A6 Avant 2.7 TDI/Nissan Qashqai 2.0 Tekna/Opel Meriva Cosmo 1.7 CDTI 17 3+
34. Mini Cooper 18 3+
35. Hyundai Elantra 1.6 21 3
36. Fiat Grande Punto 1.3 MJT/Renault Kangoo 1.9 dTi 22 3
38. Alfa Romeo 147 2.0 T.S./BMW X3 2.0d/BMW X5 3.0d 23 3-
41. Ford Mondeo Tur. 2.0 TDCi (Bj. 07)/Mercedes A 170 CDI/Mercedes C 220 CDI T 24 3-
44. Opel Zafira 1.8/Volvo XC90 D5 25 3-
46. VW Golf V 1.4 26 4+
47. Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM/Opel Astra (H) 1.9 CDTI 28 4+
49. Opel Astra (G) 1.6/Mercedes ML 270 CDI 29 4
51. Ford C-Max 2.0 TDCi/Ford Fusion 1.6 30 4
53. Skoda Fabia 1.4 16V 31 4
54. Skoda Octavia I Combi 1.9 TDI 32 4
55. Fiat Punto 1.2/Jaguar S-Type 3.0/Renault Laguna 1.9 dCi/Renault Mégane 1.6 33 4-
59. VW Passat Var. 2.0 TDI Comfortl. 41 5
60. VW Fox 1.2 42 5
61. Citroën C8 2.2 HDi SX FAP 45 5-
62. Peugeot 307 HDi 110 FAP 46 6
63. VW Polo 1.2 Comfort 56 6
64. VW Touran 2.0 TDI Trendline
@svi
Niusam lud da sipam eurodizel bilo gde sem na OMV pumpama!!!
Imao sam priliku da vozim golf 5 i da vozim firminu oktaviju, ista platforma , isti agregat, a kao da sam iz sanduka lego u krevet. Ko iz kazana u đakuzi. Shkoda auto is better than golf5
@carobnjak
Sta se sve prica...
Problem je sto ih je malo...
Ja sam se "2put" opekao na omv(upravo spominjana voda, tj. manjak snage)...
@AleksandarBG
Samo ako si pristrasan i ne želiš da probaš iz navike drugu pumpu, rećićeš da omw ne valja. Sipao sam i na LukOil-ovoj pumpi euro dizel kao poslednja reč ruske tehnologije, bla, bla, bla, i na nis-ovim pumpama, priča je malo bolja, ali omw je zakon.
"Leksusa koji je tehnološki savršen, ali ljudi, u celom svetu, više vole da vide znak Mercedesa jer se njemu više veruje"
DA MOZDA U TVOM NEKOM IMAGINARNOM SVETU
Ljudi
Sav benzin u Srbiji je NIS-ov i dešava se da podbaci cela tranša. Svugde se može nasuti loš benzin, samo je negde verovatnoća veće negde manja.
Euro dizel u Srbiju se najviše uvozi od MOL-a i smatra se najboljim ovde.
A što se vode tiče ne fantazirajte, jer danjašnja kola kad dođu do vode dešava se sigurna havarija a ne "slabije vuče".
Sipamo eurodizel u Stila samo na NISovim pumpama, na satu je 195000 i sa motorom nismo imali problema.
Shvatite ovo kao prijateljski savet
Leksus bolji? Možda za američke sponzoruše, Paris Hilton, najveća smejurija šoubiznisa se loži na leksus i one ,,ribe'' u američkim spotovima. Pored trojke koju čine meca, audi i bembara, leksus je robotizovano-tehnološko-elektronsko-cyber pomodarstvo
@Mange
Posto nije voda a slabije vuce motor, sta moze biti...
BMB je NIS-ov ali se mogu ubacivati neki aditivi...
Euro-dizel se slobodno uvozi...
50cent i Paris Hilton, a snjima i one cice mice što trće gu...ice To je klapa koja promovise leksus po Americi, a jos gluplji ljudi se loze na spotove i na te repere bez dana skole. Jeftina reklama. Onaj njihov rx 450h ima masku ko Tavrija, dupe vuče ko Seka Aleksić, smejurija od 50.000 funti
Panchev9
Oktani, loša isparljvost, primese i ko zna šta se sve pogodi. Današnji auti imaju auto adaptive i nevole promenu kvaliteta benzina, i treba im vremena da se "priviknu".
@Dimitri
dupe vuce ko Aleko Moskvich ili kao skakavac, podseća me na bogomoljku, hi ha he hu ho
@Dejan L
Nisi dobro shvatio,ja sipam eurodizel samo na OMV!! A imao sam prilike da sipam benzin na OMV i sve je OK,a kad sipam benzin na NIS pumpi,auto kaslje kao lud!!!
Lexus RX 450 H je vremenska kapsula, poslata iz prošlosti, zato je tako ružan. Koji je zaključak na temu večeras? Da li Srbi vole nemce ili Mirko i Mladen žele da volimo isto što i oni
@carobnjak
Jel te placaju da pljujes po nemcima??Mislimmm...Dakle,to da su nemci najpopularniji,oni jesu.Necu da bajem ovde,niti da filozofiram,ali to je realnost,koja je oduvek tu.A inace je neko rekao da je Sls s*anje,i da ga kompleksasi kupuju...Ne,kupuju ga dosta zato sto hoce naslednika SL300 gullwing iz '55!!!!!!!!Normalno,ne kupuje ga svako zbog toga,daleko od toga,vec ce ga kupiti iz razloga sto je prelep,jak...Dakle,fanovi Fiat-a,i tako tih sranja,ovde nema sta da traze...
@Dejan L: Polo 2000 god je sigurno mnogo losiji od fabie. Ja sam wagenovac ali fabija je MNOGOOO bolja od pola. Jednino bih razmislio o novijoj(ne posledjnoj) generaciji pola sa highline opemom, sa istom cenom kao i fabija, al to nema nigde. Kada bih kupovao auto koji nije VW, jedino dolazi u obzir Skodita*cena*. To za pola si sigurno u pravu.
@ostali
SLS je savrsen. Verovato se u svetu kupije kao naslednik SL300, jer sam siguran da se kod nas kupuje zbog toga(kao postoji neko ko ima SL300, pa je kolekcionar*mozda :D ). Nemojte bas tako po nemcima :D. Kod nas se prvenstveno voze polovni,gareni i ne odrzavani VW. U to sam siguran. Ljudi se zalete i kupe pa ih posle boli glava. To ti je kad mutav ide da kupi.
@Dusan
ma ti ces da mi kazes!
E, vidis ne vole svi Nemce kao ti...
SLS nisam nigde spominjao i nemoj da sanjas...
marko
Po toj filozofiji je još bolja boš pumpa, ide na D2, još bolje dimi i manje troši u trakalici golf 2 i manje se kvari!
Narovučenje:
Počnite ponovo da pravite Golf 2!
Sedi, provozaj takvu fabiju, pa onda reci kakav je osecaj oprati vw sa istim motorom...
Marko
Ako misliš na onu 1.9TDI od 100ks, vozio sam je mnogo puta. Ide lepo, jako tvrda neudobna a kočnice za ovaka motor katastrofa. Samo iz VW može da izađe vozilo sa ovako lošim kočnicama. Ove kočnice su loše i na onoj HTP a na ovoj TDI tiha jeza!
Po Lexusu, Mercedesu, BMW-u, Audiju... i ostalim premijum markama, mogu da pljulju samo oni koji ih nizu vozili, niti ce.
Verujte mi to su vrhunski automobili i njihova mana je jedino cena!!!
I za Lexus RX450h se ne moze reci da vuce dupe kao Seka Aleksic, ima bolje ubrzanje od svih iz te klase.
Zasto se ovde uvek mora naci neko da lupa i pljulje po premijum markama i uporedjuje ih na neadekvatan nacin.
To jest da lupa gluposti.
Neka se neko vrati malo da prelista komentare... smejacete se kada vidite sta ste napisali, mada je to verovatno bio neki izliv nekontrolisanih emocija.
I jos nesto, ako se komsi kvari Golf, a nekome se Skoda ne kvari, ne mora da znaci da je svaki Golf katastrofa, a svaka Skoda dobra.
Nemojte generalizovati stvari na osnovu pojedinacnih slucajeva.
Evo mnogo ljudi pljulju Renault, a moj ide evo vec 60000km, uz redovan servis i nista drugo. E da sijalica mi je pregorela na levom faru i to je to.
Naravucenije: Renault najkvalitetniji na svetu!!!
Zar ne!?!?!?!?!
P.S.
samo sto Golf nema nikakve veze sa Audi/BMW/Meercedes/Lexus,a mnogi misle da ima! U tome je problem...
Jedino cena...
Mala stvar...
Problem i jeste sto "premijum brendove" brane oni koji ih sanjaju, dok veliki broj onih koji ih imaju, u sustini im je najvaznije da se pokazu u istom po mogucstvu u crnoj( cuveni statusni simbol)...
@Dejan
Svaka cast za Renault jer znam 3 primera novijih Renault-a i imaju slicno iskustvo... Ali po meni ne prave previse dopadljive automobile...
@carobnjak
Ja nisam rekao za tebe da spominjes SLS...Vec ga je neko spomenuo po losem,ali nisam zeleo opet da vidim i procitam taj glupi komentar,od nekog ko pojma nema...I da ,ja volim nemce,oni to zasluzuju!Dejan je lepo rekao,ne pljujte ako niste vozili,posto sam vozio dooosta nemackih automobila,naravno,nisu svi moji bili,dosta sam samo provozao,vidi se sta je i kako je...Dakle,nisam onaj tip koji samo za nemce zna,naprotiv,uzeo bih npr JAGUARA zbog prestiza,imidza,stila,dakle pre svakog nemca,francuza itd...Ljudi,ako se kupuje auto,ne mora da se gleda samo da li je nemac,francuz,italijan...Ako vec neko ima para,lepo je biti i poseban :)
Ni ja ne znam zasto toliko negativnih komentara, velika vecina srba voli nemacke automobile. Od danas sam ponosni vlasnik Golfa 4 ;-)
@STrider
ona cena od 12000 eura za novi Uno u Brazilu je nerealno visoka jer su tamo ogromni porezi! U Evropi ce cena biti znatno niza...
Golf je solidan auto ali definitivno precenjen (na osnovu stare slave, iz vremena Golf-a II, od kada prevashodno i datira ljubav Srba prema nemačkim autima, nastavljena sa Kadetom).
Elem, za manje para od Golfa, dobiješ recimo 308-micu, koja je lepši, komforniji i realno bolji auto (ko nikad iz golfa izašao nije, ne zna šta propušta). A motori 308-mice su sjajni, i benzinci (razvijeni u saradnji sa BMW-om, npr 1.6THP od 175ks) i HDi (Peugeot-ovi dizelaši su uvek važili za jedne od najboljih i najekonomičnijih, 1.6HDi prede kako radi (u odnosu na folksfagenove TDI motore koji rade ko traktori) i u proseku troši 4.5l/100km.
Na primer 308 sa pomenutim 1.6HDi motorom dobiješ za 15700e a sličan Golf 1.6TDI za 17755e, dakle punih 2000e više za sličnu opremu! Što je mnogo, mnogo je, naročito kad za tih 2000e ništa više ne dobiješ (samo veći rizik od krađe i skuplji kasko!)
P.S. Vozio sam svojevremeno uporedno službeno Golf V 1.9TDi 105KS Comfortline i privatno Peugeot 307 2.0 HDi 136KS XSI, pa tačno znam o čemu pričam. Bili su uporedivih cena, ali je 307-mica bila bolje i ekskluzivnije opremljenja, motor je bio primetno jači i elastičniji ali istovremeno i primetno tiši i manje je trošio...
Au cuo sam da je LEXUS glupost...! Jao pa nije valjda da je neko ljuomoran sto se americke face voze u njemu!? Prvo nisam ljubitelj amerikanaca, gadi mi se njihov dzet set, ali Lexus je bolesno dobar auto, vrhunska tehnoligija, mototri, menjaci, karoserija, nisam se vozio do sa ni u jednom, ali sam cuo iz prve ruke...to samo prica neko ko je ljut na Lexus iz drugih razloga, prvo sedni u neki pa reci sta ti se tacno ne svidja, a ne neke ne bitne teme... :)
Miki
Paket XSI je bio "vrh" kada je postojao ( imao je "sve i svasta" ), ali, koliko se secam, dosta skup "paketic". Koliko je kostao u kombinaciji sa onim "skromnim" motorom? Dosta iznad 20.000 svakako ...
Moron
Veeeliki pozdrav!!!
Koliko si platio tvog Peugeota 308 SW? Mislim da sam te to već pitao, ali sam zaboravio. Koliko je star, koliko je prešao i šta ima od opreme? Ako te mrzi (sve) da pišeš, ne moraš, valjda ću ga uskoro videti uživo ;)
P.S. 1.6 HDI 110 KS FAP?
Golf se pravi duze nego konkurenti, pa mu je zbog toga cena veca. Nemojte da mislite da su retardirani pa ne znaju da ga naprave za krace veme. Oni tu razliku u ceni pokusavaju da nekako nadoknade u oskudnosti opreme, pa zato i u najvecem nivou opreme necete naci neke novije(skoro svuda i osnovne) dodatke. Oni da bi uspeli moraju da promene tu svoju politiku. Bez obzira na sve ja cu i dalje voziti VW iako su neki konkurenti i bolji u nekim stvarima.
@Miki Sto se tice ovog pezovog motora HDI vs. tdi nemoj to porediti. 1.9tdi sa 105ks ne moze da pridje istom motoru(1.9tdi) sa 135ks, a da ne pricam o 2.0tdi sa 140 ks(jos ako je commonrail tipa iz najnovih modela (golfa IV ili passata (2009>) koji su DOSTA tisi, smireniji, malja potrosnja). Francuzi u pre uveli commonrail nego li VW,Audi.
Aqua viva
Čitao sam prvi stav tvoga izlaganja i nikako nisam razumeo šta si hteo da kažeš.
Nije ovo arheologija ili vino pa da je na ceni ono što je starije.
@Aqua viva
"Golf se pravi duze nego konkurenti, pa mu je zbog toga cena veca"
Ovo nema veze sa mozgom! Golf samo nije menjao ime 36 godina za razliku od konkurenata...
Predrag
Paket opreme mu je "premium", mozes i danas na sajtu videti sta je to ( tada nisu dolazile alu fene za 1.6 ), a dodatе su vazd. zavese, parking senzori, pranje svetala, MP3, jedno dodatno sediste u 3. redu, boja i alarm ( valjda nisam nista zaboravio ). "Total" je bilo 21.000, polovinom juna ce mu biti godina ( bas sam ga juce registrovao ), a presao je nesto preko 24.000 ... Racionalno posmatrano, izbor motora je ok ( relativno malo trosi, a prelazi od tacke A do tacke B ), ali sam duhovno cesto prazan. Zalim sto nisam "dodao" za 2.0 HDI od 136 ks... Doduse, da sam ga i uzeo, danas bih verovatno zalio sto nije 2.0 HDI od 150 ili 156 ks. Covek je dosta proklet ...
P.S. Odoh na bajs ...
Moron
Evo držim cenovnik za 308 SW u rukuma. Po njemu, najjača dizel verzija ima 136 Ks.
Dovoljan je taj 1.6 HDI 110 KS (po meni), ali te razumem. I ja sam do skoro žalio za 1.6 16v 105 KS ili za 1.2 TSI 105 KS (kog tada nije bilo), ali pretpostavljam da smo u trenutku kupovine, izabrali ono najbolje ;)
...Ja sam prestao da žalim ;)
P.S. Kada si pre prešao toliko kilometara? Jel ti izlaziš iz tih kola? :)
Moron
P.S. Po ovom cenovniku tvoj model nema ESP. Da li je to neka greška?
E stvarno sam kreten. Mislim na sam proces proizvodnje. Izvinite. Kucao sam ovo isto na drugom kompu , samo sa naglasenosti na procesu proizvodnje, pa sam mislio da sam otkucao. izvinite
Moron
Sada sam usisavao onaj polen filter. U Cyclone filter-u od usisivača, posle detaljnog usisavanja, bile su one mace, neke ljuspice i veoma sitna crna prašina. Katastrofa!
Inače, fabrički je ugrađen filter sa aktivnim ugljem ;)
@Aqua viva
"Oni tu razliku u ceni pokusavaju da nekako nadoknade u oskudnosti opreme, pa zato i u najvecem nivou opreme necete naci neke novije(skoro svuda i osnovne) dodatke"
A sta si ovim hteo da kazes ?!?
@moron:
307 XSi 2.0HDI 136KS je 2005-te koštao 21.500e, i praktično u dlaku isto koliko i Golf V 1.9TDI (crveno I) u srednoj, comfortline opremi, a u SVEMU je bio bolji od tog Golf-a, i dizajnu, i opremi, i motoru, i potrošnji, i komforu... Ali i pored toga, ili neznajući i uz predrasude, ljudi su pre kupovali Golf-a, baš zbog priča i uverenja koje potiču još iz 80-tih i Golf-a II.
Daleko od toga da je Golf VI loš, ali za nekoliko hiljada evra manje para može se kupiti isto toliko dobar auto. Primer 308-mica, i30, Auris, Kia Ceed, Megan, itd...
Da ne pričam koliko je rizično imati golfa kod nas (zbog krađa), i koliko je skup kasko za njega...
Evo i dan danas: Golf VI 1.6 105KS Comfortline 19500e, 308 1.6HDI 110KS ConfortPack (srednji nivo opreme, veoma slično Comfortline kod VW) 17.500e. Megane 1.5dci Expression je 16697e. Dakle Golf je konzistentno 2000e i više skuplji od ostalih u klasi.
@ carobljak
Kad krenem da pisem izgubim se. Mozda je bolje i da nepisem.
Hocu da kez da zbog dugacke(vremensi) prozivodnje(ono kad sklapajiu automobil) im je visoka cena. Da bi smaljili tu cenu i priblizili se konkurentima , u passata*jednoj limuzini* ne stavljaju ni parking senzore, ni podizace na zadnjim vratima, ni maglenke, ni jos 100 cuda. Takve stvari se podrazumevaju kod konkurenta
@Aqua viva
pa nisu bas smanjili cenu kad su 2-5000 eura skuplji od najboljih modela u klasi(C)...
Cudi me da Alvirovici nisu rekli da je najbolja Dacija Logan i zastava na tecni naftni gas:)))
Miki
Nije taj XSI od 136 ks te 2005. bio tako skup. Koliko se secam, 2004 je “bazni” HDI od 110 ks ( XS ) bio oko 20.500. Ja sam bazicni HDI od 90 ks ( XR ) te godine platio 18.600. Secam se da su mi trebale 2.000 za tih 20 konja i da sam rekao “Idite bestraga”. U jednom trenu zamalo nisam uzeo 1,4 od 68 ks … Slazem se ad je 307 bio tada “bolja kupovina” od golfa V, ali je bilo i “boljih kupovina” od 307, kao sto ih danas ima u odnosu na 308. Sve zavisi sta covek trazi I koliko je spreman da se izuje
Predrag
U pravu si, nema ESP. Prednost 2.0 HDI je bila bas u tome sto za relativno male pare dobijas jaci motor i ESP i jos neke sitnice ( alu i sl. ). Doplata samo za ESP je tada bila bas bezobrazna ( 780 ). Za cenu moga ( pa i za manje ) sam tada mogao da uzmem 407 1.6 HDI ( gde ESP dolazi u svakom ), ali je 6. sediste bilo presudno ... Pored toga, 407 mi je nekako bio tesan ( nedostatak prostora pozadi - deblja pr. sedista, nizak krov pozadi, jadan prtljaznik ) u odnosu na 308 SW. Onaj jaci 2.0 HDI, Euro 5 ( od 150 ili 156 ili 163 ks, kako gde, kako u cemu ) kod nas još nema u 308, ali u ovom trenutku vec dolazi, npr. u 5008 i verujem da ce nesto od toga uskoro da bude i kod nas cak i u 308. Sto se tice pitanja kilometraze, izlazim ja iz kola ... Kada sam uzeo 308, za prva 2,5 meseca sam „za moju dusu“ presao skoro 10.000 km i onda se „smirio“. Sada se nesto bas slabo vozim ... U proseku, godisnje prelazim 20-30.000, kako koje godine, od toga po gradu bude mozda 8-10, a ostatak negde na otvorenom „za dusu“ ( poslednjih godina se trudim da za poslovna putovanja ne koristim moja kola ) ... Sto se tice ESP-a, smatram da to valja imati za iznenadne situacije ( zbog moguce lose reakcije vozaca ), mada ni on nije svemocan ( daleko od toga ), ali da ti za brzu voznju nije nuzan. Recimo, poslednjih godina sam ( „solo“ ) toliko „divljao“ noću od Foče preko Tjentišta od Gacka ( ili drugim pustim „inspirativnim“ deoncama ), te mada mi se X puta dešavalo da krenem „preko nosa“ i sl, nijednom nisam osetio da ne vladam vozilom ... Naravno, kada idem porodicno ... Nesto kao Dr.DZekil & Mr.Hajd …
Moron
Napraviše od ovog našeg tržišta sprdnju. ESP je u normalnim zemljama standard, a kod nas se doplaćuje, ili ide samo uz pojedine pakete ili motore, ili ne može ni da se doplati. Jedva čekam da postane (po zakonu) deo standardne opreme ;)
Da li ima ASR?
Predrag
Slazem se. Ja samo pogledam ponudu u RH ( u smislu sadrzaja opreme ) i razmisljam sto smo za proizvodjace tako jadnO trziste ... Naravno da ima ASR, u paketu sa ESP :))))
A niće ni biti da Srbi sada veruju (prevashodno) samo nemačkim automobilima... nekad možda i bilo, ali danas kada pogledam automobile koji se voze, ima tu puno i italijanskih, i francuskih, i japanskih, i korejskih i malo ređe švedskih, španskih, engleskih itd.
Moron
Ako je i tada razlika u ceni bila 1700 eura, kao sada, a dobijao se ESP, jači motor i alu. felne, onda to i nije bilo tako loše. Ali, šta je bilo bilo je... crta negde mora da se povuče :)
Koliko znam, vas ima četvoro. Zbog čega onda automobil mora da ti ima 6(7) sedišta? :)
Ni meni se 407 ne dopada. Najlepši njihov automobil (trenutno) mi je 308, a 308 SW je najpraktičniji :)
P.S. Znam da ASR uvek ide uz ESP, ali kod nekih (VW grupe), može da se poruči odvojeno, i košta oko 35 eura.
Danas su svi automobili jednaki, samo su neki jednakiji od drugih. Ovi što 90% ljudi kupuje su isti, a ovi što su skuplji, tu već ima razlike...
@blitzman
Pozdrav blitzman!
Pogledaj:
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2010/05/30/iz-kragujevca-ove-godine-mozda-i-30.000-punta
Predrag
Da, za uzu porodicu mi trebaju samo 4 mesta. Ali, deca imaju dedu i babu, koje dosta vole i onda nekada zejedno putujemo. Pretezno bez veze i potrebe, naravno ... Samo zato sam uzeo sa 6 sedista. Mislim da je prosle godine razlika do 2.0 HDI bila oko 2.000. To mi je nekako bilo puno, jer je to vise nego cena odrzavanja HDI-a za 100.000 km ...
Da li je 308 lep, to je za diskusiju, a 308 SW jeste praktican samo utoliko sto ga mozes dobiti i sa 6 ili 7 sedista. Ako "gadjas" klasican karavan te klase, nema razloga da covek uzme 308 SW, vec eventualno samo 308 break ( bet staklenog krova ), mada su mu dobra konkurencija megan ili astra karavan, koji se takodje rade na produzenim "platformama", tako da nude obilje prostora. Ne bih da vredjam "teoriju klasa", ali jedan 308 SW nema nista manje mesta ( u gepeku i za putnike ) od avensisa karavan ili mazde 6 karavan, pri cemu je dosta jeftiniji ( cak i sa 2.0 HDI i u paketu "premium pack", koji ima "sve" )
Moron
Za tebe bi pravi automobil bio Renault senic i to grand.Nije neka cena posebno velika ali bi bio jako zadovoljan.
Mange
Jedan drugar je imao 407 2.0 HDI i "zamenio" ga posle za novi grand senic 1,9 dci. Kada sam seo u ono, izgubio sam se... Ono se zove bogatstvo prostora. Covek je jako zadovljan, samo kaze da mu je HDI bio dosta ekonomicniji. Verovatno zbog aerodinamime ( posto dosta vozi po auto putu ). Mange, mozda jednog dana i scenis, sto da ne, ali sada je tu ovaj 308... I izvesno jos neko vreme. Ja ne trazim mnogo od njega, ni on od mene takodje, slazemo se dobro i, ako Bog da, mislio sam da ostanemo zajedno nekih 150-200.000 km.
Jer, kao sto kazu u Bosni: "Kada se dete rodi, valja ga ljuljati, kasno je tada pitati ko je babo ..."
Moron
Sve si u pravu. Auto ti je OK. Ja često vozim jednog 307SW 2.0 HDI starog 2god. i nemam primedbi.
@STrider
welcome to the club!!! :)
Ovi sto pisu da nemacki automobili ne valjaju, se*u k'o da su pojeli 3 kila sljiva!
I mora da se shvati da sls nije napravljen za one koji misle da za auto ne treba izdvojiti vise od 10k, makar covek imao pola planete u posedu.
Svi u svetu znaju ko su "nemci", svi znaju gde je mercedesu mesto (naravno audi i bmw su tu negde), a golf je u SVOJOJ klasi i dalje pojam i svaki automobil koji izadje u klasi prvo se poredi sa golfom. I nemoj da pricate kao 'ja znam prijatelja tetke moje zene pa njene sestre, e njemu se jednom na golfu pokvarilo nesto i on je to skupo platio', gluposti!
Svak ko je vozio golfa zna o kakvom se automobilu radi, jeste tvrdje ogibljenje, ko voli ostriju voznju odgovara, ko hoce penzionerski da se voza po krivinama ima sirok izbor kod drugih proizvodjaca. Najveca mana vw-a je sto se mnogo krade, ali to sigurno nije zbog toga sto se radi o losem automobilu.