
Zvanično je počela proizvodnja novog Auris-a Hybrid Synergy Drive (HSD - hibridnosinergetski pogon), prvog potpunog hibridnog vozila proizvedenog u Evropi. Toyotina fabrika u Burnastonu, Derbyshire (Velika Britanija), proizvodiće novi Auris sa HSD kako bi podržala očekivanu prodaju u Evropi od 30000 vozila za celu godinu.
Ovaj automobil biće lansiran u 32 zemlje širom Evrope, dok će isporuke prvim
kupcima početi u julu. Ovom događaju prisustvovaće publika od preko 300
zaposlenih i pozvanih gostiju, uključujući nacionalne i lokalne vlasti, lokalnu
zajednicu, poslovne partnere i predstavnike iz medija. Didier Leroy, predsednik
Toyota Motor Europe (TME), pohvalio je kvalitet i snagu operacija u Velikoj
Britaniji: „Velika Britanija je pokazala da je dragocen poslovni partner. Posle
gotovo 20 godina iskustva u proizvodnji, članovi TMUK (Toyota Manufacturing
United Kingdom) tima i dalje pružaju kvalitet, efikasnost i fleksibilnost koji
su potrebni za usklađivanje sa zahtevnim standardom do kojeg drže naši kupci u
Evropi. Novo poglavlje se danas otvara u Britaniji, tradicionalna postojbina
industrijskih inovacija postaje dom proizvodnje prvog potpunog hibridnog vozila
za Evropu.”
Katsunori Kojima, TMUK izvršni direktor, naglasio je: „Ovo je dan kada Toyota
Motor Manufacturing UK (TMUK) ponosno proslavlja zvaničan početak proizvodnje
Auris-a Hybrid Synergy Drive, još jednog modela vrhunskog kvaliteta koji će se
proizvoditi u Britaniji. Za proizvodnju vozila svetske klase potreban je takav
tim, a posvećenost i maksimalno angažovanje naših članova bilo je od vitalnog
značaja. Kao model održive fabrike za Toyotu u Evropi mi ćemo zaista biti
ekološka (eko) fabrika sa eko orijentisanim ljudima koji prave eko automobile.”
U govoru pred današnju proslavu, časni dr Vince Cable, državni sekretar za
poslovanje, inovacije i struke izjavio je: “Toyotina odluka da Burnaston
postane jedina fabrika na svetu koja će praviti hibridni Auris je jaka potvrda
da će Velika Britanija biti baza proizvodnje automobila sledeće generacije.”
“Tako se svim proizvođačima šalje poruka sledeće sadržine: ako niste u Velikoj
Britaniji, propustićete svu snagu i stručnost koje ona ima da ponudi.”
Novi Auris HSD predstavlja tehnologiju hibridnosinergetskog pogona u matičnom
modelu Toyotine game. Novi hečbek sa 5 vrata opremljen je prvim i jedinim
potpunim hibridnim pogonskim sklopom u vrlo konkurentnom C segmentu. Toyotino
ekološko vođstvo u opštem toku ka održivom kretanju ogleda se u
hibridnosinergetskom pogonu koji služi kao ključna tehnologija primenljiva na
sve buduće modele.
HSD ima koren u prvoj generaciji Prius-a, prvom hibridnom vozilu iz masovne
proizvodnje na svetu, koje je lansirano u Japanu 1997. godine i u Evropi 2000.
godine, obeleživši vrlo važan početak razvoja pogonskih sklopova vozila i
održivog kretanja. Lansiranje Auris-a HSD je veliki korak u implementaciji
Toyotine tehnologije potpunog hibridnog pogona kroz celu gamu modela i to u
najranije mogućem roku u dvehiljadedvadesetim godinama.
Sa vodećom u klasi potrošnjom/uštedom goriva Auris HSD pokazuje potrošnju
goriva od samo 3.8 l/100km i neverovatnom niskom emisijom CO2 od samo 89g/km
koja u nekim državama utiče na veliku uštedu prilikom plaćanja poreza i/ili
taksi. Osim toga, Auris HSD ostvaruje značajno niže emisije azotnih oksida
(NOx) i čvstih čestica (PM) od vozila sa dizel motorom uporednih performansi.
Novi Auris HSD biće sklapan u fabrici Toyota Manufacturing UK u Burnastonu,
Derbyshire, dok će efikasni benzinski motor od 1.8 litara sa sistemom hibridnog
sinergetskog pogona (Hybrid Synergy Drive) biti izrađivan u Deeside, Severni
Vels. Otvorena 1992, fabrika u Burnastonu bila je Toyotina prva fabrika u
Evropi, a sada će postati prva fabrika koja proizvodi potpuno hibridna vozila u
Evropi. Auris HSD biće izrađivan na istoj proizvodnoj liniji kao i Auris na
benzinski i dizel pogon, pored Avensis-a.
Kvalitet ostaje apsolutni prioritet u TMUK i sve tehnike proizvodnje su
preispitane kako bi se zadržao najviši standard kvaliteta, izdržljivosti i
pouzdanosti izrade vozila. Novi postupci testiranja kvaliteta su ustanovljeni u
fabrikama Deeside i Burnaston, koji pokrivaju oblasti specifične za rad hibridnih
vozila. TMUK je model održive fabrike za Toyotu u Evropi, koja svodi na minimum
korišćenje prirodnih resursa i egzistira u skladu sa prirodnim okruženjem. TMUK
je deo sveobuhvatnog Toyotinog pristupa održivom radu od 360° koji pokriva
celokupan životni ciklus vozila: od dizajna, kroz proizvodnju, prodaju, vožnju
i reciklažu vozila. TMUK predstavlja ukupnu investiciju od preko 1,85 milijardi
funti (2,2 milijarde evra) i jedna je od devet Toyotinih proizvodnih kompanija
u velikoj Evropi. TMUK prevazišla je proizvodnju tri miliona vozila u junu
2010.