
Japanska „Tojota” povlači 91.903 automobila prodatih na domaćem tržištu zbog moguće neispravnosti motora, objavljeno je na sajtu nacionalnog ministarstva za saobraćaj.
Planove za servisnu kampanju za 138.000 neispravnih automobila marke „leksus” objavilo je i američko predstvaništvo koncerna „Tojota”, prenele su agencije.
„Tojota” povlači modele „kraun”, „leksus” GS, GS 450h, GS 460, IS 350, LS 460, LS 600h i LS 600hL.
Kako je ranije objavljeno, problemi motora mogu da nastupe zbog defektnih ventilskih opruga u automobilima sa osmocilindričnim i šestocilindričnim motorima zapremine 4,6 i 3,5 litara.
Japanski koncern za sada nije najavio povlačenje defektnih automobilama iz drugih zemalja.
Početkom jula, kompanija „Tojota” je saopštila da postoje moguće greške motora u 270.000 automobila marke „tojota” i „leksus”, od kojih je 180.000 prodato van Japana.
„Tojota”, sem toga, već mesecima sprovodi kampanju odstranjivanja greške na pedali za gas u devet miliona automobila, koji su povučeni iz celog sveta. Do početka jula stručnjaci koncerna su prokontrolisali i remontovali više od četiri miliona tih automobila.
Autor : Tanjug.rs
Tojota transparentno odrađuje fabričke nedostatke.
A ostale kompanije? Pa ni reči naravno!
Punto clasic konstantno ima problem sa menjačima, servom, amortizerima...
Dačija ima problem korozije, lošu završnu obradu, problem sa homokinetičkim zglobovima...
Pežoi imaju problem sa ubrizgavanjem benzina koji je praktično ne rešiv, gume su katastrofa kao i na škodi.
Na renaultima ima običaj da se odlepljuju zadnji paknovi već na 50 000km a na pojedinim modelima iz Turske gume su za otpad (Goodyear).
Na novim golfovima odlaze sicevi ventila, tako da vozila ne mogu da pale!
Mazda 6 ima problem sa korozijom!
........................
Pa što onda samo Tojota!
Mange
Da li misliš da je Toyota transparetnta svojom voljom ili je tk bila "pritisnuta" da postane "dobrica"?
Sve je to ista "bagra" ...
Mada ne vozim benzinca, sta je problem kod pezoa sa ubrizgavanjeem? Znam jednog sto ima 407 2,2 od 160 ks i malo se "muči" sa time od početka. Te ravnao glavu, te menjao brizgaljke, a on stalno štuca ...
Moron
Slažem se. Ali na Tojotu kao najvećeg svetskog proizvođača "neko" vrši uništavajući pritisak. Tojotu nemam i nisam je imao ali kad god na moju dizalicu dođe tojota prijatno se iznenadim. Recimo vešanje na tojoti koroli staroj desetak godina je vrh i za premijum klasu.
A u pežou se navodno žale na benzin. Po nekim njihovim ispitivanjima uzorci su imali i do 10 puta više sumpora. Ali kako ostali? Problem rešavaju novom konfiguracijom kompjutera (delimično).
Mange
Da, ovom su takodje rekli da je sumpor. Imaju dva ista komada u firmi, jedan radi kako tako, ali ovaj drugi nekada baš boluje... Šteta, jer zaista lepo idu, prosto lete, a ako je verovati bordu, na otvorenom čak puno ni ne troše ( oko 9 )
Meni je, inače, odmah bilo "sumnjivo" što im je na spoljnim retrovizorima onaj natpis na arapskom ( "da su objekti bliže, nego ... " ).
Što se Toyote tiče, meni je njeno galvaniziranje problematično. Svaki RAV skoro, čim je "oderan", odmah rdja ( bar sam ja video par komada u skorije vreme takvih i ovde u BGD )
carobnjak
Sa ležajevima na snopovima i diferencijalu.
Dešava se da su u menjač ugrađivali i zatvorene ležajeve koji su propadali pre prvog servisa na 10 000km.
Već na 50 000km oseća se veliki zazor u diferencijalu, koji se manifestuje isto kao kad propadnu držači motora.
Pred toga čest je slučaj curenja ulja zbog ispadanja semeringa a taj isti problem imaju i pežoi.
@Mange
nisam primetio nista od toga, auto je 2001.
Ako prelazim 10 000 km godisnje, kada se menja ulje u menjacu a kada za kocnice? Neki kazu da se ne menja?!?
Moron
Što se RAV-a tiče ne znam ali sam skoro video mazdu 6, karavan, staru 6-7 godina i nisam mogao da verujem kako je "obuzeta" korozijom. Farbari su je flekovali i pripremali za prodaju.
Mange
Izgleda da je svuda oko nas samo smeće, iz dana u dan sve gore i gore. I to jako skupo smeće...
Laku noc svima. Nesto mi dusa spava
carobnjak
Baš me zanima da li osećaš taj zazor u diferencijalu? Pustiš pa dodaš gas u drugoj i ako osetiš onaj udar to je to. Osećaj je ružan, mada to može još dosta da pređe. Možda taj tvoj stariji je kvalitetniji, ko zna a i ovo što ugrađuju u Zastavi ko zna gde se sklapa.
Na tim starijim Puntićima sa dvoja vrata više puta sam primeto koroziju i to na onim modelima sa "istrćenim" štop lampama.
Ulje u menjaču i tečnost kočnicama kao i rashladnu tečnost, promeni ako nije menjano. Daleko je bila 2001god.
@Mange
kod mene je od kraja 2008., doteran iz Slovenije, ne znam sta je menjano ranije i kada, osim da je redovno odrzavan, imam kartice iz servisa sa datumima...
Moj je sa 3 vrata, gde se javlja korozija?
Ne razumem sta ti znaci to za svetla, svi modeli sa 3v imaju jednaka svetla, mk2b ima dodatna svetla na pokopcu prtljaznika?
carobnjak
U pravu si za štop lampe. Koroziju sam viđao na rubovima kila i to na prednjim više. Ima automobila bez trunke korozije. Veovatno je razlika u zavisnosti gde se pravi.
Zameni ti sve tečnosti, ne košta to nešto posebno a bićeš miran. Ulje za menjač isključivo sintetičko propisane gradacije i standarda.
@Mange
znam sta je propisano, imam uputstvo.
Nemam ja nista od toga sto si naveo, moj ide ko zmaj, jedino ponekad malo trza kad saltam iz prve u drugu, brat mi kaze da je oslabio donji nosac motora ali da jos ne treba da se menja...
Pedala kvacila mi malo zapinje, tj. skripi taj plasticni deo, sto se cesto javlja, mozda i zato trza...
Takodje mi je progoren auspuh, ali sam vec kupio novi (Imasaf), na jesen cu da odradim servis, zadnje kocnice, tecnosti i auspuh...
carobnjak
E to što trza je veliki zazor diferencijala (reduktor i ležajevi) a upravo se manifestuje kao propali držači motora. Principijelno to može da pređe još dosta, ali baš zato ti kažem iz preventive promeni ulje u menjaču.
Ako mi veruješ na grande puntu je to još više izraženo. Menjaju ljudima u garantnom roku sve držače motora i menjača ali ništa ne pomaže.
Ja dosta vozim jednu Z10 i sa njom sam prešao oko 70 000km i već značajno osećam taj zazor. I ja se razmišljamda na sledećem servisu promenim ulje u menjaču.
@Mange
a sta ako je samo nosac? Kako to razlikovati? Brat ga je detaljno pregledao...
PS
Imasaf zadnji lonac za punta je perfektan i sa njim auto ide bolje nego sa onim što fabrički ima rupu, zbog čega ima jako ružan zvuk. Ja sam ga menjao na ovoj Z10 na 50 000 km.
@Mange
vidis da nabavljam najkvalitetnije delove!
Menjao sam prednje amortizere kad je stigao, stavljeni neki japanski, ne znam ime, moj buraz tacno zna sta valja a sta ne, i jos sve dobijemo po nabavnoj ceni... :)
carobnjak
To i mehaničari teško mogu da razlikuju. Uglavnom ti udari vremenom oštete i držače motora a onda se sve duplira. Razliku bi osetio kad bi seo u novoga punta, jer si već navikao na taj nedostatak.
Nauči da polako šaltaš, bez trzaja i sve će duže trajati.
Ja sam na Ladi samari promenio dva menjača, zbog toga jer je dolazilo u fazu da je nemoguće voziti. Posle trzaja ispada iz brzine a posebno rikverca. Čak sam pravio druge, jače držače motora i menjača ali neuspešno.
Na puntu takav menjač može se vozi dugo.
@Mange
to se retko desava, samo kad ne pazim...
Rekao si da se oseti neki udar, to nije isto sto i trzaj, na primer kao kad kreces pa brze pustis kvacilo pa se skoro ugasi, tako mi trza.
Kad je motor zagrejan, pa recimo stanem na semaforu i krenem da saltam onda se ne trza!
carobnjak
To ti je to. Ne brini i vozi. Kad promeniš ulje videćeš da će se to barem neko vreme značajnije smanjiti.
Nekada se na starim autima u takve menjače sipalo gušće ulje, SAE 120 i menjač je šljakao kao nov.
@Mange
ne kapiram kako ce novo ulje popraviti zazor u diferencijalu?
Zasto trza samo ponekad?
carobnjak
Zato što ima veći viskozitet i bolje "pokriva" zazore u menjaču. Kad se menjač projektuje mora se unapred znati koje će ulje koristiti a zbog prilagođavanja zazora i tolerancija.
Najlakše se "udar" oseti kad auto ide ravnomerno po ravnom i pri tome nalo oduzimaš i dodaješ gas. Može i pri šaltanju iz 1 u 2 i to najčešće dok auto radi pod saugom, hladnom režimu.
Modeli se danas projektuju brzinski, sve u trku, imaju po 3-4 koncepta i samo odjednom bum, reše da to bude 1 od ta 3 ili 4 koncepta i objave proizvodnju, radi uštede, ispitivanja se odrade još brže, a onda se u uslovima stvarnog života, koje testovi u laboratoriji nikad ne mogu da imitiraju, dešavaju nepredvidjene stvari!