
Rukovodstvo japanske "Tojote" je još pre dve godine znalo za kvar motora koji je razlog za najnovije povlačenje modela "leksus", pa je čak i zamenjen jedan deo da bi se problemi otklonili, ali do nedavno nije smatrano da je povlačenje neophodno, izjavio je danas portparol "Tojote" Hideaki Homa.
Taj proizvođač automobila je juče pokrenuo globalno
povlačenje luksuznih modela "leksus", koji su prodavani širom sveta,
i modela "kraun", u prodaji na japanskom tržištu, kako bi zamenio
problematične delove kod 270.000 automobila, prenela je agencija AP.
"Tojota" je u avgustu 2008. zamenila spornu oprugu na ventilu i
učinila je debljom kako bi sprečila da kvar na tom ključnom delu motora izazove
iznenadno zaustavljanje automobila, rekao je Homa. Zato se najnovije povlačenje
ne odnosi na vozila proizvedena posle avgusta 2008. U "Tojoti",
najvećem svetskom proizvođaču automobila, ranije su mislili da problem nastaje
zbog strane materije koja u opruge ventila ulazi tokom njihove proizvodnje, pa
su povećali kontrolu kako bi sprečili da do toga dođe. Takođe su mislili da je
to izolovan problem i da povlačenje neće biti potrebno.
Kad je broj žalbi na kvar počeo da raste, u "Tojoti" su zaključili da
to ipak nije izolovan problem, nego greška u dizajnu i odlučili su se na
povlačenje, objasnio je Homa.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Lexus
"... u "Tojoti" su zaključili da to ipak nije izolovan problem, nego greška u DIZAJNU ..." Eto, kakva god se greška napravi, pa i konstrukciona, neko to prosto nazove "dizajnom". Kao da je V.R. Živeli dizajneri, dole mašinski inženjeri!