home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Cene automobila u Evropi padaju, ali njihovo održavanje za vlasnike postaje sve skuplje, saopštila je Evropska komisija, izvršno telo Evropske unije, upozoravajući da je neophodno obaranje prekomernih troškova servisiranja vozila.

Komisija je ocenila da su cene popravke i usluga održavanja kola, kao i rezervnih delova, porasle "iznad inflacije" u 2009. godini - za 1,5, odnosno 0,7 procenata, prenele su agencije.

"Zadovoljan sam što potrošači u Evropi imaju koristi od jačanja konkurencije na tržištu automobila," izjavio je komesar Evropske komisije za konkurentnost Hoakim Almunija, koji je upozorio da su u periodu recesije, uprkos tome, porasli izdaci za popravku vozila, kao i cene rezervnih delova.

Evropska komisija navodi da popravke i održavanje automobila učestvuju sa oko 40 procenata u ukupnim troškovima njihovih vlasnika.

Prema novim propisima EU, od 1. juna se sprečavaju zloupotrebe garancija proizvođača vozila, koji zahtevaju da se servisiranje obavlja isključivo u ovlašćenim garažama.
Dok troškovi popravke rastu, cena automobila pala je u 24 od 27 članica Unije, u proseku za 0,6 odsto.

Cena vozila je porasla 7,7 odsto u Britaniji i 2,7 procenata u Švedskoj, iznela je Komisija, navodeći da su te dve zemlje imale korist od prethodnog velikog pada cene u 2008. godini, od 9,7, odnosno 5,0 procenata. U Holandiju su cene prošle godine ostale nepromenjene u odnosu na godinu ranije.

Najveći pad cena automobila zabeležen je u novim članicama EU - u Sloveniji 13,4 dosto, 11,1 odsto u Litvaniji i 11 procenata u Slovačkoj.

Činjenica da su nove članice EU bile više pogođene recesijom od EU u celini u 2009, najverovatnije je doprinela smanjivanju cene vozila na tim tržištima, smatraju analitičari.

Od ostalih velikih privreda EU, cena kola u Španiji smanjena je 4,7 odsto, 1,1 odsto u Italiji, 1,0 procenata u Nemačkoj i 0,6 odsto u Francuskoj.

Autor : Tanjug.rs



čitanja : 2599



Komentari

Otkuda im to da je održavanje znatna stavka u troškovima eksploatacije vozila? Naspeš samo gorivo i to je to. Dok ide - ide ...I zašto uvek stavljaju sliku škodinog servisa o ovoj temi? Da li kao svetao ili mračan primer ...

Autor Moron 13 Jul 2010, 20:50

Najvise se kvare... :)
Posle garantnog roka...

Autor Panchev9 13 Jul 2010, 21:42

Panchev9
Pa, kvare se kola i u roku i posle toga, samo, ima "neke" razlike... Ja sam jednom ovde pomenuo da mi je na 3307 bio "crkao" senzor air bag-a i da sam to zadovoljstvo platio mislim 300, tj. više nego što je tada bila doplata za, recimo, KOMPLET bočne jastuke ili zavese ( sa senzorima, naravno )...

Autor Moron 13 Jul 2010, 21:52

Jel moze neko da objasni sta obuhvata ta 2-3 godisnja garancija, tj. da navede kvarove koje pokriva a koje ne?

Autor carobnjak 13 Jul 2010, 21:56

P.S. znam da nemaju sve marke isti fazon, ali otprilike...

Autor carobnjak 13 Jul 2010, 21:57

carobnjak

http://www.skoda.co.rs/sr/sadrzaj/405/garantni-uslovi/

Autor Predrag 13 Jul 2010, 21:59

@Predrag
konkretno ti meni objasni na nekom primeru tj. kvaru, kad vazi garancija a kad ne...
Kako oni znaju da li sam ja doprineo kvaru ili je auto sa "falinkom"?

Autor carobnjak 13 Jul 2010, 22:05

carobnjak
Garanciju na gume i oštećenja farbe od kamenja ti niko neće dati ostalo ide ako umeš da dokažeš.
Problem su i metlice brisača...

Autor Mange 13 Jul 2010, 22:20

@Mange
to znam, normalno!
sta podrazumeva garancija na motor?

Autor carobnjak 13 Jul 2010, 22:30

carobnjak
U potpunosti sve, pa čak i potrošni materijal (ulja, filteri i antifriz) ako ze zamena zbog nedostatka na motoru.
Eventualno mehanička oštećenja, neovlašćeni radovi i loše gorivo se ne priznaju ali i tu upornost pomaže.

Autor Mange 13 Jul 2010, 22:34

@Mange
ako mi na primer propadne sediste, kako ce oni znati da nisam skakao po njemu?
Ili mi iscuri preko noci antifriz i motor pukne kad se smrzne?
Ili mojoj koleginici je dok je isla na more puklo crevo za vodu i motor je prokuvao... ko je sad tu kriv?

Autor carobnjak 13 Jul 2010, 22:56

carobnjak
U slučaju havarije, njbolje ih je zvati na lice mesta. Sve što si nabrojao je fabrički nedostatak, osim vidno slomljenog i uništenih tapacira sedišta. Ako se dokaže da nisu poštovana fabrička uputstva korišćenja garancija otpada procentualno ili 100%. (ne zaustavljanje motora po poljenju lamica stop, itd)Takođe višegodišnje garancije korejskih proizvođača ne pokrivaju 100% sve kvarove po godinama a to niko ne zna od kupaca.
Nekada se i posle izlaska iz garancije plaća šteta vidno izazvana fabričkom omaškom. Recimo Reno u odeđenom procentu priznaje takve kvarove.

Autor Mange 13 Jul 2010, 23:08

@carobnjak:

Ja sam recimo pre 2 godine naleteo na neobeležene radove na starom kragujevačkom putu, u velikoj brzini preleteo preko skinutog asfalta. Tačnije, bilo je obeleženo ali pogrešno :D Znak je verovatno ostao na starom mestu i nije pomeren na novo mesto gde su bili radovi. Posledica je stradali prednji desni stabilizator. Deo je zamenjen jer je auto u garanciji, niko ništa nije pravio problem, iako realno nisu ni morali da mi zamene deo. Naravno, nisam rekao šta se tačno desilo, to bi verovatno napravilo problem :) A reč je o Hyundaiju :)

Autor Milos 13 Jul 2010, 23:14

A Kia takve havarije pokriva cak 7 godina ili je to samo propaganda?

Autor carobnjak 13 Jul 2010, 23:19

@carobnjak:

Kao sto ti je covek rekao, ta garancija od 7 godina nije na celo vozilo. Kod Hyundaija npr godinu dana (ili dve) na akumulator, 2 godine na trap, a recimo svih 5 godina je na motor i menjac, tako da, ako se havarija desi a postovana su pravila, onda da, pokriva garancija

Autor Milos 13 Jul 2010, 23:24

@Milos
znam, zato sam i pitao sta podrazumeva garancija na motor?

Autor carobnjak 13 Jul 2010, 23:25

Al imas i zanimljive slucajeve :) Recimo kolega od drugara, po isteku garancije, desi mu se da sedne u auto i kako je okrenuo kljuc, vazdusni jastuk izleteo sam od sebe i skroz ga raskrvario. U pitanju je Renault Clio. Decko se zalio, ovde su ga u Renault-u odje*ali, slao je i mailove Renaultu u Francuskoj, isto nista. Ostalo je jedino sudski da se goni sa njima, ali je od toga odustao

Autor Milos 13 Jul 2010, 23:28

@Milos
a Hyundai bi priznao?

Autor carobnjak 13 Jul 2010, 23:33

Miloš
To se na clio dešava posle ne stručnih radova na prednjem trapu vozila a posebno kad se otkačinje kardan volana i letva a volan se pokreće.
Klasičan omašaj. To ovlašćeni servisi znaju da prepznaju takav uzrok.

Autor Mange 13 Jul 2010, 23:33

Ma šta kenjate, posle felicije 136.000 km , posle fabije 128.000 km, čekamo novu fabiju, samo i samo zato što se ne kvari ništa sem sijalica. Čak se na škodi ni kvarovi karakteristični za volkswagen ne ispoljavaju! Škoda je zakon

Autor Dejan L 13 Jul 2010, 23:38

Dejan L
Nije baš tako. Budi korektan...
Koristio sam i jednu i drugu škodu, dobre jesu, fabija daleko bolja, ali opet ...

Autor Mange 13 Jul 2010, 23:42

@carobnjak:

Ne znam, nisam imao takvo iskustvo i nadam se da ga neću ni imati.

Ipak, budimo realni, tvoje pitanje je u domenu verovatnoće ili što bi nekada davno Aca Poštar rekao ŠBB KBB (šta bi bilo kad bi bilo), a verovatnoća da se desi totalna havarija na novom autu je jako mala ako se ide na godišnje servise gde će ti proveriti sve što treba i prikačiti na kompjuter

Autor Milos 13 Jul 2010, 23:46

Evo na feliciji smo zamenili nekoliko puta prednje sijalice, iskreno posle krivljenja felne preko ogromne rupe, menjali smo felnu, gumu, amortizer i levu sponu, ali posle jakog udarca u rupu. I jednom je radio cd izgubio napajanje bez razloga. ALI NA FELICIJI! Fabija: ne korodira gepek i manje je bučna od felicije, pa i čvršća mnogo, na njoj je menjana balansštangla i zadnji lonac!
Za razliku od komšijskog VW polo-a kome su pocrkali podizači, klima i vodena pumpa
Zadovoljan?

Autor Dejan L 13 Jul 2010, 23:50

Dejan L
Felicija je identičan auto sa favoritom (limarija malko bolja). Motor jako loš 1.3, škodin i teško koji je mogao da pređe 150 000 bez generalne. Neki čak od 60 000km. Korozija a posebno 5 vrata. 1.9 dizel najgori motor u VW. Amortzeri slabog kvaliteta...

Fabia stara HTP se ne može podičiti trajnosti motora (česte havarije usled prezupčenja, troše ulje, bobine), MPI potpuno prevaziđen (prvi modeli)kočnice loše, SDI zlo. Školjka zadovoljavajuća.

Autor Mange 14 Jul 2010, 00:01

@Mange
ovo za generalnu mogu i ja da potvrdim, koleginica je kupila novu feliciju 99. godine, nije je mnogo vozila, 2005. je radila generalnu motora na 78-79000 km.

Autor Damko 14 Jul 2010, 13:42