
Američki "Ford" objavio je da je njegov udeo prodaje na 19 glavnih evropskih tržišta u junu smanjen 1,2 odsto, na 7,8 procenata, dok su mnoge konkurentske kompanije isporučivale vozila po nižim cenama i nudile druge mogućnosti povoljnije nabavke.
Prodaja automobila u Evropi pada već tri uzastopna meseca,
zbog ukidanja ili prestanka važenja vladinih programa podsticanja tražnje u
mnogim članicama Evropske unije, prenele su agencije.
Mnogi proizvođači su, zbog toga, preduzeli vlastite mere kojima se povećava
prodaja, naveo je "Ford", koji tvrdi da je ostao veran tradiciji,
nudeći umerene popuste kako prodaja ne bi donosila gubitak.
U junu je "Ford" prodao 118.000 automobila i kamiona, 17 odsto manje
nego u istom mesecu 2009, ali je uspeo da isporuči 33.300 modela
"fijeste", u očekivanju da će taj automobil izbiti na drugo mesto
najprodavanjeg vozila u Evropi u junu i u prvoj polovini ove godine.
Za šest meseci 2010. "Ford" je smanjio udeo u prodaji za pola
procenta u odnosu na minulu godinu, na 8,7 odsto, kada je isporučio oko 717.000
vozila i kamiona, 3,9 odsto manje u prvoj polovini 2009. U Evropi je prodaja
putničkih kola i kamiona lane premašila 15,9 miliona, a "Ford"
procenjuje da će ove godine kupcima u Evropi biti isporučeno između 14 i 15
miliona vozila.
Uprkos padu prodaje, "Ford" za sada nema plan smanjivanja proizvodnje
ili otpuštanja radnika u Evropi.
Autor : Tanjug.rs