home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Korporacija Kia Motors je u saradnji sa kompanijom Magna Powertrain, deo grupacije Magna International Inc., predstavila sasvim novi sistem pogona Dynamax™ All-Wheel-Drive (AWD), koji su ekskluzivno namenili novom Sportagu.

Novi Kia Sportage, koji uskoro stiže i kod nas, prvi je model automobilske grupacije Hyundai-Kia opremljen inovativnim AWD sistemom Dynamax, koji je nastao u čuvenoj kompaniji "Magna Powertrain max obe korporacije strateški postavlja u bolji položaj u globalno rastućem segmentu kompaktnih vozila sa pogonom 4x4, jer pruža poboljšane vozne osobine i sigurnost uz dodatno smanjenje potrošnje goriva i emisija CO2."

Tehnika
Dynamax vrši stalnu kontrolu uslova vožnje i predviđa zahteve AWD sistema, što je sasvim drugačije od ostalih AWD sistema, koji se tek odazivaju na uslove vožnje, nakon što se isti dogode. Dynamaxova inteligentna kontrolna jedinica stalno analizira podatke pomoću upravljačke jedinice vozila i tako kontroliše delovanje elektro-hidrauličnog sistema kvačila. Delovanje Dynamaxa je za vozača sasvim neprimetno.

Ostale prednosti sistema Dynamax:
- Poboljšana lateralna stabilnost u krivinama;
- Otklanjanje neočekivanih predupravljanja i podupravljanja smanjivanjem neželjenih trakcijskih sila na prednju i zadnju osovinu;
- Viša temperaturna otpornost, što pomaže kod sprečavanja pregrejavanja i može imati za posledicu gašenje pogona tokom penjanja uzbrdo ili tokom vuče prikolice;

Osim toga novi sistem se zahvaljujući inteligentnoj kontroli elektronike može pohvaliti boljom efikasnošću, čime je smanjena potrošnja goriva i emisije CO2. Takođe kod delovanja elektronskih komponenata postignuta je minimalna potrošnja energije. Dynamax nudi pravi pogon na sva četiri točka svim vozačima koji žele uzbudljive vozne osobine, a uz koje dolaze i poboljšana sigurnost i perfomanse.

PR Kia Motors



čitanja : 3170



Komentari

Predviđa? Gluposti, tj. marketing! Kako može da predviđa šta će trebati, kada će koji točak proklizati i sl.

Čist marketing!

Autor Miki 17 Jul 2010, 18:37

Davno već viđeno a zove se Haldex. To je sistem za "nuždu" i ne može se smatrati ozbiljnim terencem. A što se stabilnosti tiče, ona je pogoršana dodatkom beskorisnih masa i podizanjem težišta vozila.
Sve je to marketing.

Autor Mange 18 Jul 2010, 00:29

Koji su sistemi 4 WD pogona bolji od ovoga i zašto?

Autor Moron 18 Jul 2010, 13:20

Moron
Ovaj sistem nema centralni diferencijal. Na ulasku u zadnji diferencijal, obrtni moment sa kardana se prenosi preko jednog nazovi, viselamelastog kvačila, koje je u zajedničkom ulju sa zadnjim diferencijalom. To kvačilo je veoma slično kvačilima na motorciklima, samo što ovde radi kontra. Kad elektronika da signal, hidraulična ili elektromagnetna komanda nategne kvačilo i da pogon zadnjoj osovini. U ostalim slučajevima osovina nema pogona. Znači kvačilo povremeno daje pogon i preterno "silovanje" može dovesti do propadanja spojnice.
U praksi se ovo kvačilo veoma, veoma retko aktivira a to vozač osim po kontrolnoj lampici ne može da zna. Uglavnom spojnioca kad je aktivna uvek radi u sistemu proklizavanja, kao klasična lamela u polaženju.

Za mene je ovo sistem pri nuždi i u praksi se veoma često kvari i otkazuje. Popravka je skupa a najčešće se svodi na demontiranje kardana i spojnice i diferencijala, čime vozilo postaje 2WD.
Zato postoji jeti, duster i drugi 2WD ili 4WD po želji.

Autor Mange 18 Jul 2010, 19:40

Mange
Hvala. Znam kako izgleda "mokro" kvačilo motocikla sa više lamela. Ostalo znao nisam. Znači, tu imaš dva kvačila, jedno "suvo" ( izmedju motora i menjača ), gde inače i treba da bude i jednom "mokro", u zadnjem diferencijalu? I cela "kvaka" je u tom zadnjem "kvačilu"? A "razvodnik" pogona ( na menjaču ) uvek raspodeluje 50% : 50% ka obe osovine? Naizgled prosto.
Jednom ćeš mo objasniti onaj, kako se zvaše, torsen ...

to "vratilo" ka zadnjem diferencijali je uvek pod "obrtnim momentom" ( jednakim kao i ono ka prednjoj osovini ), samo sto

Autor Moron 28 Jul 2010, 23:27

Moron
to "vratilo" ka zadnjem diferencijali je uvek pod "obrtnim momentom" ( jednakim kao i ono ka prednjoj osovini ), samo sto

A ja da nastavim-okreće u prazno, proklizava u zadnjem "kvačilu" 99%. A ako ga negde "zapneš i pomučiš" tad zna da izgori.

Autor Mange 28 Jul 2010, 23:33

Mange
Da, da, shvatio sam da je mesto "prekida" ( ili "nastavka" ) obrtnog momenta na vratilu to zadnje kvačilo ...

Autor Moron 28 Jul 2010, 23:37