home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs  

Kupcima novih vozila prodavci savetuju da dobro prouče uslove garancije i da poštuju savete ovlašćenih servisera o održavanju automobila.

Tokom važenja garancije ovlašćeni servisi su u obavezi da besplatno otklone sve kvarove koji su u skladu sa uslovima koji variraju u zavisnosti od marke i modela vozila.

Poštovanje garancije je veoma bitno, jer novi automobili do prodaje praktično nisu imali priliku da budu testirani u dužem periodu svakodnevne vožnje, a uvek postoji mogućnost da se u procesu proizvodnje potkrade neka greška.

- Brojni su razlozi da se u prvih nekoliko hiljada kilometara dogode kvarovi. To može da bude nešto bezazleno, ali i da cena popravke košta nekoliko hiljada evra. Šta bi tada radili vlasnici kada vozilo ne bi bilo pod garancijom – kažu za „Blic nedelje“ iz Auto servisa Zečević, ovlašćenog servisera za „sitroen“.

Za ovaj auto garancija važi dve godine bez ograničenja kilometraže, međutim ona ne važi za kočione diskove i kvačilo, pošto njihov kvar može da se besplatno otkloni za najviše 15.000 pređenih kilometara.

U garantnu obavezu većine proizvođača automobila ne spada uobičajeno trošenje komponenata vozila kao što su pneumatici, metlice brisača, svećice, amortizeri, lamele, filteri, podešavanje vrata, haube i slično. Takođe nije pokrivena ni šteta nastala uticajem spoljašnjih faktora, odnosno usled sudara, loših puteva, poplava, udara groma, zemljotresa ili nekih hemijskih faktora.

Većina proizvođača automobila garantuje ispravnost vozila na tri godine ili 100.000 pređenih kilometara ili na dve godine bez ograničenja na pređene kilometre. U njih spada i „tojota prijus“, za koju dodatno važi osmogodišnja garancija na sve hibridne sklopove.

Ipak da bi garancija važila neophodno je da se vozač pridržava uputstava za upotrebu vozila. To znači da sve popravke, kao i redovno održavanje, treba da se rade isključivo u ovlašćenom servisu i da se tom prilikom ugrađuju originalni delovi.

- Čak i kada istekne garancija, savetujem vlasnicima vozila da nastave da dolaze u ovlašćene servise jer nismo mi ništa skuplji od drugih servisa. Takođe, verujem da će vozači biti spokojniji znajući da na njihovim vozilima rade specijalizovani serviseri i da koriste originalne delove – zaključili su u Auto servisu Zečević.

Uslovi garancije

Marka

tehnički elementi (godine/kilometraža)

karoserija

Opel

2/bez ograničenja

12

Tojota

3/100.000

12

Sitroen

2/bez ograničenja

12

Honda

3/100.000

12

Dačija

3/100.000

6

Reno

2/bez ograničenja

12

Nisan

3/100.000

12

Pežo

2/bez ograničenja

12

Ševrolet

3/100.000

6

Fijat

2/bez ograničenja

8

 * garantni rok u godinama i pređenim kilometrima

Autor : Marko Petković



čitanja : 2538



Komentari

Garancija uvek vazi na delove i klopove koji se ne habaju i ne kvare sve dok se vozilo kotrlja he, he. To je bar jasno.

Autor Logandzija 25 Jul 2010, 13:33

"jer nismo mi ništa skuplji od drugih servisa"
Jesi li siguran?

Autor carobnjak 25 Jul 2010, 13:40

Bili smo u mogucnosti da uzmemo nove automobile na kredit, pa je supruga za sebe izabrala Ford Focus, a ja za sebe Fiat Cromu. Garantni rok kod Focusa nam je sluzio samo da dajemo novac na skupe zamene ulja i filtera, nikada nije bilo potrebe za bilo kakvom popravkom ili zamenom, auto je izuzetno pouzdan.
Medjutim, kod Crome je sasvim drugacija situacija, garantni rok mi je dosta znacio jer se dva puta vozilo kvarilo na drumu u Srbiji, a jednom u Madjarskoj. Svi kvarovi su otklonjeni besplatno,samo sto se dugo cekalo na preuzimanje auta. Dosta stvari na Cromi se pokazalo losim, ventilacija se dva puta kvarila, jednom kompresor klime, menjac se kvario... Evo sada je slucaj da motor ide samo do 3.000 obrtaja i upozorava na neku gresku, to tek treba da se sredi itd.
Garancija je,dakle, nesto sto je izuzetno vazno, retko dolazi do serijskih gresaka, ali jednostavno postoje vozila koja nisu dovoljno pouzdana i lakse ce Vam biti ako ih neko drugi popravlja umesto Vas.

Autor danijel 25 Jul 2010, 13:45

Ipak postoji nesto sto ne valja sa italijanskim vozilima, moj najbolji drug vozi novu Alfu 159 JTD multijet, ali mu auto vise vremena provodi kod majstora nego kod njega. Stvarno lepa limuzina ali je skroz nepouzdana.

Autor aleksandar 25 Jul 2010, 14:01

@aleksandar
haha, a sta je to "nesto" ?!?

Autor carobnjak 25 Jul 2010, 14:10

@danijel
ako te Croma na putu "ostavila" samo zbog klime, to i nije neki kvar...

Autor carobnjak 25 Jul 2010, 14:11

carobnjak
Čovek pomenu i menjač, motor neće preko 3000rpm i još dosta stvari...

Vidiš čemu služi FAS. Za smirenje sindikata fiata.
Rekoh ja da ima neka "kvrka".

Autor Mange 25 Jul 2010, 14:36

@Mange
napisao je da upozorava na neku gresku a to znaci ODMAH u servis a on i dalje vozi, dok potpuno ne stane...E tu je greska i tako mnogi rade!
Ogranicenje do 3000 obrtaja je pretpostavljam preventivno da ne bi doslo do vece stete!

P.S. a gde ti vidis vezu sa FAS-om?
Jel si naucio sta je Reno Alpine? :)))

Autor carobnjak 25 Jul 2010, 14:47

carobnjak
Reno Alpine sam gledao na reliju početkom sedamdesetih. Još čuvam kantice od kastrolovog ulja koje su sipali u motor.

A što se fiata tiče, što manji to bolji. Ove hrome su uvek bile kante a vidim i ostale.

Autor Mange 25 Jul 2010, 15:47

Mange, nemoj u italijane da pljujes, stradaces u najgorim, carobnjakovim, mukama :D

Autor Milos 25 Jul 2010, 16:05

@Milos
ma nece, mi smo sad dobri...:)))

Autor carobnjak 25 Jul 2010, 16:45

Hehe, ja branim Alfu ;)))

Moram reci par reci o 156ci/159ki. To su modeli koji imaju veoma vesele motore (obrtaji), i dosta ljudi se osili, tako da cesto dolazi do kvarova koji nastanu izivljavanjem i tzv. pucanjem na crveno. Ne pricam ovo bezveze, znam 4 (moji prijatelji) primera takvoga ponasanja i posle svaljivanja krivice na "je*enu Alfu" koja ne zna napraviti kvacilo.

Autor dragan 25 Jul 2010, 17:53

carobnjak
Bez uvrede, znaš moje teorije, nema zle namere. Možda jedino nepoverenja.
Punto je normalan autić i opet kažem kad bi cena punta clasica bila niža za 500 evra, to bi bila najbolja kupovina za prosečnog srbina.

Autor Mange 25 Jul 2010, 18:32

@Mange
ma kakva uvreda?
U pravu su za velike Fiate, ko bi za Cromu dao 25000eura i vise kad se za te pare moze kupiti golmila dobrih automobila, Accord ili Mazda 6 na primer, pa cak i 159 sa popustom, Insignia ili Mondeo...
Zato Croma nece imati naslednika!

Autor carobnjak 25 Jul 2010, 18:38

to je ono sto cenim kod nemackih proizvodjaca, bilo da kupis vw polo ili fetona,znas da ce te dobro sluziti, ili pak ford fiesta ili mondeo, klasa je razlicita, ali je kvalitet i kod jednog i kod drugog dobar, a pouzdanost visoka.
to je ono sto italijanima fali, nikada se ne zna kakav ce kvalitet biti kod narednog modela, mozda bude solidan, a moze da bude i prava katastrofa na cetiri tocka.

Autor laza 25 Jul 2010, 18:48

I ja to cenim kod "nemaca", veoma, steta samo sto mi se nijedan model ne svidja...:)))

Autor carobnjak 25 Jul 2010, 18:56

@carobnjak
pa dobro, ima lepih modela, meni se licno svidja passat cc, ova mercedesova e klasa, bmw serije 5 i ovaj sto je upravo penzionisan i ovaj novi, svidja mi se novi mondeo, audijevi modeli su mi manje-vise isti, ali mi se i oni dopadaju, stvarno ima lepih modela. ustvari, sva su kola sada lepa, dosta se paznje poklanja dizajnu, ali neko napravi klasican, a neko avantgardni pristup.

Autor laza 25 Jul 2010, 19:04

Mali VW automobili nisu bolji od konkurencije, čak se može reći da su i lošiji po svim parametrima, dok su Audi, Mercedes i BMW postavili osnove standarda kvaliteta premijum limuzina.
Što se ostalih nemačkih automobila tiče oni su za izbegavanje a posebno Opel.
VW je prosečan auto, ne posebno kvalitetan. Najveća pozitivna osobina VW je jednostavnost tehničkih rešenja, što dovodi čak i do zastarelosti. Najbolji WV je golf a sve ostalo je ispod konkurencije.

Autor Mange 25 Jul 2010, 19:11

@laza
ti si bas izabrao! To toliko kosta da ih odmah zaboravim...

Autor carobnjak 25 Jul 2010, 19:11

skupo,skupo, ali mislim da vredi. skoro sam se vozio u lanci thesis, veoma redak auto na nasim ulicama.
izuzetno lepa voznja, tiha i ugladjena, bolji auto od bilo kog drugog "italijana" u kom sam se vozio.
voznja je slicna voznji u novom passatu, dizajn enterijera je skroz drugaciji, ali voznja neodoljivo podseca na passata. hocu da kazem-vw pravi dobra i kvalitetna vozila, po utisku u voznji se osrednji passat moze lagano porediti sa italijanskim admiralskim brodom.

Autor laza 25 Jul 2010, 19:17

koliko puta sam ponovio rec "voznja"...
ne mogu da kazem da je passat bolji od thesisa, ali opet, ne mogu da kazem ni da je losiji, to bi jednostavno bila laz.

Autor laza 25 Jul 2010, 19:18

PS
Zbog korišćenja jednostavnih i proverenih tehničkih rešenja WV, pojedini ljudi se zanose mišlju da je WV posebno kvalitetan i bolji od ostalih. Jednostavno se na taj način izbegava čitav niz problema, koji se javljaju u razvoju vozila. Primer je komon rejl, koji WV zadnji prihvatio a koji je uzrok problema kod mnogih proizvođača.
Rezultat je zastarelost, loše performanse, potrošnja goriva...
O cenama neću...

Autor Mange 25 Jul 2010, 19:24

Moze VW i WV.
Svi razumeju, to je bitno.

Autor Mange 25 Jul 2010, 19:26

mange
znas li koja je razlika izmedju commonrail i pumpa dizna tehnologije?
commonrail je sistem "zajednickog voda", od pumpe visokog pritiska gorivo ide do zajednicke cevi na koju su cevcicama prikacene sve dizne, koje dalje ubrizgavaju gorivo u cilindre.
pumpa-dizna je sistem gde ne postoji ta zajednicka cev, vec iz pumpe visokog pritiska izlaze zasebne cevi koje vode gorivo do dizni.
razlika i nije neka,zar ne?
a primer da ne rade lepo ni svi commonrail motori je JTD motor, definitivno ima najgori rad koji sam cuo, a tek nakon njega ide VW TDI motor.

Autor laza 25 Jul 2010, 19:30

laza
Ja se bavim tim poslom profesionalno.
Razlika je ogromna a največa u pritisku goriva u zajedničkom vodu, čime se performanse i potrošnja goriva ne mogu meriti sa injektorskim sistemom.
Neću da pominjem kultivisanost rada motora. Najveće mana je potreba za novim generacijama goriva koga kod nas nema a kvalitet nije ujednačen.
Stari motori sa injektorima ne mogu da zadovolje nove ekološke standarde.
WV već ima problemama sa novom generacijom motora.

WV je zastareo generacijama. Dovoljno je pogledati sistem vešanja itd.

Autor Mange 25 Jul 2010, 19:41

@laza
Prvi common-rail konstruisala je Fiat grupacija, jos 1998.
Druga generacija JTD motora zove se Multijet i ona ima mnogo kultivisaniji rad. Dakle to o cemu pricas odnosi se samo na 1.generaciju...
P.S. nema veceg traktora od TDI (pumpa-dizna)

Autor carobnjak 25 Jul 2010, 19:48

P.S. 1997. pardon...

Autor carobnjak 25 Jul 2010, 19:52

Ja sam u CG svaki dan na šetalištu gledao malog "djubretara" - kamion Mitsubishi fuso canter. Motor mu je skoro potpuno otkriven ( kratka kabina ) i mislim da kultivisaniji i tiši dizel motor video nisam ...

Autor Moron 26 Jul 2010, 00:48

Zašto "fijat" ( tako gore piše ) ima garanciju protiv korozije 8 godina, a ostali ( osim dacie i chevroleta ) imaju 12 godina? U čemu je kvaka?

Autor Moron 26 Jul 2010, 09:20

Kakav auto, takva i limarija! Sta reci, kada su italijanske Alfe i Fiati na poslednjem mestu u svim istrazivanjima o pouzdanosti, koja su sprovedena anketiranjem ljudi koji su kupili nova vozila i dali svoje misljenje o njima. Bilo

Autor vlada 26 Jul 2010, 09:50

Kakva budalastina uporedjivati Fiata sa VW-om ili bilo kojim drugim automobilskim brendom!
VW je daleko od najboljeg, ali Fiat je najgori.
Moze da se uporedi sa Yugom i Stojadinom, ali stavljati ga pored bilo kog normalnog auta je smesno. Na prvom mestu po broju kvarova, a na drugom po kvalitetu je neuporedivo losiji od svih normalnih vozila.

Autor luthor 26 Jul 2010, 12:20