home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs 

Povećana potražnja na tržištu produžiće proizvodnju jedinog automobila iz Kragujevca. Inostrano tržište već traži 1.000 automobila mesečno, izvoz u osam država

Od šest novih modela, koje je “Fijat” spremio za proizvodnju širom sveta, dva će se, kako je to predviđeno ugovorom sa državom Srbijom, sigurno praviti u torinsko-srpskoj kompaniji, a da bi se (paralelno sa njima) proizvodio i “punto”, bar do 2012. godine, neophodno je da se proda 30.000 vozila, kako bi proizvodnja bila rentabilna i nastavila se i posle aprila sledeće godine. Sa ugovorima o izvozu, sklopljenim ovog meseca, ovaj model je “na korak” od te - crte.

Partneri iz inostranstva već traže hiljadu automobila mesečno, a ponovo raste potražnja i na domaćem tržištu. Prilikom potpisivanja ugovora o strateškom partnerstvu, rečeno je da bi ovaj automobil brzo trebalo da postane “srpsko nacionalno vozilo”, koje bi se izvozilo u zemlje CEFTA i MAGREB, a 95 odsto novih modela - širom sveta. Procenjeno je da na našem tržištu godišnje može da se proda oko 20.000 automobila i izveze 10.000.

Taj broj je prošle godine na domaćem tržištu skoro dostignut, ali uz subvencije države. Proizvedeno je i prodato oko 18.000 “puntića”. Početkom godine potražnja je znatno opala, a izvoz nije krenuo predviđenim tokom. Zbog toga je odlučeno - ako se ništa ne promeni, da se proizvodnja trajno obustavi u aprilu sledeće godine...

Kako nam je rekao Nebojša Zdravković, zamenik gradonačelnika i koordinator “Fijatovih” projekata u Kragujevcu, predstavnici “Fijata” su obavestili naše zvaničnike da je već izvesno da će se “punto” proizvoditi i sledeće godine - ranije predviđenom dinamikom.

PRODAJA

Zvaničnici su početkom godine najavili proizvodnju oko 30.000 vozila, ali je ovih dana saopšteno da će se do kraja godine proizvesti oko 20.000. Na domaćem tržištu je, za skoro sedam meseci ove godine, prodato oko 7.000 automobila. Najviše u junu i julu oko dve hiljade. Procenjuje se da će se do kraja godine kod nas prodati između 13 i 14 hiljada automobila (za oko pet hiljada manje nego prošle godine), ali će se razlika nadoknaditi izvozom.

Autor : M. Đošović

Nema planova za prekidanje proizvodnje "punta" 

„Fijat” za sada nema planove da prekine proizvodnju modela „punto” u Srbiji, niti ima definitivan vremenski okvir za tako nešto, saopštio je portparol fabrike automobila iz Torina.

U saopštenju, koje je prenela agencija Blumberg, podseća se da „Fijat” proizvodi model „punto klasik”, prethodnicu modela „grande punto”, već dve godine u Srbiji, odakle ga izvozi na tržišta u regionu.

Američka agencija takođe podseća da će „Fijat” početi probnu proizvodnju novih modela u fabrici u Kragujevcu u drugoj polovini 2011. godine, kada će postepeno početi da prekida izradu „punta”.

U tekstu se navodi i da su planovi za početak proizvodnje novih modela razgnevili radnike u Italiji, dok je premijer Silvio Berluskoni izjavio da se nada da odluka rukovodstva „Fijata” neće naneti štetu domaćoj industriji.

Autor : Tanjug.rs



čitanja : 9202



Komentari

Vlasnik sam modela identicnog kao na slici, moji utisci su ovakvi: kvalitet-0, udobnost-1, zvucna izolacija-1, boravak u kabini-2, sedista-2, upravljivost-4, motor-2, mesto na zadnjoj klupi-2, materijali kokpita-0, pouzdanost-0, menjac-3, kocnice-3, duga putovanja-0, potrosnja-2...
Nisam ni ocekivao mnogo od malog gradskog automobila, ali nisam ocekivao ni nesto tako lose. Ovo je iskljucivo moje misljenje i veoma sam razocaran ovim sto sam za svoj novac dobio. Citao sam za 1.3 JTD da je najbolji mali dizel motor na svetu, ali nigde nije bilo napisano koliko se taj motor kvari u realnim uslovima voznje i koliko su delovi i popravke za njega skupe.

Autor Miroslav 26 Jul 2010, 14:43

@Miroslav
tvoja ocena je cak i dobra, ja sam se vozio nekoliko puta u punticu i ne bih mu dao nista vise od nule. apsolutna nula!

Autor lybra 26 Jul 2010, 14:47

Miroslav
1.3 JTD ne postoji, pa mi je sumnjivo da li si zaista vlasnik punta.
Nisam fan fiata, nego u tvojoj priči nešto ne štima!

Autor Mange 26 Jul 2010, 15:09

Mange, nista ne znas, cak si i mene naterao da ti pisem.
Evo ti link, cisto za primer punta 1.3jtd, a na Wikipediji imas sve sto ne znas, a dosta ne znas.

http://www.um.co.za/specifications/fiat_punto_1_3_jtd_multi-jet_dynamic_%282004%29.aspx

Autor teacher 26 Jul 2010, 15:36

Evo ti i ovde, idi na "2nd generation (Type 188) (1999-2003"

http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Punto

Autor teacher 26 Jul 2010, 15:38

Pardon, idi na
"2nd generation facelift (2003-present)"

Autor teacher 26 Jul 2010, 15:39

Ja ne znam kako se taj 1,3 dizel tačno zove, ali sam ga tek neki dan čuo "u prirodi", punto je stajao na benz. pumpi. Spolja, to je jako, jako bučan motor, ne baš prijatnog zvuka.
Doduše, možda ni ja nisam neki "sluhista", tako da je ta buka možda i lepa ...

Autor Moron 26 Jul 2010, 15:44

@potpisujem i razumem vas u potpunosti najveca glupost koju sam napravio dao sam svoju alfu 33 da je pretvore u smece da bih ostvario taj popust od 1000e i kupio Punta.Gori kvarljiviji nemarnije uradjen auto nisam nikada vozio a vozio sam ih dosta od peglice,forda,fiata 1500,una,brava, argente,vwg1,opela ,alfe pa nazalost do ovog fiata.Problemi sa kvacilom,pumpom,svetlima,odlepljeno nebo,stao kilometar sat!!ej ti i to posle samo 25.000km,uy to napominjem da sam postovao sva pravila odrzavanja i vozio penzionerski. Iako sam vozio alfu 33 koja nije bas svalna sto se kvaliteta tice ovo prevrsuje saku meru,mozda mi je zapao primerak los ali Fiat nazalost nikad vise.

Autor Razocaran 26 Jul 2010, 16:34

Zove se 1.3 multijet, iliti druga generacija JTD-a!

@Miroslav
pre nego sto se auto izabere i kupi valjda se napravi probna voznja, tako da si ovim samo pokazao svoju nesposobnost, da ne kazem nesto grublje!

Posto i ja vozim Punta 1.2 8v, ali italijanski iz 2001. potrudicu se da dam realne ocene:
kvalitet - 3 udobnost-4, zvucna izolacija-4, boravak u kabini-4, sedista-4, upravljivost-4, motor-4, mesto na zadnjoj klupi-2, materijali kokpita-3, pouzdanost-4, menjac-3, kocnice-5, duga putovanja-3, potrosnja-4...

Ukupna ocena - slabija 4, sto je za taj novac i vreme iz koga datira dobar rezultat!

Autor carobnjak 26 Jul 2010, 16:37

P.S. jos bih dodao :gradska voznja - cista 5!

Autor carobnjak 26 Jul 2010, 16:43

@Razocaran
nijedan "italijan" ne prasta penzionersku voznju! Verovatno si u tome pogresio...:)))

Autor carobnjak 26 Jul 2010, 17:03

sve u svemu ocena je-golo gov*o.

Autor Cvele 26 Jul 2010, 17:06

Najveca mana mu je sto za 7000 eura nema kvalitet Rolls Royc-a i performanse Ferrari-a...

Autor carobnjak 26 Jul 2010, 17:10

carobnjak
Ako je tvoja ocena za npr.zvucnu izolaciju kod punta 4, a mercedes s class, rolls royce i bmw 7 imaju ocenu 5(realno), koliko je onda tvoja ocena realna? Pa razmisli malo koliko si ti realan kao komentator.
Pozdrav!

Autor Milos 26 Jul 2010, 17:13

Ali, kao po obicaju, ljudi nikada ne vide ono sto im je pred ocima i uvek misle da su u pravu, a svi ostali ljudi na planeti u krivu...

Autor Milos 26 Jul 2010, 17:15

@Milos
ako se imalo razumes u automobile onda bi trebalo da znas da se modeli uporedjuju sa svojim konkurentima a ne sa S klasom!?!
Prihvatam da je domaci Punto za nijansu losiji od italijanskog ali to nisu velike razlike...

P.S. ja sam ocenio svoj, koji sa skoro 9 godina nije imao nista od navedenih kvarova!

Autor carobnjak 26 Jul 2010, 17:16

P.S. sto se tice zvucne izolacije ja cesto kad sam na semaforu pomislim da mi se motor ugasio koliko tiho radi, dok na autoputu pri vecim brzinama se cuje samo vazduh a opet ne motor!

Autor carobnjak 26 Jul 2010, 17:18

Kad cete vise nauciti da postoji misljenje koje nije isto kao i vase i da svako ima PRAVO na svoj stav?!?
I ko vam brani da iznesete svoje ocene? Zar ja?

Autor carobnjak 26 Jul 2010, 17:21

Ma taman posla, niko nije protiv nikog, zanimljive su ove rasprave. Mozda bi svi mi u stvarnom svetu bili dobri prijatelji, ali ovako se samo prepucavamo.
Ali, mogu ti reci da si jedan od samo tri-cetiri coveka za koje sam bar ja cuo da su zadovoljni svojim italijanskim vozilom.

Autor Milos 26 Jul 2010, 17:29

@Milos
ne smatram ovo prepucavanjem nego razmenom misljenja i iskustava, kako lepih tako i losih...
Zadovoljan sam autom, i kao sto si primetio, potpuno iskren! :)

Evo na primer kako ja razmisljam u vezi 1.komentara koji je postavio Miroslav: 90% tih faktora kojima je potcenio Punta mogao je da proveri jednom voznjom od 15 minuta! Osim pouzdanosti i potrosnje, mada putni racunar odmah pokaze i potrosnju. Duga putovanja bih izbacio jer jednostavno ovo je gradski automobil i nijedan auto B segmenta NIJE za duga putovanja! Mada znam nekoliko ljudi koji su sa njim isli do CG bez problema ili zalbi na udobnost...

Autor carobnjak 26 Jul 2010, 17:38

Vozio golf 3, kupio punto 1.2 8v, prvo udoban je više od golfa 3, startniji od golfa 3, pozadi iako je golf 12cm duži auto, mesta u njemu i puntu ima potpuno isto, ali je zato golfov gepek veći. Zvučna izolacija je bolja nego u golfu, potrošnja punta je ekstra, i najvažnije sedišta u puntu su zakon, a pošto neki kažu da je punto plastikaner, neka sedne u golfa kome je enterijer od svile i kadife, od krzna i kože, od pliša i kašmira. Toliko od bata Slavka

Autor SlavkoSD 26 Jul 2010, 17:50

A evo i dokaz da sam u pravu za zvucnu izolaciju:

"Provereni FIAT-ov motor od 1,2 litra sa osam ventila razvija 60 konjskih snaga i odlično je prihvatio konverziju na gas. Radi vrlo mirno i uglađeno, a kada koristite gas, ispod poklopca motora se čuje caktanje brizgaljki, slično kao klackalice ventila kod Yuga 45.

Na svu sreću, motor je odlično zvučno izolovan, tako da u kabinu dopire vrlo malo mehaničkih zvukova, čak i prilikom brze vožnje autoputem.

Razlika u snazi između benzina i gasa se ne primećuje, a jedino što iskusan vozač može da primeti je da je motor nešto mirniji i tiši na gasu.

Sa 60 konjskih snaga, ovaj Punto Classic nije zamišljen da bude trkač, ali se vozi vrlo lako i glatko..."

http://www.b92.net/automobili/vozili_smo.php?nav_id=441653

Autor carobnjak 26 Jul 2010, 17:56

Zaboravio sam da kazem da je potrosnja kod mene prosecno 7.2 litra a vozim iskljucivo po gradu sto je odlican rezultat za benzinca!

Autor carobnjak 26 Jul 2010, 17:58

klasican sponzorisani tekst. da je u srbiju dosao bilo kji drugi proizvodjac, i njemu bi se samo cule brizgaljke i brisaci...nije objektivan.

Autor zoki 26 Jul 2010, 18:22

@zoki
postoji vise tekstova pa ih nadji! Svi su otprilike isti...

Autor carobnjak 26 Jul 2010, 18:41

E ovaj ti sigurno nije sponzorisan! :

http://www2.autoportal.hr/20070507184/Rabljeni/Bolji-od-oeekivanja/menu-id-70.html

Autor carobnjak 26 Jul 2010, 18:46

Ili ovaj iz 2003.:

http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/fiat-punto-1-2-16-v-ford-fiesta-1-25-peugeot-206-1-4-vw-polo-1-4-16-v-757394.html

Autor carobnjak 26 Jul 2010, 19:23

Po x put Punto je prelazno resenje. Zastava je prvo dobila licencu za Zastavu 10 jer za nesto bolje para nije imala.
Italijani su je kasnije malo poboljsali ali jos nije kvalitet takav za izvoz na Zapad.
Dosta njih su zadovoljni Puntom a niko vas i ne tera da ga kupite.

Autor Boki Maradona 26 Jul 2010, 19:32

Koliko para toliko muzike. Solidan auto B segmenta.

Ali nije problem u Puntu, već u ceni i načinu na koji cela stvar ide.

Benzinac u programu "staro za novo" (protiv kojega sam) je ok kupovina, ali mjet je čisto bacanje para.

Autor Boris 26 Jul 2010, 19:46

Vozim Punta dizela već 10 meseci i prešao sam 10.000. Bez ikakvog kvara. Mada se sa čarobnjakom ne slažem oko termina "turbo rupa" u ovom slučaju se sa njim slažem oko ocene 4. Moram da priznam da sam na Punta gledao sa omalovažavanjem, ali sada imam bolje mišljenje.

Mane koje sam ja primetio i koje mi smetaju su slaba preglednost pozadi i ta prokleta turbo rupa (a, imaju je mnogi moderni automobili).

S druge strane lako se parkira, ne oseća uključenu klimu, malo troši, okretan i nakon 2000 obrtaja mali poleće tako da se može voziti kao polu-sportski gradski mališan.

Ko ima nameru da kupi ovakav Punto neka bude siguran da sve što sam naveo je istina. Doduše opše poznato, ali je ovo sad iz prve ruke.

Autor Sloba 26 Jul 2010, 20:20

Ja sam kupio Vana pa prepravio na putničko.Mogu reći za te pare dobiješ to.Lansiraćemo ih još 30 godina!

Autor Polovni automobili 26 Jul 2010, 22:03

Sloba
A kakva mu je zvučna izolacija unutra, jer sam ja stekao utisak da je taj dizel spolja jako bučan?
Ako je to dizel od 75 ks, taj bi trebalo da lepo vuče već od 1.500 rpm, a ne tek od 2.000 rpm. Imaš dole link za grafikon "momenta" i "snage"
http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=807

Autor Moron 26 Jul 2010, 22:38

@Autor Moron

Kada je moj Punto imao par meseci bio je nešto tiši od komšijinog Golfa V, ali se u poslednje vreme čuje nešto jače od njega. Takođe, kao nov imao je "divljački" start nakon 2000 rpm. Sada je nešto manje oštar ili sam se ja navikao.

Ne mogu reći da je izolacija unutra odlična, ali nije ni loša. Možda je 3+ realna ocena.

Do 1500 rpm Punto 75 ks nama snage -mrtvac. Od 1500 do 2000 linearno mlako ubrzava a nakon toga je odličan.

Sa 18 godina sam vozio NSU Princa 1000 koji je bio čuven po dobrom startu. Punto me malo podseća na njega, ali samo nakon 2000 rpm, bez obzira na grafikon na kome zahvaljujem.

Broj obrtaja o kome pišem je 2000 rpm +-100 rpm ukoliko je obrtomer tačan.

Autor Sloba 26 Jul 2010, 23:18

@Sloba
ja sam dao ocenu za benzinca a on je znatno tisi!

Autor carobnjak 26 Jul 2010, 23:21

teacher
Ko iole poznaje fiat, zna da 1.3 JTD NE POSTOJI.
Dizel od 1.3 L nosi oznaku Multi jet a to je slično kao bog i šeširdžija.
Zato bolje nemoj da pišeš kako ti kažeš.
Ja sam čovek koji ne drži posebno do preciznih naziva, ali onaj ko ima fiat a ne zna da se auto zove multi jet, ili laže ili je mentol, pa biraj!

Autor Mange 26 Jul 2010, 23:33

U pravu si. Probao sam benzinca, vrlo je tih i nije loš, ali u odnosu na dizela mi je nekako tanak. Ne zameri, možda je to bilo subjektivno osećanje.

Autor Sloba 26 Jul 2010, 23:33

@Sloba
ne zameram, meni je dobar! :)

Autor carobnjak 26 Jul 2010, 23:36

carobnjak
Motor benzinca punta 60ks se u kabini čuje kao "fen za kosu", tj praktično je bešuman. Sve se više čuje od motora, buka pneumatika, vetar itd.
Ako se čuju benzinske dizne, znaj da su jako zaprljane ili im je čak došao kraj. Na normalnom puntu se ne čuju.

Autor Mange 26 Jul 2010, 23:39

@Mange
to sam i napisao, da samo sece vazduh...
Vidi 17:18 :)

Autor carobnjak 26 Jul 2010, 23:42

@Moron
@Sloba

Punto 1.3 multijet ima 70 ks.
Fiat 500 i Grande/Evo imaju 75 ili 95 ks!

Autor carobnjak 27 Jul 2010, 00:05

Sve u svemu jedan jako jako los auto kao i baza na kojoj je nastao imao Punta 2 kupljen nov 2000 kotrljao do nekih nekih 50.000 kada je bio zreo za generalku posle sam ga utrapio i resio se bede...Uzeo 307 i uzivam.Ma iako volim Italijane Fiat im je najlosiji proizod definitivno...

Autor 307 27 Jul 2010, 11:56

@ Autor 307

Tvoj Punto je proizveden 2000-te. Valjda su za ovih 10 godina nešto napredovali. Moja kuma ga vozi 12 godina i pomalo preteruje kada ga hvali (a i majstora hvali). Ona vozi i SuperB ali po gradu vozi isključivo Punta.

Autor Sloba 27 Jul 2010, 12:18

Sloba
Ljudi kojima je najbolji prijatelj majstor za kola imaju gadan problem, a da toga često nisu ni svesni ...

Autor Moron 27 Jul 2010, 13:07

@Sloba ne vozim vise punta.Pozz

Autor 307 27 Jul 2010, 13:46

307
Nisam čuo da je neko radio o generalnu motora na puntu na 50000km. Dešava se da ode dihtung glave motora, ili zbog pregrevanja cela glava, ali polumotor (blok) je perfektan.
Postoje veliki problemi sa elektrikom, posebno kompjuter motora servo volana im je slaba tačka.

U poslednje vreme sve više ljudi se pojavljuje sa šupljim pričama o puntu.
Puto je punto, jako prost i jednostavan gradski auto, sa dosta mana i po nekom vrlinom. A glavna vrlina je prilagođenost vešenja našim putevima i ulicama, tako da je za parkiranje i ivičnjake čista 10. To posebno važi za restilizovani model, sa maskom na haubi i velikim svetlosnim grupama a koji i proizvodi Zastava.

Znači ne treba preterivati, postoje i gora kola. Recimo Dacija nije ništa bolja od Punta.

Autor Mange 27 Jul 2010, 14:16

@Mange verovatno si u pravu majstor nisam tako da ne znam.Prvi put sam na blogu i reko daj da prenesem jako lose iskustvo sa autom nista vise.Ko hoce neka kupi slobodno...Pozz svima

Autor 307 27 Jul 2010, 14:43

@ 307

Dačija je sklepana. Slaba uklopljenost komponenata, različiti zazori, nepreciznosti itd. U odnosu na nju novi Punto je klasa

Autor Sloba 27 Jul 2010, 16:20

@307
ovo za generalnu prvi put cujem! Motor je sigurno najbolji deo Punta i jedan od najboljih u klasi sto se tice izdrzljivosti!
Ili taj auto nije vozen i odrzavan kako treba ili kilometraza nije tacna!

Autor carobnjak 27 Jul 2010, 16:23

P.S. za elektroniku je istina da ume biti problematicna...
Takodje podvlacim da za gradsku voznju nema boljeg!

Autor carobnjak 27 Jul 2010, 16:25

Punto nije ni tacka to je ogromna NULA!

Autor Alfa 156 27 Jul 2010, 18:34

@ Autor Alfa

Jel ti voziš Punta? Ako je odgovor pozitivan, molim te precizno opiši njegove mane. Ta saznanja će za nas biti koristna.

Autor Sloba 27 Jul 2010, 23:31

@Sloba

Dacija sklepana he, he. Vozim je 4 godine. Niti je sta otkazivalo, niti sta skripi, niti moram da lupam vratima, niti me je ikad ostavila na putu. A presla je vise rupa nego sto ce ijedan beogradski Punto da vidi za celi svoj eksploatacioni vek. Utegnuta je jos uvek kao tinejdzerka. Kompletno odrzavanje me je do sada kostalo cca 150 EUR! Bez veze...

Autor Logandzija 28 Jul 2010, 06:11

Logandzija
Šta to znači "A presla je vise rupa nego sto ce ijedan beogradski Punto da vidi za celi svoj eksploatacioni vek."
Ako si servise platio 150 Evra, znači da je automobil prešao 30-40 000km. Šta ti onda ovde porediš?

Autor Mange 28 Jul 2010, 09:49

@Mange

Zivim u unutrasnjosti Srbije i pricam o voznji koja se sastoji od 50% asfalta, 30% poluasfalta i 20% makadama i 35 000 km vozenih pri prosecnoj brzini od 40-50 km/cas. O prolecnim rupama na ovom takozvanom asfaltu koje se krpe pocetkom leta necu ni da govorim.

Autor Logandzija 28 Jul 2010, 16:03

Logandzija
Vidiš moj posao je da vozim po lošim putevima. Mnogo automobila koristim i vozim, a sa jednom Z10 ili Puntom clasic sam prešao 70 000km sa samo jednim kvarom. Inače koristim tri takva punta, a ovaj navedeni ide uglavnom po "sodomama".
Najveća mana je servo volan.
Zato nemoj tvrditi da Logan mnogo bolji od punta. Iskustveno ti kažem da nije bolji. Pored ostalog imam i dva renaulta, trenutno.

Autor Mange 28 Jul 2010, 16:10

@Mange
znaci ti ih bas vozis...
Da te pitam nesto - zasto onda stalno napadas Fiat a povremeno ga branis kao sada? Nisi mi jasan...

Autor carobnjak 28 Jul 2010, 16:12

carobnjak
Ja samo pokušavam da Fiat na ovom blogu postavima na mesto koje mu ustvari i pripada.
Za puntića se ne može reći da je krš, dno, najgori, ali nije ni najbolji (daleko od toga). I kao domaći automobil uvek ću ga podržavati kao takvog.
Dobar je za loš put, trotoare, gradsku vožnju a za otvoren put manjak snage i druge loše osobine ga smeštaju ispod sredine.
Velike fiate, alfe i lanče ja neću voziti, pogotovo polovne, jer je to rupa bez dna. Znaš moje komentare, što manji fiat i prostiji to bolji. Recimo, kamo sreće da punto clasic nema servo volana.

Autor Mange 28 Jul 2010, 16:18

@Mange

Ma ne tvrdim ja da je Logan "mnogo bolji od Punta". To su automobili slicnog kvaliteta. Samo sam hteo da demantujem Slobu sa izjavom o "Slaboj uklopljenosti komponenata, različiti zazori, nepreciznosti". Bas naprotiv. Sve sto je vitalno je i precizno i provereno i utegnuto i veoma otporno na vibracije i udare. E ono sto nema to nema.

Autor Logandzija 28 Jul 2010, 20:37

Logandzija
To si u pravu. Dacija i Punto clasic su slični, samo zavisi šta kome odgovara, po veličini.
Jedino što dacija ima slabiju zaštitu od korozije. Za toliko je veći automobil, pa dođe slično.

Autor Mange 28 Jul 2010, 20:46

@Autor Logandzija

Mnogi taksisti, a i neki moji poznanici hvale Dačiju na isti način kao i ti. Ja ne sumnjam da je izdržljiva, trajna i ekonomična, kako svi vi tvrdite.

Ali pre nekog vremena sam se zadesio u salonu na Voždovcu gde sam se razočarao u Dačiju zbog slabe završne obrade. Na vratima je nešto grubo turpijano, vrlo jeftina plastika, kao što rekoh ne precizno uklapanje, sve grubo, a i siromašno.

Nije jasno kako su ovi nedostaci prošli izlaznu kontrolu. Prodavac ovo pravda niskom cenom, trajnošću i jeftinim održavanjem.

Ja ne mogu da tvrdim da je novi Punto bolji auto, ali mogu da kažem da je bolje dizajniran i kvalitetnije finiširan.

Hajde da završimo ovaj krug, verovatno smo dosadili i bogu i narodu.

Autor Sloba 28 Jul 2010, 21:18

.. Ej carobnjak svaka ti cast, ti si bre preterao svaku meru.. Fiat od prvog do poslednjeg je NJESRA i nista vise, plastikao kao u Yugu, pa čak i gora.. Izolacija, ima li to on u opšte..?? A o pouzdanosti elektronike i da ne pričamo.. Aj ostavi se kragujevca, ajmo malo nazad u torino.. Zasto svaki bravo hgt ili običan benzinac radi kao kosacica..?? hahah dizne.. punto 3 hgt isto, govnu nabijes gas u patos, ono počne da bruji kao tenk a ide 20, nema veze mozda su sledili tehnologiju bmw-a bitno da se čuje a kakko ide to je već zadnja stavka, posebno onih starijih koji urlaju, pomoću visko ventilatora koji ima svaka lada niva.. Moja ocena za fijat-0.. Živeli Japanci.. :)))

Autor vladav87 05 Sep 2010, 09:56

@vladav87
malo si zakasnio sa komentarom...
P.S. zabole me za tvoju ocenu!

Autor carobnjak 05 Sep 2010, 09:59

@ carobnjak

Zna istina da boli..

Jbg.. Razumem te.. Ljubav prema konzervi je to..:)..

Autor vladav87 13 Sep 2010, 22:00

Ko vozi ili je vozio FIAT a zna : gas , patos , magistrala. i to je to. Sto se punta (z10 prvi kontigent) tice koliko para toliko muzike.drma , ljulja, al unutra buke nema.ide taman onako kako 60ks 1.2 8v moze, za nase puteve taman.Za 40000 nikakvih kvarova nisam imao.
Sipam i vozim.Na otvorenom oko 5,5lit u gradu cak i oko 10 kako kad.
Konacna ocena: sudeci po policijskim punticima vozilo se pokazalo pouzdanije od 307.
A boljih vozila ima ....

Autor 128 sport 16 Sep 2010, 23:06

Čisto sam informativno pročitao text i komentare te nisam mogao da odolim da ne napišem nešto.
Zastavu10 vozi moj otac već 5 godina sa pređenih 70000km verovali lili ne nije imao jedan jedini kvar osim redovnih servisa i kupovine pneumatika, a da pre par meseci je lonac auspuha izgoreo ako se to računa kao kvar. Pogledajte cene rezervnih delova i da se bilo šta na tom autu pokvari od mehanike rezervni delovi su toliko jeftini da će vas koštati isto koliko i ruke majstor naravno divljaka jer punto svi umeju da popravljaju. Po iskustvu ćaleta ja sam kupio Punto 2, Zujim po beogradu kao lud i ni jedan jedini kvar za sad, obzirom da je 10 godina star ovaj moj italijan verovatno će krenuti da se kvari ali cu ga popravljati za male pare.
Kada kupujete auto a naročito polovan kao ja, birajte takav model da možete da priuštite da ga popravljate jer niko ne prodaje auto jer je mnogo dobar :). U svakom slučaju za te pare fiat punto 2 u mom slučaju i ćaletova zastava 10 su prave premije. A kome treba udobnost, preformanse, aerodinamika slobodno može da gleda neki drugi model.

Autor djape 05 Apr 2012, 12:36

Vlasnik sam fijata punto klasik
2009g a do sada sam prešao samo 9500km.Imam problem i tražim pomoć i savet.Svetli mi lampica
(motor) što ukazuje na elektro-
nski kvar.Na dijagnostici mi je rečeno da pokazuje problem na prvoj i drugoj dizni, zamenjena su mesta dizni i opet pok. prvu i drugu, što govori da je u pitanju kompjuter.Nude mi se opcije o remontovanju kompjutera, polo-
vnog do novog od100-1000evra.
Molim za savet ili slično iskustvo.

Autor mdragoslav 25 Okt 2012, 17:40