
Generalni direktor Fijata Serđo Markjone ocenio je danas da premeštanje proizvodnje novih modela automobila te kompanije u Srbiju neće biti na štetu italijanskog postrojenja Mirafjori u Torinu.
„Proizvodnja monovolumena 'L O' neće štetiti fabrici Mirafjori”, rekao je Markjone na sastanku čelnika Fijat grupe i sindikata održanom u prostorijama regionalnih vlasti Pijemonta u Torinu, gde je sedište velikog italijanskog proizvođača automobila, preneli su italijanski mediji.
Serđo Markjone je krajem prošle sedmice najavio da će ta kompanija proizvodnju novih modela „fijat ideja” i „lanča muza” prebaciti u Srbiju zato što je u Italiji imala problema sa sindikatima, a u Kragujevcu može da obezbedi nesmetanu i sigurnu proizvodnju.
Na današnjem sastanku, generalni direktor Fijata govorio i o planovima te grupe o osnivanju „Fabrike Italija”, kako je rekao, „jedine kompanije koja će investirati 20 milijardi evra u tu zemlju”.
„Mi ne pretimo, ali nismo spremni da dovedemo u opasnost opstanak kompanije. Moramo imati garancije da fabrike mogu da funkcionišu”, poručio je Markjone, ukazujući da postoje alternative za obezbeđivanje proizvodnje u torinskoj fabrici.
Sastanku su prisustvovali i italijanski ministar rada Mauricio Sakoni, predsednik regiona Pijemont Roberto Kota i gradonačelnik Torina Serđo Kjamparino.
Gradonačelnik Torina upozorio je da bi industrijski plan, u ekonomskom pogledu, „bio neodrživ” ako bi bila ugašena proizvodnja u fabrici Mirafjore, prenela je Ansa.
Predstavnici sindikata na sastanku su ponovili svoje protivljenje premeštanju proizvodnje u druge zemlje.
Autor : Beta.rs
Kragujevac zadovoljio kriterijume za početak proizvodnje
Izvršni direktor „Fijata” Serđo Markione je izjavio da je odluka da se neki modeli automobila proizvode u fabrici u Kragujevcu, umesto u pogonu u torinskom predgrađu Mirafjori, doneta „imajući u vidu kratko vreme” koje je kompanija imala na raspolaganju da otpočne produkciju.
„Morali smo da donesemo odluku o tome gde ćemo proizvoditi budući model LO, a da to bude u fabrici Mirafjori - kako je predviđeno u decembru - bila je samo jedna od mnogih opcija”, rekao je on, dodavši da je „projekat trebalo započeti što pre, iz komercijalnih i industrijskih razloga”.
„Bilo je neophodno da izaberemo pogon koji nam garantuje da će odgovoriti zahtevima tržišta”, naglasio je Markione u današnjem razgovoru sa vladinim zvaničnicima i predstavnicima sindikata i dodao da je „imajući u vidu neizvesnosti u kojima se nalazio, i još uvek se nalazi, italijanski sistem, bilo nemoguće zamisliti da se takva produkcija započne u Italiji, s obzirom na vremenske rokove vezane za projekat”.
Pokušavši da umiri sindikat pogona u Mirafjoriju, koji se pobunio protiv proizvodnje tri modela u Kragujevcu, Markione je dodao da „to, međutim, ne znači da je isključena i perspektiva buduće proizvodnje u fabrici Mirafjore, pošto je gama proizvoda predviđena petogodišnjim planom 'Fijata' toliko velika da ima i drugih opcija”.
Autor : Tanjug.rs