
Pre četrdeset godina odmah posle kolektivnog godišnjeg odmora kompanije, Škoda Auto je počeo sa proizvodnjom popularnog kupea Škoda 110 R.
Automobil je osmišljen i realizovan kroz nekoliko faza proizvodnje u dopunskom postrojenju kompanije u Kvasiniju koje je, nakon spajanja sa Mlada-Boleslav bazom Škode, postala specijalizovana za proizvodnju malih serija komercijalnih i sportskih vozila, uključujući Feliciju, jednog od najpopularnijih škodinih vozila.
Škoda 110 R Kupe je bazirana na S 100/110, proizvodnja koja je pokrenuta (isto posle kolektivnog godišnjeg odmora) godinu dana ranije, dakle u 1969, kao naslednik 1000/1100 MB. U novembru 1967, menadžment preduzeća odobrio je koncept novog kupea, a prvi prototip je izgrađen 31. marta, 1968. Automobil je tada predstavljen potrošačima na sajmu u Brnu (5 -14 Septembra, 1970).
S 110 R je imao "fastback" telo, 2 +2 sedišta , kao što bi trebalo da bude za kupe, vrata sa "frameless" prozorima i aerodinamički nagnuta prednja stakla. Pored toga, "eRko" je bila jača od S 110 limuzine (62 KS naspram 53 KS).
Telo 110 R kupe-a je postalo platforma za veliki broj sportskih modela. Godine 1974, Škoda je napravila tri prototipa (180 RS i 200 RS), koja su potom korištena kao baza za 130 RS, veoma uspešan sportski model. Poslednja Š 110 R Coupe je sastavljena u Kvasini 30. decembra, 1980.
Tehnički parametri S 110 Coupe R:
Snaga: 45.6 kW (62 KS) pri 5,250-5,500 o/min
Max.obrtni momenat: 86 Nm pri 3,500 o/min
Zapremina motora: 1,107 cm3
Max. brzina: 145 km/h
Potrošnja: 9 l/100 km
Proizvedeno: 57,000
Izvor : Skoda.co.rs