
Velika potražnja za "škodama" naterala je tog najvećeg češkog proizvođača automobila da traži još stotine novih radnika pošto je u avgustu primila njih oko 1.000.
Za prvih sedam meseci ove godine Škoda iz Mlade Boleslave prodala je 473.000 automobila, što je za 13,4 odsto više nego u istom periodu prošle godine.
- Potrebe za radnicima menjaju se svakog meseca prema broju narudžbina. One
sada rastu i u septembru će nam biti potrebne još stotine novih radnika - kazao
je portparol Škode Jaroslav Černi.
Škoda je zbog velike potražnje već ove godine raspisala 36 vanrednih smena za
radnike u pogonu Kvasini gde se proizvodi "škoda superb".
Zbog osetnog oživljavanja potražnje, nove radnike primaju i druge fabrike
automobila u Češkoj i Slovačkoj.
U Češkoj Hjundaj iz Nošovica planira da naredne godine zaposli 1.000 novih
radnika, slovačka KIA iz Žiline traži nekoliko stotina radnika za novu fabriku
motora, a oko 1.500 novih radnika planira Folksvagen u svojoj fabrici u
Bratislavi za proizvodnju novog malog štedljivog automobila.
Folksvagenov model "smol femili" treba da udvostruči sadašnji kapacitet
bratislavske fabrike na 400.000 automobila godišnje.
Škoda ne prima dodatnu radnu snagu u stalni radni odnos već joj potrebna
pojačanja pre svega za proizvodnju "škoda superb" i
"jetija" obezbeđuje ekskluzivno agencija Menpauer.
Sindikati Škode, međutim, upozoravaju da je bolje zaposliti direktno ljude nego
ih "iznajmljivati" preko agencija. Uspeh Škode sa modelima više klase
kao što je "superb" brine matični koncern.
Folksvagen bi, prema rečima šefa koncerna Martina Vinterkorna, želeo da se
Škoda vrati jeftinijim modelima, a ne da konkuriše skupljim modelima koje
proizvode Folskvagen i Audi.
Škoda treba da se vrati tamo gde je bila - da predstavlja konkurenciju
južnokorejskim automobilima i bude oružje protiv jeftinih "dačija".
Mora da bude jača u jeftinijim modelima a ne da puca na više klase i slabi
poziciju drugih u koncernu, kazao je Vinterkorn, preneli su češki mediji.
Izvor : Biznisnovine.com
Foto : arhiva Autoblog.rs
Prošle godine Autobild je objavio kako je volkswagen naredio da se smanji proizvodnja modela škoda superb, jer direktno utiče na prodaju pasata. I onda odakle ova vest o povećanju broja radnika u škodi, kad volkswagen diktira nivo proizvodnje? Slično se tvrdi i na kraju ove vesti, da škoda treba da se vrati jeftinim modelima.
I šta drugo da radi škoda, nego da se odvoji od wagena (malo morgen) ili da počne da pravi limene kante?! Seat su uništili, sad će da zavrnu ventil i škodi, eto zato mi je wagen ogavna firma. Ako ti neko već donosi profit, pusti ga, odreši mu ruke, bitno je da kaplje lova, e sad da li će učenik nadvladati učitelja, to je učitelj trebao da misli na vrema. Smrt monopolu, živela konkurencija!
@Dejan L
Potpuno si u pravu, osim ako se gleda iz ugla VW. Vrednost kompanije se izmedju ostalog meri time kolika je vrednost brenda, a vrednost brenda Skode nije bas nesto velika i VW je toga svestan. Sa druge strane, kanibalizacija unutar kuce skida profit (koji je verovatno veci na VW nego na Skodi), i strateski gledano- VW menadzment strateski odlicno vodi kompaniju. Sigurno je da proizvodnja npr. Porse Panamera nije toliko skuplja od Skode Superb da bi razlika u ceni bila tolika- ali kod Panamere se placa vrednost brenda.
P.S. Pritom, mislim da je Superb odlican auto, i sigurno bolji od aktuelnog Pasata.
@ Bleki
Kako ti lupaš, ccc. Ne može proizvodnja panamere da košta koliko i proizvodnja superba. 1.motori u panameri su jači, keramičke kočnice od 5x skupljih materijala, izduvni sistem od skupocenih legura. Tamo gde je u superbu na kontrolnoj tabli crna plastika ofarbana srebrnom metalik, kod porschea je to aluminijum. Menjač panamere je i izdržljiviji i kompleksniji nego u superbu. Da ime brenda vredi, vredi, ali ne toliko koliko ti tvrdiš!
http://images.caradisiac.com/images/0/3/7/7/60377/S1-Surprise-Peugeot-prepare-une-508-Coupe-192022.jpg
@Dejan L
Odlično zapaženo. Ja sam davno otkucao da SEAT namerno polako ubijaju, a sad ne znaju šta će sa Škodom jer se nisu nadali da će im poremetiti planove unutar koncerna.
Moze Skoda da u svoju gamu uvrsti i ono sto od nje ocekuje VW, mislim da to njima nije problem, to je samo pitanje dana
Oktavia je takodje odličan auto a za naše uslove je i više od dovoljnog samo me strašno nervira to što još uvek (mada je ista priča i kod golfa) uvaljuju kao osnovni motor 1.4 od 80 ks a kao jači motor koji bi trebalo da bude i dovoljan za ovaj auto 1.6 od 102 ks koji je takav isti bio i u golfu 4 od pre 10 ili 12 godina. A ako hoćemo 1.2 ili 1.4 tfsi onda moramo da dobro doplatimo . Inače bi Oktavia sa baznom cenom od oko 13000 i 1.4 motorom od oko 100 ks bila idealna ovako čim se uzme ne što jače cena više nije tako ekstra dobra.
Skoda je kvalitetom pretekla mnogo folkswagena pogotovo sto se tice kvarova prozora, klime, kocnica i enterijera. Ucenik pobjedio nastavnika