home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs  

Za 300 dinara u Beogradu taksi pređe manje od tri kilometra, dok za istu sumu u Užicu može da obiđe - tri kruga oko grada. Razliku u cenama taksisti pravdaju većim troškovima u prestonici. Ističu, međutim, da je čak i cena u glavnom gradu ispod ekonomske, dok je u provinciji, kažu - nerealna.

Novi propisi koje će uskoro predložiti Ministarstvo infrastrukture taksistima će doneti dugo priželjkivanu jedinstvenu cenu, a građanima, po svoj prilici, poskupljenje taksi prevoza i novi udar na budžet.

U većini gradova start košta između 19 i 75 dinara, a kilometar vožnje košta između 30 i 40 dinara. Ponegde je jeftinije koristiti taksi nego gradski prevoz. U Beogradu samo za start treba izdvojiti 140 dinara, dok kilometar vožnje u prvoj tarifi košta 55, a u drugoj 70 dinara. Kako objašnjavaju u Sindikatu taksista i autoprevoznika “Nezavisnost”, ekonomski isplativa cena bila bi oko 83 dinara za pređeni kilometar.

- Na cenu taksi usluga utiču troškovi nabavke goriva, amortizacije, obaveze prema državi i zarada koja pripada vozaču - kaže Branko Vitorović, iz “Nezavisnosti”. - Problem je što u ovoj oblasti vlada haos zbog čega je nemoguće izboriti se za realnu cenu na tržištu. U Srbiji ima 16.000 taksista, od čega samo u Beogradu oko 8.500. Sa tolikom konkurencijom važno je samo doći do što većeg broja vožnji zbog čega dolazi do obaranja cene. U glavnom gradu takmičimo se s nerealnim popustima, a u ostatku Srbije cene su ispod svake granice. To nikome ne ide u korist jer građani onda dobijaju lošu uslugu, a vozači su primorani da izbegavaju obaveze prema državi.

O visini cene u većini gradova dogovaraju se predstavnici taksi udruženja na zajedničkim sastancima. U Beogradu je u ovo uključena i gradska uprava, koja određuje maksimalnu cenu. Ovakvu praksu kritikovali su mnogi jer smatraju da je reč o ugrožavanju konkurencije. U nekoliko navrata reagovala je i Komisija za zaštitu konkurencije. Izmenama Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju, koje priprema Ministarstvo za infrastrukturu u dogovoru sa taksistima, ovo će biti legalizovano.

Lokalna zajednica imaće obavezu da u dogovoru sa predstavnicima taksi asocijacija odredi najmanju cenu koje će morati da se pridržavaju svi taksisti na njihovoj teritoriji.

U Komisiji kažu da država ima pravo da u određenim slučajevima propisuje cenu umesto da se ona formira na tržištu.

- Trebalo bi da se svaki takav propis pre nego što bude usvojen dostavi nama na razmatranje, ali u praksi to gotovo nikada nije slučaj - kaže Dijana Marković-Bajalović, predsednik saveta Komisije. - U ovom slučaju trebalo bi videti zbog kojih razloga država određuje jedinstvenu cenu.

Izmenama zakona biće ukinut i popularni popust na poziv koji već godinama postoji u Beogradu.

Novi sad

Aktivno je između 3.000 i 5.000 taksista, legalnih i “divljih”.

Prevoznici sami određuju cenu na sastancima svih 17 udruženja. Od dogovora uglavnom ne odstupaju, pa “start” košta od 25 do 35 dinara, a cena po kilometru od 35 do 47 dinara. Minimalna gradska vožnja je od 80 do 100 dinara.

Subotica

Radi 30 udruženja, pa “divljih” prevoznika gotovo da nema. Cena starta je različita - kreće se od 19 do 35 dinara. Kod pojedinih prevoznika taksimetar na početku miruje dva i po kilometra “ukopan” na 80 dinara, što je i minimalna cena vožnje.

Užice

“Start” i prvi kilometar koštaju samo 49 dinara, a svaki sledeći mušterije plaćaju 51 dinar. To znači da prevoz s jednog na drugi kraj grada košta od 100 do 200 dinara - račun je niži od onog u javnom autobuskom prevozu.

Kragujevac

Radi 630 legalnih taksi vozila. Problem je linijski taksi, koji nije legalan. Taj prevoz, međutim, koristi veliki broj Kragujevčana, jer voze po ceni autobuske karte. Cenovnici se, inače, formiraju slobodno. Start je uglavnom 40 dinara, pređeni kilometar 30, a sat čekanja 300 dinara.

Kruševac

NajveĆi broj taksi udruženja i taksista start naplaćuje 30, a kilometar vožnje od 40 do 43 dinara. Samo dva udruženja nisu prihvatila dogovor sa kolegama i start naplaćuju 25 dinara. Minimalna cena vožnje je 70 dinara, ali ima taksi prevoznika koji minimum naplaćuju 100 dinara.

Novi Pazar

“Start” košta od 30 do 50 dinara, a svaki kilometar se, zavisno od firme, plaća od 40 do 50 dinara. Postoji minimalna cena vožnje koju koriste linijski taksisti (za 50 dinara voze i po pet-šest kilometara), među njima je puno nelegalnih.

Niš

Postoji petnaestak registrovanih firmi koje se bave taksi prevozom, a ulicama krstari oko 600 vozila, od kojih je 350 zvanično registrovanih i sa legalnim oznakama. “Start” košta 75 dinara, dok je cena kilometra 35 dinara u dnevnoj i 41 dinar noću. Minimalna cena vožnje ne postoji, a “divlji” voze - na pogodbu.

Vranje

MINIMALNA cena vožnje samo 50 dinara. Udruženje taksista ne postoji, pa šest taksi firmi i njihove samostalne kolege, kojih je oko 250, sami određuju cenu. “Start” košta do 40 dinara, a kilometar između 35 i 65. Noćna tarifa je pet dinara skuplja.



čitanja : 2394



Komentari

e zbog toga ja vozim BMW a ne vozim se taksijem!!!

Autor mimi 19 Sep 2010, 12:12

Samo nek objasne šta je to toliko skuplje u prestonici pa su cene više nego duple?

Autor Jonie 19 Sep 2010, 12:39

možda cene nisu mnogo veće ali su zarade mnooogo veće

Autor pepi 19 Sep 2010, 12:55

Sve dazbine u BGD su vece jer j mie "grad" tako oerdio.

Da li ste primetili koliko su vozaci nervozni i nestrpljivi, pa i neljubazni? Sigurno im ne cvetaju ruze.

Autor ChedomirADELAIDE 19 Sep 2010, 13:36

Prema standardu zivota i cene...

Autor milan 19 Sep 2010, 14:00

Ma to su najobicniji lopovi

Autor STrider 19 Sep 2010, 14:03

Pa ako se stavi na papir vreme provedeno na relaciji/kilometraza verovatno ce se doci do zakljucka da se 10 km u Beogradu prelazi za duplo duze vreme nego u Vranju. Ima logike. Pa povecan rizik od sitnih cukanja pa skuplji servisi...

Autor Logandzija 19 Sep 2010, 14:04

U NS-u za 100 dindzi ides s kraja na kraj grada.
A u BG-u tako nesto kosta od 1000-1500.
E pa sad da mi neko objasni da je u NS-u 10-15 puta jeftinije gorivo,gume,servis i sve ostalo...
U BG-u je taxi bezobrazno skup.

Autor PITBULL 19 Sep 2010, 14:33

U Lazarvcu (lično iskusvo):
1 km sa startom 150din,
2 km 250 din
3 km 350 din
55km (do beograda) 4.000din
, a Arandjelovac (lično iskustvo):
start 40
60 din/km

Autor Dejan L 19 Sep 2010, 15:10

ako sa litrom/kilogramom gasa moze da se predje 10km, a gas je u beogradu 54din,ispada da taxistu 1km kosta 5.4din.
ok, nije ovo kompletna racunica, ali eto nesto za orijentaciju. btw, velika vecina vozi na gas.

Autor dzigi 19 Sep 2010, 15:18

@ džigi
Bravo, svaka čast, konačno crno na belo. Taj šljam od ljudi koji nikad nije zadovoljan, stalno traže da se cene podižu, o bakšišu da ne govorim, a vožnja na ler (mrtve ture), jao, jao, kako ih nije sramota (TE ISTE što voze na gas). Ovi drugi benzinci i dizelaši...ma ni oni nisu zlatni, mafija

Autor Dejan L 19 Sep 2010, 16:07

@Mange
kolika je tvoja tarifa?

Autor carobnjak 19 Sep 2010, 16:12

Da ne spominjemo to sto turiste i one koji slabije poznaju grad uvek voze 2-3 puta duzom deonicom do odredista i sto sami steluju taksimetre da ucitavaju vece vrednosti nego sto treba i sto izbegavaju placanje poreza pa se zbog toga bune sto trebaju da izdaju fiskalne racune...sto znaju da blokiraju svaki veci grad kad im dune i sto posteni gradjani gube vreme i zivce zbog njihovih neopravdanih zahteva

Autor STrider 19 Sep 2010, 16:44

@ STrider
Hvala što si dovršio moje misli

Autor Dejan L 19 Sep 2010, 17:33

Ljudi sto se nervirate?
Sad ce i putarine da poskupe.
Ovo je zemlja dembelija.
Ovde je sve normalno.
Ja stvarno ne rzumem one koji se voze taxijem (u BG-u, sem u slucaju nuzde).
U NS-u bi se cesto vozio taxijem,cak ne bi stalno isterivao auto,pogotovo zimi.
Tamo je jeftinija voznja taxijem,nego sopstvenim kolima.
Eto primera totalne suprotnosti na udaljenosti od 80km :)

Autor PITBULL 19 Sep 2010, 17:54

P.S. U NS-u je verovatno jeftinije gorivo,jeftinije gume,plocice,servis...
Jeftiniji zivot idt itd.
Satro!
Jeste jeftinije za zivot,nesto malo.
Ali sto se taxija tice,gorivo isto kosta,kao i registracija,servisi itd.

Autor PITBULL 19 Sep 2010, 17:57

@PITBULL
da te Mange provoza, promenio bi misljenje...:)))

Autor carobnjak 19 Sep 2010, 17:57

Ja se ne nerviram, uopste ne zivim u Bg-u i odavno se nisam vozio taksijem...naravno, nisu ni svi losi, i moj teca je bio taksista, desavalo mu se svasta, nije ni to lak posao

Autor STrider 19 Sep 2010, 18:16

Naj gori su !!!

Autor Jande 19 Sep 2010, 19:16

Drugi put:

mnogo nervozni i neljubazni ljudi taxisti

Autor ChedomirADELAIDE 19 Sep 2010, 21:15

I pored sve pljačke,"Gospoda" neće ni fiskalne račune da izdaju,a ako toj mafiji nešto nije po volji oni jednostavno zakrče grad i izmaltretiraju sve nas normalne građane,bez ikakvih posledica.

Autor Zoki,Beograd 19 Sep 2010, 22:59

Ja sam iz NS.
Od Novog Naselja do fakulteta 400din.
Htedoh da ubijem ovog sto me je dovezao, ali sam platio 300din. kaze akcija kada me zaustavis na ulici 20% popust.
Bas dugo se nisam vozio taksijem, pre ovoga sada sam se vracao nocu iz centra na naselje i naplatio mi je 110din.

Dakle u NS je bilo dzabe i jeftino, ali sada vise nije. Mada i dalje je jeftinije nego u BG.

Autor Dejan! 20 Sep 2010, 09:17

E da...
I u velikoj meri zavisi u koji taksi udjete!!!
Ima neki Delta, taj nikad ne ispadne puno, medjutim za istu relaciju ovi Novus, Nas, Crveni, Nacionalni (ti noviji, sto su se skoro pojavili) ti uzmu duplo vise i jos pokusavaju da te vozaju okolo.
Mislim ajd da pricam Engleski pa da pokusa da me provoza po gradu, nego sa sve NS-naglaskom on ide od Kralja Petra na Novo Naselje Futoskim putem, (ko nije iz NS, verujte mi nema smisla ici tako) kada je dosao do Futoske ja ga gledam i reko stani hocu ovde napolje. Nisam znao ni sta da mu kazem, kada me je vec udaljio od odredista.
DEBIL!!!

Autor Dejan! 20 Sep 2010, 09:27