
Italijanski "Fijat" razmatra prodaju dela akcija filijale "Ferari" kako bi se prikupio novac za povećanje udela u američkoj autokompaniji "Krajsler" koja se nalazi pod upravom "Fijata", piše Korijere dela sera, pozivajući se na informacije u sedištu grupacije u Torinu.
List ističe da je glavni prioritet "Fijata" da obezbedi svež novac kojim će se finansirati preuzimanje 51 odsto akcija "Krajslera", a da bi prodaja dela akcija "Ferarija" mogla biti jedan od načina da se taj cilj postigne.
Zvanični predstavnik "Fijata" demantovao je pisanje Korijere i istakao da "nema planova za prodaju 'Ferarija'".
"Fijat", koji poseduje 20 odsto američkog "Krajslera", namerava da poveća udeo u toj kompaniji na 35 procenata, kako bi se ispunio zadatak preuzet prilikom preuzimanja posrnulog "Krajslera".
Postoji opcija da "Fijat" kupi i 51 odsto akcija "Krajslera" koji je uz pomoć američke vlade izbegao bankrot.
Analitičari očekuju da će "Fijat" podići udeo vlasništva u "Krajsleru" na 51 odsto u 2011. ili u 2012. godini.
Korijere piše da će "Fijat" i pored prodaje dela akcija, zadržati većinski paket od 51 odsto deonica u "Ferariju", čija se vrednost procenjuje na 3,1 milijardu evra. "Fijat" sada poseduje 85 procenata "Ferarija".
Izvršni direktor "Fijata" Serđo Markione, koji je istovremeno i šef "Krajslera", izjavio je u septembru da nastoji da vrati na "istorijski nivo" od 90 odsto vlasništva "Ferarija", s tim što se ne bi izgubila prava investicionog fonda iz Abu Dabija "Mubadala" koji drži pet odsto akcija "Ferarija".
Izvor : rts.rs
Foto : arhiva Autoblog.rsBolje bi bilo da prodaju akcije u potpunosti nekoj ozbiljnoj firmi.
To bi bilo bolje za Ferrari.
A Fiat bi mogao dalje da nesmetano nastavi sa proizvodnjom dvokolica :)))
Ovo Fiat ne radi zato sto je veliki gubitas nego onako iz fazona, i ako ne budu imali pare prodace i alfu i ako negiraju
Nisam bas siguran da je Ferrari profitabilna fabrika.
Verovatno ga Fiat zato i prodaje,jer ne moze vise da izdrzi gubitke.
Tj mislim da Ferrari vise kosta da se napravi nego sto se prodaje.
Danas u 458 Italia imas vrhunsku tehnologiju za 150 000.
Tehnologija iz F1,menjac menja brzine brzinom svetlosti.
Vrhunska tehnologija za 150 000. To je jeftino u stvari.
Niko ne nudi takvu i toliko tehnologije za te pare.
P.S. Konkurenti koji kostaju nekoliko puta vise ne nude ni blizu tolko tehnologije...
I sve to posle "samozapaljivanja"... Mozda OHO lepak investira u akcije...
Ako bi moglo da su kupi 10 akcija, onda se prijavljujem...
Ovo ce da kupi VW pa cemo konacno da imamo Ferari koji se nece zapaliti ako ga vozis brzo :D
Predlazem da VW kupi sve ostale marke i da svi vozimo iste automobile (Golf 2 na primer), tako bi se stavila tacka na ove "naporne" rasprave ovde...:)))
@carobnjak, Pa opasno se zahuktao, prvo Alfu, pa sad ako uzme i Ferari, a vec ima Lamborgini mozda i kupim Italijanski auto (jedan od ova dva zadnja) :D
Ma samozapaljivanje kumuje ovome, hoce da prodaju nesto akcija dok im vrednost nije osetno pala na berzi...
P.S. zaboravio sam da dodam na komentar pod 16:20, da bih se tada "vozio" peske...
@carobnjak
pa u tome i jeste razlika.
VW kupuje a Fiat prodaje.
Zna se ko je ko :)))
Posto sam imao Golfa 4-ku, svakako se ne bi "vozio" peske sto ti kazes.
Jes da lice jedni na druge sad,al barem su dobra kola i kvalitetna za razliku od Fiata.
@PITBULL
procitaj Predragov izvestaj o "kvalitetu" Skode u prvih 10 000 km!
Pa moj je presao realnih 120 000 km i ne fali mu nista!
@Carobnjak
Ne znam,na 4-ci nisam imao ni jedan kvar,presao sam 70 000 sa zadovoljstvom.
Nemam ama bas nikakvih zamerki.
U svakom slucaju,pre ce VW da predje brdo kilometara nego Fiat,to zna i svaki laik.
P.S. Jel znas zasto je VW na ceni?
Zato sto 4-ka se jos uvek drzi,dok Bravo tog godista se raspada.
To ti je razlika izmedju Italijana i Nemca.
Zato ljudi ne vole Fiat.
@PITBULL
mozda je stvar u tome da sam ja naleteo na extra primerak? :)))
@PITBULL
pa kod mene nije na ceni , niti kod mnogih...
Nisam jos cuo da se bilo koji Bravo raspao, obavesti me , ok?
@carobnjak
Ne mislim bukvalno da se raspao.
Vec sav zvoni,raspada se zargonski receno.
A rupu tacno osetis ledjima kolika je :)))
Cak ni ti ne mozes reci da je Bravo udobniji od Golfa.
Niti kvalitetniji.
Uostalom,pogledaj cene 4-ke i cene Bravo-a.
Sta mislis,zasto je to tako? :)))
@PITBULL
to se sve da srediti i to za male pare, veruj mi...
Posto sam ja realan covek, reci cu ti da taj Bravo/Brava jeste bio problematican model, posebno elektronika...
@PITBULL
a sta mislis zasto su te cene samo kod nas takve? Pogledaj okolne zemlje...
@PITBULL
hoces da mi kazes da ti vozis Golf 4?!? Zar ne vozis E klasu (vrh, najjaci, extra) ?
@Carobnjak
Citaj pazljivije.
Vozio Golfa.
Sad E klasu,vec 3 god i prezadovoljan sam.
Moram biti objektivan pa reci da mi je Golf iako je bio "casa" (presao bio samo 35 000) dosadio posle 2.5 god koliko sam ga vozio,a Mecku vozim sa istim uzitkom kao i prvog dana kad sam seo u nju.
I sto je najsmesnije,mnogo mi je prakticnija E klasa.
I preglednija,veliki gepek mozes pola kuce spakovati :)))
Ne treba spominjati udobnost,sigurnost itd.
U tome je bolja od svojih konkurenata,sto je najvaznije.
@PITBULL
ozbiljno? A ja lupio! :)))
Da li bi nam otkrio tajnu koliko si radio za nju?
@Carobnjak
Dobio sam je na poklon :)))
Pa sad mozes da je kupis polovnu umesto novog Fiata 500.
A ja bih uvek pre vozio takav auto,nego tako neki nov.
@PITBULL
pretpostavljao sam...
Kad je budes zaradio, onda se javi!
Lako je tako da se ku.cis!
@carobnjak
Svuda je polovni Golf 4 skuplji od direktnih konkurenata istog godista, sa slicnom opremom, ne samo kod nas. Prelistaj sajtove koji se bave prodajom polovnjaka iz Nemacke, Francuske, Spanije, Belgije, Holandije... pa ces da se uveris u to
@Carobnjak
To je bila sala ako nisi shvatio :)))
Ko jos dobija na poklon auto (jos takav),mislio sam da je ocigledno, da ces razumeti.
@STrider
a Gof 2,3, Audi "jaje" i stari Passat su takodje skuplji od novijih konkurenata kao u Srbiji? Ajde molim te...
Raspitaj se koliko Passat kosta u Bugarskoj, na primer...Duplo manje!
@STrider
Mozda Carobnjak ima virus u kompjuteru pa mu brljavi cifre :)))
@carobnjak
Nisam rekao da oni vrede koliko kostaju na nasem trzistu, kao ni da su oni jeftiniji u odnosu na noviju konkurenciju. Rekao sam da su skuplji u odnosu na konkurenciju istog godista sa slicnim motorom i opremom. Ta 4 modela koja si naveo se svuda u EU smatraju za krs, kao i bilo sta drugo istog godista. Gledao sam jednu epizodu Top Geara gde su se takmicili ko od trojice voditelja moze da kupi bolji auto za 10 funti, a Hamond je za 90 kupio audija 80 b3 u vrhunskom stanju, koji bi ovde kostao bar 2500e. Caka je u tome da je registracija takvog automobila papreno skupa, a vozac ako hoce da se "resi" automobila mora da ga reciklira sto kosta 250 funti, pa mu se zato isplati da ga proda prakticno dzabe
@STrider
pricam ti o Srbiji, pusti Top Gear koji se sprda sa svim automobilima!
Ta 4 modela su zivotni san vecine Srba, nazalost...
@carobnjak
Top Gear sam naveo kao ilustraciju za sta oni smatraju te automobile-krs koji vredi manje od mog mobilnog.
Golf i Audi se cesto kritikuju kao preskupi za ono sto nude, ali oni su kasnije skuplji kao polovnjaci pa prakticno ljudi ne gube ni jedan jedini evro. Danas su ionako sva kola slicna po kvalitetu, ljudi ih biraju na osnovu nekog licnog afiniteta ili zbog dizajna
@carobnjak
Covece pomenuo si milion puta da je Golf san ljudi u Srbiji,eto sada i za Audi jaje itd.Cekaj,da ljudi imaju para jel bi im san bio Golf 2?Nikome san nije automobil star 20 i kusur godina,svi bi voleli da se vozikaju u pasatima,pezoima,sitroenima starim 5,6 godina,ali odakle ljudima novac za sve to?Ljudi u Srbiji najvise voze Golf 2,zato sto trosi kao upaljac,zato sto je izdrzljiv i nije skup za odrzavanje.Dakle,da imaju Srbi pare,ne bi vozili gose 2-jke.
@dusan
hteo sam da kazem da je jos uvek puno onih koji bi dali velike pare za te stare modele, a da bi za isti novac mogli kupiti noviji automobil...Ne slazes se?
@carobnjak
Koje to velike pare spominjes?Ne znam koju cifru smatras za velike,i koji su to staaaari automobili koji kostaju dostaaa para?
@dusan
naveo sam. Pogledaj na sajtovima polovnjaka sta se sve moze kupiti za tu svotu koju neko trazi za pomenute modele...
Ja necu da se obazirem na svu ovu raspravu, rekao sam sta sam imao.
@dusan
Mislim da je Carobnjak mislio da je bolje kupiti npr Reno Klio 2005god za 3500e nego Golf3 '97 za isti novac. To je vec stvar licne procene po meni
@STrider
hvala druze sto si me razumeo, barem ti veceras...
Ne znam sta je sa pojedincima veceras, ja nikoga nisam dirao, kao i uvek!
@STrider
@carobnjak
Ako je taj primer,onda moze biti to da ljudi gledaju odrzavanje.Svi sami znate da francuzi nisu jeftini za odrzavanje,po meni Reno tek!Mozda sagledaju i kazu bolje mi je ovo da manje trosim na kvarove,dizel je pa cemo videti za sledeci automobil.
@dusan
i to je istina, ali ne bih se ja hvatao "francuza".
Da dodam da su ti pomenuti stari modeli kod nas mnogo skuplji nego u okolnim drzavama, to je srz mojih komentara, moze se lako proveriti...
@dusan
Ne secam se na kojoj vesti, ali pre nekoliko dana sam napisao detaljno cene odrzavanje Renoa Megan, Mazde 3, Toyote Auris, Golfa VI i Hyundaia i30.
Normalno je da je servis za novija vozila skuplji nego za stara, ja imam Audi 80 b3 i Golfa IV, servis za Golfa je bar 2-3 puta skuplji
@carobnjak
Znam za njihove cene u EU.Bas za okolne,mislim Hrvate,Bosance,Rumune itd ne znam,ali znam za zapadne drzave,Golf 3 je kod njih lagano 800 eura,Golf 2 400-500...Ali ne samo ta starija vozila,vec sve ukupno i generalno u EU su automobili mnoooogo jeftiniji naravno.Ako pogledamo,passat B5,5 je kod nas od 6000 eura pa na gore,u EU moze da se nadje karavan,1.9 dizel za 3800-4000.Oni ljudi kupe nov auto,voze do 5 godina najvise i to prodaju,kupuju drugo novo vozilo,a u Srbiji ima mali broj ljudi koji moze tako da radi.
Inace,koliko god ja voleo i 307,i Megana 2,i jos pratim cene,i razmisljam o njima,sve to o odrzavanju me odaljava od njih.
@PITBULL
pogresno si procenio!
Moje pitanje si doziveo kao zakljucak, sto je pogresno...
@dusan
Stavi na tu cenu troskove carine i poreza 10 i 18% kao i troskove dok se taj auto doveze u Srbiju pa na kraju dobijes cenu auta kod nas
,,Ajde sad kazite da li nema potrebe za brisanjem!?!
Autor auto 27 Sep 2010, 21:15"
auto, šta je bilo, jer skoro bio još neki problem pa žalbe na moderaciju? Opet li si brisao previše, pa se žalili, pa ih sad javno pitaš pre nego da brišeš nešto?
Neznam, pitam, nisam bio dugo vremena ovde, u zadnjih mesec dana ako sma dva puta obišao blog, nisam imao vremena.Ni sad ne pišem od kuće.