home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Preuzeto sa : Blic.rs  

Od stupanja na snagu novog Zakona o bezbednosti saobraćaja policija je napisala više od 117.000 prekršajnih prijava za koje su predviđeni kazneni poeni, a od toga je 12.500 vozača uhvaćeno kako tokom vožnje razgovara mobilnim telefonom.

U Ministarstvu infrastrukture zadovoljni su efektima novog zakona kada je reč o smanjenju broja poginulih. 

- U prvih osam meseci ove godine imamo 195 poginulih manje nego za prvih osam meseci u prošloj godini. Manje je i povređenih i to za 3.000. Hrvatska, na primer, ima upola manje stanovnika od Srbije, a prema poslednjim istraživanjima približno je isti broj stradalih na putevima u Srbiji i Hrvatskoj - kaže Demir Hadžić iz Ministarstva za infrastrukturu.

Kako saznajemo, u prvih pet meseci ove godine u državnu kasu slilo se 1.138.000 dinara od naplaćenih kazni za saobraćajne prekršaje. Taj podatak, međutim, ne sme da zavara. Dobar deo tog novca predstavlja naplaćivanje prekršaja koji su učinjeni dok je na snazi bio stari zakon i koji su zbog dužine sudskog procesa ušli u ovu godinu. Podatke o prihodima koje je doneo novi zakon nadležni ili nemaju ili kriju od javnosti. Ostaje samo da se nagađa da je prihod najverovatnije povećan u odnosu na prošlogodišnjih 40 miliona evra, koliko su državnoj kasi doneli saobraćajni prekršaji. U prilog tome ide i širok raspon novih kazni koji do sada nisu postojali. Zanimljivo je da je među najčešćim prekršajima razgovor mobilnim telefonom, u kojem je uhvaćeno 12.500 vozača. Za ovaj prekršaj predviđena je kazna od 5.000 dinara ukoliko se plati na licu mesta. Od prikupljenog novca od naplate kazni, republici ide 70 odsto, dok 30 odsto ide na račun lokalnih samouprava. Međutim, u velikom broju opština u Srbiji uopšte nisu formirana tela koja se bave bezbednošću u saobraćaja. To je i jedna od osnovnih zamerki stručnjaka kada je reč o primeni novog zakona.

- Svaka opština mora da ima telo za bezbednost saobraćaja. Međutim, ta tela u mnogim opštinama nisu ni formirana, negde jesu, ali nisu ništa preduzela po pitanju bezbednosti - kaže za „Blic“ Damir Okanović, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja. Okanović ističe da ima i dosta pozitivnih stvari koje je doneo novi zakon kao što su vezivanje pojasa, uključivanje svetla preko dana i slično. Prema njegovom mišljenju, nedopustivo je dosadašnje ležerno ponašanje putara.

- Novi zakon precizira obavezu putara, a najveći deo tih odredaba se ne sprovodi. Njihova obaveza je da nakon svake saobraćajne nezgode u kojoj je neko stradao prouče tu nezgodu, izađu na lice mesta, vide da nije možda put doprineo nezgodi, da predlože neko rešenje. Primera radi na delu puta dužine četiri kilometra, od Kraljeva do Raške, ljudi ginu, a niko ništa ne preduzima - zaključuje Okanović i napominje da može da zabrine činjenica da se od donošenja novog zakona povećao broj stradale dece i vozača motora.

Šta je doneo novi zakon

POZITIVNO
1. 195 poginulih manje u odnosu na prošlu godinu
2. smanjenje broja saobraćajnih nezgoda
3. povećana upotreba pojasa
4. uključena svetla tokom dana

NEGATIVNO
1. povećan broj stradale dece
2. povećan broj stradalih motociklista
3. mnoge opštine nisu formirale tela za bezbednost saobraćaja
4. tek je formirana Agencija za bezbednost saobraćaja

Autor : G. Svilar



čitanja : 3940



Komentari

Kako je napisan tekst - ispada da je veci broj stradale dece i poginulih motociklista zbog novog zakona o saobracaju!

I nisu objasnili kako je ovo ukljucivanje svetla tokom dana (na primer pri jakom suncu) pozitivno!

Autor Cika Sima 29 Sep 2010, 12:11

Ja platih kaznu jer se nisam pridržavao zakona. I niko me ne pita odakle mi pare.
Ko će da naplati kaznu od putara, opština. Lokalna rukovodstva samo zakukaju da para nema i nikom ništa. Vrana vrani oči ne vadi.

Autor Bobanče 29 Sep 2010, 13:48

Glavna vest koliko je kazni napisano. To im je i najbitnije a bezbednost ko j.
Jos je gore nego sto je bilo.
Nazalost to potvrdjuje broj poginulih motociklista i dece.
A najgore je smanjenje ogranicenja brzine.
Iovako su bile guzve a sad je nesnosljivo.
Pa se onda ljudi provlace levo-desno i eto vise saobracajnih nesreca.
Otkad je uveden novi zakon,svaki dan sam skoro vidjao sudare.
Da li je to zbog zakona ne znam,ali sigurno ne ide u prilog ogranicenje od 50 u gradu.

Autor PITBULL 29 Sep 2010, 14:25

U vise navrata svojim postupcima Milicija i drzava su skoro pa priznale da je najbitniji razlog zbog koga su doneli zakon povecana zarada od kazni, bio je clanak i ovde o tome, a preinacenje zatvorske kazne od 15-45 dana u jako skupe novcane, jos vise to dokazuje i jos vise doliva ulje na vatru siromasom pebelsu, koji ce robijati u zatvoru, a bogatasi moci voziti bahato gde stvarno ne vidim efekta, cak i u americi koliko god da imas para, ako napravis neki ozbiljan saobracajni prekrsaj (kao sto je bahata voznja ili voznja u alkoholisan stanju) ima da robijas ma kolio imao para, cak je i Lindzi Lohan bila u skoro zatvoru bas zato jer nije mogla da promeni kaznu u novcanu, naravno ovo dokazuje koliko su ovaj zakon i drzava smesni!!...

Autor dmc 29 Sep 2010, 14:37

Da se ne ureknem, od mene jos dinara nisu uzeli, i trudicu se da nikad ni ne uzmu.

Na jednu stranu bleje o bezbednosti, a pre par meseci su se zalili da nemaju dovoljan priliv od kazni. Licemuri, sto bi rekao Savo iz Kikinde:)

Autor blitzman 29 Sep 2010, 14:47

Kada su kazne bile 3x manje bio je prazan budžet, sad kad su 3x povećani iznosi kazni, budžet opet prazan.
Koliko samo ima neregulisanih pružnih prelaza, koliko puteva bez putokaza, koliko je pokvarenih semafora, a gde su te pare od kazni, MOŽDA obnavljaju vozni park- SVOJ LIČNI!
Sada raspolažu sa 3x više novca, a para i dalje nema, ne gine nam da kazne poskupe još više sve dok se budžet ne napuni, ne mora da bude suficit, samo da ne bude deficit, HA HA HA

Autor Dejan L 29 Sep 2010, 16:13

Od ovih napisanih prijava, jedna moja!!!
Jos cekam da mi stigne koliko ce da profitiraju od mene.
Ne znam koliko treba da prodje da zastari kazna, pisali oko Nove godine, izjavu dao u maju, sad cekam, mada nisam nestrpljiv. Ako neko zna za koliko zastareva od dana prekrsaja ili od dana izricanja kazne neka javi.

Autor Damko 29 Sep 2010, 17:19

2 godine je bilo ranije ne znam da li su i to promenili...

Inače ovo sa svetlima tokom letnje sezone je nepotrebno i samo povećava potrošnju goriva i zagađenje, naročito u gradovima. Pobogu milim u proseku sa oko 15km/h a moram da imam upaljena svetla!!!

A što se kazni tiče, slažem se da su osmišljene prevashodno uvedene da se napuni budžet, sve ostalo je farsa i marketing!

Kako to da putari ne snose posledice što ne rade po zakonu, a vozači snose? Pa valjda ima i kod njih neko odgovoran!

Autor Miki 29 Sep 2010, 17:48

Para nema,poštuj zakon!treće nema:)

Autor Lov na delove 29 Sep 2010, 21:22

zamislite situaciju da su svi ucesnici u saobracaju ispravni i da niko ne pravi saobracajne prekrsaje. Ja mislim da bi takvo nedolicno ponasanje policija trpela jedno nedelju dana a onda bi zaustavljali vozace i otimali im pare, kao na divljem zapadu

Autor Boni i Klajd 25 Nov 2010, 20:42