
Honda štand na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu, koji traje od 2. do 17. oktobra, krasiće priznanje Euro NCAP Advanced za najbolju inovaciju u bezbednosti, kao i premijerno izložen najnoviji član hibridne Honda flote - šarmantni Jazz Hybrid.
Nagradu za inovacije u bezbednosti, po prvi put dodeljuje Euro NCAP Advanced, koji predstavlja inicijativu Euro NCAP kao odgovor na sve brži razvoj novih tehnologija bezbednosti. Svi tehnički sistemi koji dokazano doprinose bezbednosti automobila, a deo su dodatne opreme automobila koji su prošli NCAP test, a nisu obuhvaćeni postojećim NCAP kriterijumima sada će biti predmet Euro NCAP Advanced ocene.
Ovo priznanje dodeljeno je Hondinom sistemu za prevenciju i izbegavanje sudara, Collision Mitigation Brake System (CMBS), raspoloživom kod modela Legend, Accord i CR-V. Sistem je osmišljen da upozori vozača na mogući sudar i zaštiti ga u slučaju sudara, kako pri malim brzinama u gradskoj vožnji, tako i pri većim brzinama na autoputu. Sistem je dizajniran da bi se izbegli sudari sa vozilima koja stoje ili se kreću u istom smeru i to kroz tri faze. Pri brzinama većim od 15 km/h senzori na bazi radara detektuju vozila koja se kreću ili stoje ispred nas na razdaljini do 100 m. Kada sistem detektuje da postoji verovatnoća udara, oko 3 sekunde pre udara uključuju se zvučni i svetlosni signali koji upozoravaju vozača. Zatim u drugoj fazi, 2 sekunde pre udara auto počinje automatski sam da koči, a pojasevi se zatežu. Na kraju, kada je sudar neizbežan sistem zateže pojaseve vozača i suvozača i primenjuje maksimalno snažno kočenje.
Na osnovu istraživanja sprovedenih u Nemačkoj i analize statističkih podataka o uzrocima sudara u Evropi, Honda procenjuje da bi se broj sudara mogao smanjiti za čak 250.000 ukoliko bi svi automobili bili opremljeni ovim sistemom.
Izvor : Honda-srbija.rs
Po pitanju tehnickih stvari sam zaostao, ja pratim auto-industriju sa drugog aspekta...
Pojma nisam imao da je to zazivelo, znam da u nekim Lexusima i Mercedesima ima tako nesto. Ali mi je Honda bliza po realnosti, pa nisam znao da je to dostupno i obicnim smrtnicima.
Nama to i nije interesantno, recimo taj CMBS sistem i da hoces ne mozes poruciti sa srpskim Accordom, ocena je Hondinih predstavnika da mi nemamo dobro iscrtane puteve da bi taj sistem mogao da radi.
Da je dobra stvar potpisujem, pogotovo za duge voznje autoputem, kada se reflexi umrtve.
" oko 3 sekunde pre udara uključuju se zvučni i svetlosni signali koji upozoravaju vozača. Zatim u drugoj fazi, 2 sekunde pre udara auto počinje automatski sam da koči, a pojasevi se zatežu. Na kraju, kada je sudar neizbežan sistem zateže pojaseve vozača i suvozača i primenjuje maksimalno snažno kočenje."
A kad udari? :)
Onda automatski zove pomoc,u slucaju da je vozacu prikljestena ruka.
Pa tako doprinosi "komforu".
Bolje da su namestili da na vreme koci a ne u 12h i 5.
Dobro 'iscrtani' putevi imaju veze samo sa uredjajem za 'sprecavanje' slucajnih promena traka bez ukljucenih zmigavaca ( to cak i na 308 moze da se doplati i to se bazira na obicnim senzorima koji 'gledaju' dole ), ali to nema veze sa ovim honda sistemom za prevenciju sudara.
Ili neko misli da hondi najpre treba da unapred na putu 'iscrtam' putanju i mesto sudara, pa da ona posle 'to' spreci? Sanse nema da je tako...