home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs  

Da postoji ispit, recimo na Harvardu, na kojem bi bilo postavljeno pitanje “tržište Srbije”, teško da bi ga i najperspektivniji student položio. Jer, kod nas, čini se, vladaju sasvim neki drugi “ekonomski zakoni”.

Dok svi u Evropi beleže pad prodaje automobila, na srpskom tržištu nije tako - u martu je prodato 4.950 vozila (prošle godine u istom mesecu 2.800), a u avgustu, tradicionalno slabom mesecu za prodaju automobila - 2.850!

I nije to rezultat pripomaganja “Fijata” iz Kragujevca. Prošle godine u avgustu prodato je 1.990 “punta”, ove 780. A direktni konkurenti “Fijata” u ovom segmentu, pa čak i u klasi iznad, prodali su više od 1.550 automobila. “Punto”, trenutno na popustu za još 500 evra, nije, dakle, “lokomotiva” našeg tržišta.

Uvoznici automobila su smanjili marže, sačinili povoljnije aranžmane sa lizing kućama i bankama, pa su, iako opterećeni carinom od 10 odsto (za evropska vozila, a za ostala 12,5) i velikim porezima, automobili naprasno pojeftinili za nekoliko hiljada evra.

Tako dolazimo do još jednog apsurda. Isplativije je kupiti novi automobil nego polovni.

Računica je jasna. Da biste kupili, recimo, automobil star četiri godine (nemačka istraživanja pokazuju da posle četvrte godine i pređenih 120.000-150.000 kilometara drastično rastu troškovi održavanja) za vozilo “B” segmenta, koje je i nosilac našeg tržišta, potrebno je minimalno pet-šest hiljada evra.

Novo vozilo možete kupiti za samo 1.000 do 1.500 evra keša, a ostatak plaćate na rate sa relativno niskim kamatama. Pri tom su skoro svi uvoznici, od “sitroena” do “forda”, “renoa”, “pežoa” ili “hjundaija” ponudili i kreditne aranžmane kod kojih niste u obavezi da plaćate kasko!

Za primer ćemo uzeti model “sitreon C4” sa motorom 1,4 litra, koji se nudi sa izuzyzetno bogatim paketom opreme za 10.880 evra. Da biste odvezli vozilo iz salona potrebno vam je 1.088 evra za učešće, a prodavci će vam odraditi kompletnu papirologiju, nemate obavezno kasko osiguranje, nisu vam potrebni žiranti, a rata vam je, na šest godina, 157 evra!

“Sitroen C4”, sa istim motorom, i sa dosta lošijim paketom opreme, star četiri godine, vlasnici na auto-pijacama u Srbiji traže oko 8.000 evra. Na nemačkom automobile.de sajtu slično vozilo, i to bolje opremljeno, staro dve godine (iz juna), koje je prevalilo 43.500 kilometara, košta 10.990 evra.

Još drastičniji je slučaj kod “punta”. Cene polovnjaka kreću se oko 5.000 evra (godišta 2005-2006), a kragujevački, na kredit, dobijate za stotinak evra mesečno. Logika “koliko to izađe na kraju kredita” nije ispravna. Jer, starije vozilo više troši, troškovi održavanja su znatno veći, a o bezbednosti i da ne govorimo.

Kad se svede računa, svakako je bolje kupiti novo vozilo. Doduše, kazaćete vi, a mi se potpuno slažemo, teško je to sa prosečnom platom od 330 evra. Pa ipak, nisu ni stranci, a ni vanzemaljci, kupili u prvih osam meseci ove godine u Srbiji više od 27.000 novih automobila.

ZARADITE KUPUJUĆI

Sve više građana prave i sledeću računicu. Umesto da iskeširaju, na primer, 10.000 evra za vozilo, plate samo učešće (a neka vozila se prodaju i bez učešća), a ostatak oroče. U Alfa banci na mesec dana (kamata 5,5 odsto na godišnjem nivou) za 9.000 evra dobijete 41,25 evra, pa ako to primenite na, recimo, “sitroen C4”, rata vam je za toliko manja od 157 evra. Pri tom, svi proizvođači daju punu fabričku garanciju na 100.000 km, na tri, pet ili čak na sedam godina.

AUTO-PIJACE

Promet na placevima polovnih vozila, vozilima vraćenim sa lizinga, ali i na najvećoj auto-pijaci u Bubanj potoku, daleko je od “zlatnih vremena” . - Uglavnom se prodaju jeftinija vozila. Ona skuplja su, po pravilu, predmet zamene, doplate i sličnih aranžmana - kaže upravnik auto-pijace u Bubanj potoku Radoslav Stepanović. I na placevima polovnih vozila je slaba prodaja uslovila pad cena. Cenjkanjem je moguće sniziti cenu i za hiljadu evra...

Autor : P. Živković



čitanja : 9281



Komentari

Dobro zapazanje ali sta je sa vozilima cija cena krece od nekih 20 hiljada evra, kao nova, onda kada se pogleda cena takvih istih polovnih vozila vidi se da ipak nije isplativije uzeti na kredit ili lizing

Autor Orlo 03 Okt 2010, 10:45

Ovo je propaganda uvoznika. Narocito za nekog ko ne prelazi pun km godisnje, naravno da je bolje da kupi polovan automobil.

Autor pedja 03 Okt 2010, 12:02

onaj ko ima 9000 u kesu da ostavi 10 godina u banci i da placa razliku od 116 eura svaki mesec [157-41] taj ima mnogo vece aspiracije od citroena c4,taj puca na automobile od 20000 pa navise.

Autor boki 03 Okt 2010, 12:54

@pedja

nisam siguran - trenutno je svakako bolje uzeti novi auto, naravno da se onda vozi najmanje 5 ili 7 godina.

Autor joca 03 Okt 2010, 18:06

ovo je pisao neko ko nije ni bio na nekom placu polovnjaka, pa nije polovni punto najtraženiji kod polovnjaka nego astra ,golf 4,passat ,audi a4 .neka nam za ta kola ovaj pametnjaković izračuna matematiku .pozdrav

Autor dragan 03 Okt 2010, 18:14

Nemoguće je dati "univerzalno" pravilo da li je "bolje" kupovati novo ili polovno. Nekada, ako čovek, osim znanja, baš ima velike sreće, na "kraju balade" može da se ispostavi da je bilo "isplativije" uzeti i voziti polovnjaka ( što ne mora da znači i da je "bolje" ). Nekada, pak, takav izbor može biti ekonomska smrta. Kako kada.
Lično, za desetak hiljada EUR-a uvek bih pre uzeo i30 1.4 nego bilo kakvog "dobro očuvanog" ( pa makar jačeg i bolje opremljenog ) polovnjaka.

Autor Moron 03 Okt 2010, 19:09

@Moron
Pametno zboris...

Autor Panchev9 03 Okt 2010, 19:10

Panchev9
Znam jednog lika, godinama vozio golfa 2 na plin, krpario ga ( ali baš za male pare ) skupio nesto para, lomio se sta da uzme ( ja mu tada govorio uzmi sandero 1.4, toliko je imao ), uzeo astru G 1,7 CDTI ( ili DTI ), mislim 7-8 godina staru ( ne garantujem )... Najpre ode ležaj z.točka ( SKF + ruke skoro 140 ), akumulator, brizgaljke, "ovo-ono"... Juče ga sretnem, samo što ( bukvalno ) ne plače, kaže, džaba što troši "kao upaljač", sve mi je pare "pojela na delove", dao je oglas - prodaje ( a deca kaže "tuguju" ). Kaže, "E, što ne uzeh novog sandera kada sam mogao".
Zaista mi ga bilo žao.

Autor Moron 03 Okt 2010, 19:21

@Moron
Kao sto si rekao nema pravila...
Taj je DTI ako je stra 7-8g...
Kasnije je dosao CDTI...
Za 8 tesko, za 10 yaris za 11-12 i30...

Autor Panchev9 03 Okt 2010, 19:30

Panchev9
Naravno, pravila nema, samo ( "ovakvi" ili "onakvi" ) "pojedini slučajevi", a za svakog od nas je bitan samo onaj "slučaj" koji nas "zadesi".
Zato i kažu "da je bolje roditi se i bez ušiju, nego bez sreće".

Autor Moron 03 Okt 2010, 19:40

@Moron
:)
Koju si knjigu danas procitao kada tako pametno obrazlazes razmisljanje... :)

Autor Panchev9 03 Okt 2010, 20:04

@Moron 03 Okt 2010, 19:21

moras biti malo ubedljiviji kad savetujes (ne)prijatelje...:)))

Autor carobnjak 03 Okt 2010, 20:08

Panchev9
Ni jedno slovo, a bijah i na Stražilovu. Klasična bruka ...
P.S. To je bila davna "mudrost" jedne profesorke iz sr. skole, koju je obično izgovarala pri davanju loših ocena...

Autor Moron 03 Okt 2010, 20:10

"Ima se, moze se" - znanje podeliti sa drugima... :)
Novi za 10 ili dobar polovan - po meni 90%/10% za novog... Jedino sto nisu iste klase...

Autor Panchev9 03 Okt 2010, 20:12

carobnjak
Nisam čoveku želeo ništa loše, samo sam mislio da je ( u pravilu ) manje zlo ( za iste ili sl. pare ) kupiti novo, nego polovno. Ali se on ježio pri pomenu dačie ... To je bilo negde u proleće, dok je dačija još imala hit cenu

Autor Moron 03 Okt 2010, 20:13

@Moron
znam da nisi zeleo lose ali nisi bio dovoljno "ubedljiv"! :)))
Eh, ta Dacia...Evo u novom Autobildu Duster razbio Suzuki SX4, Suzuki Jimny i Ladu Nivu!?!

Autor carobnjak 03 Okt 2010, 20:19

Panchev9
Da, "dizajn" sa linka je zaista primetan. Toliko da me i dete pita šta to gledam ...

carobnjak
Ne volim suviše jako savetovati ljude, da ih kasnije ne bih nosio na duši ...
Nivu sam u duši "sahranio" onog dana kada sam saznao da ima "nula" zvezdica za bezbednost. Život je samo jedan ...
A kada se dacia "popone" do pola tamo gde je bio Jimny ili ti ga nekadašnji SJ 413, neka se javi ...

Autor Moron 03 Okt 2010, 20:28

@Moron
Suzuki se lako popne ali se i prevrne...;)))

Autor carobnjak 03 Okt 2010, 20:30

carobnjak
I to je tačno.

Autor Moron 03 Okt 2010, 20:31

@Moron
mogu ti reci da Duster uzivo deluje vrlo ozbiljno da ne kazem opasno, hvale ga na sva usta cak i "nemci" (sto je za ne poverovati kad se setimo sta su uradili Loganu), pa sam uhvatio sebe kako lebdim ka Dacijinom taboru...:)))

Autor carobnjak 03 Okt 2010, 20:37

carobnjak
Javi mi kada Nemci napišu da je duster bolji od nekog vozila iz njihove "grupacije"...

Autor Moron 03 Okt 2010, 20:41

@Moron
necu posto se to nece desiti...:)))

Autor carobnjak 03 Okt 2010, 20:45

Pre 3 godine...
Auris pobedio Golf... Jos je bio Golf 5...
Brujali mediji danima...

Autor Panchev9 03 Okt 2010, 20:47

Ma, AB je krajnje objektivan :))) Onu njihovu "matrica" bodovanja nikada shvatio nisam, tako da svoje "bodovanje" i "rangiranje" mogu za sebe da zadrže ( da ne budem "prostiji" )

Autor Moron 03 Okt 2010, 20:52

Ja koristim svoje bodovanje po njihovom sistemu... :)

Autor Panchev9 03 Okt 2010, 20:54

Panchev9
??

Autor Moron 03 Okt 2010, 20:58

Ne kontas... Uzmes njivovu tabelu( koja je jako dobra i sacinjava sve bitne parametre) i popunjavas bodove... Pokazacu ti nekad... I tako dobijam realno... Koliko moze, a ne moze potpuno...

Autor Panchev9 03 Okt 2010, 21:01

Panchev9
Pa, jesi li kada AB-u poslao svoje rezultate i "prigovorio" njihovima?
Ja sam se 2-3 puta obraćao sa istom "primedbom", u vezi rezultata testova guma ( kratko pamte šta o istoj gumi napišu prethodni put ), ali nisam primetio ništa ...

Autor Moron 03 Okt 2010, 21:12

Nisam nikada pisao AB-u... Jedino sam glasao za automobil godine( i pogodio), pa su nas castili sa izletom na "Babe" kod Kosmaja gde smo provozali Jeep&Chrysler...

Autor Panchev9 03 Okt 2010, 21:16

Panchev9
Čestitam. Zorka bi ti pozavidela ...
P.S. Iskreno me iznenadjuje taj postupak AB-a

Autor Moron 03 Okt 2010, 21:24

Jeste lepo kupiti nov automobil, ali moze i malo polovan, ne mora 6,7 godina star. Ja sam uzeo 1,5 godinu star, a skoro duplo jeftiniji od novog. Pa evo posle godinu dana uopste nemam dileme da li sam pogresio, nova octavia 1.4 benz vs 2.o tdi 1,5 god star, dajem prednost drugom.

Autor Rade 03 Okt 2010, 23:43

@carobnjak
Ulazio sam danas u Duster, i to u onaj sa najboljom opremom koji sa sajamskim popustom kosta 17000e. Licno mislim da je ono krs auto, moj Golf koji je 9 godina star mi se cini kao pojam za ono, plastika je kao kod kineza i uz to mi je cela klima, sedista izuzetno neudobna i krajnje ruzan unutra, lici na Logana...ja ono nikada ne bih kupio

Autor STrider 04 Okt 2010, 00:06

*cela klimava (pojedini delovi). Progutao sam par slova

Autor STrider 04 Okt 2010, 00:07

Ne kapiram kako je nesto kod nas povoljnije kupovati na kredit, nego za kes??? Ovaj narod se mnogo olako upusta u kredite, ne kapiram to uopste. Da je ovo stabilna drzava gde si siguran da neces izgubiti posao, pa ajde, ali kod nas se nikad nista ne zna, i nista nije sigurno. A posle djavo kriv, zato puni placevi lizing kuca sa vracenim vozilima...

Sa nasim bankama treba imati posla samo ako muka natera, inace dizati kredit za kupovinu automobila... Hvala, ali ne hvala!

Autor Djordje 04 Okt 2010, 00:18

@Rade

Auto je bio star 1,5 god i dobio su ga upola cene. Imao si mnogo srece, obicno za min 3 se prepolovi cena, a kod nekih i za duze vreme...

Autor joca 04 Okt 2010, 01:27

Kada pisete dragi autori , oglasite lepo da nesto sto se kreditira 10.000 eura izadje 12-13000 hiljada....pa onda lepo recite da li je isto kupiti nesto za 13.000 ili nesto za 5.000 (pa makar bilo i 5 dina staro)...ja znam sta bih ja.......

Autor nikokaoja 04 Okt 2010, 14:39

Po ovoj racunici C4 izadje 12.500e ... u oglasima 2006 dizel verzija presla 80.000 za 6500e ... sta cemo sad?

Autor dejan 04 Okt 2010, 15:39

Auto koji za keš košta 10.000€ , s kamatom i ostalim dažbinama izadje 13.000€, kao što je nikolaja to vec naglasio.
A takav polovan star 3-4 godine košta 6.000€.
Punto 6.999€ ,na kredit izadje preko 9.000€ + 150€ razvod braka od banke (nakon što sve isplatite), ukupno preko 9.150€, napominjem da je to najniža kamatna stopa na našem tržištu, a cena polovnog punta starog 3-4 godine iznosi do 5.000€.
Takodje napominjem da u polovan automobil treba uložiti bar 500€ kako bi se sve dovelo u ispravno stanje.
I šta se tu isplati???

Autor Dejan L 04 Okt 2010, 20:00