home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Volkswagen Passat BlueMotion sedan, za čijim volanom je bio novinar Gavin Conway iz Sunday Times-a, postavio je novi Ginisov svetski rekord u dužini vožnje serijskog putničkog automobila sa jednim rezervoarom goriva.

Conway je naime sa ovim Passatom uspeo da pređe čak 2456,87 kilometara sa jednim potrošenim rezervoarom (u rezervoar je stalo 77,25 litara goriva). Prosečna potrošnja je bila 3,14 litara goriva na 100 km, a ceo poduhvat su u ime Guinness World Records-a nadgledali nezavisni posmatrači.

U vesti se još kaže da je prosečna brzina na putovanju od mesta Maidstone u Kentu (Velika Britanija) do juga Francuske i nazad iznosila 72,42 km/h.

Passat BlueMotion pokreće 1.6 TDI dizel motor sa 77kW/105KS, a pored poboljšane aerodinamike, između ostalog ga odlikuju i Stop-Start sistem, niže ogibljenje, gume sa manjim otporom kotrljanja i produženi prenosni odnosi u menjaču.



čitanja : 6161



Komentari

Zar passat ima rezervoar od 77 litara?

Autor Moron 03 Okt 2010, 20:48

A gde ga je to vozio?
Na pravcu dugom 2 459 km?

Autor PITBULL 03 Okt 2010, 20:53

Od opstine NBG do Zelenog venca... I to 614.75 puta...

Autor Panchev9 03 Okt 2010, 20:56

"Passat BlueMotion pokreće 1.6 TDI dizel motor sa 77kW/105KS, a pored poboljšane aerodinamike, između ostalog ga odlikuju i Stop-Start sistem, niže ogibljenje, gume sa manjim otporom kotrljanja i produženi prenosni odnosi u menjaču".
I ovo ulaganje od nekoliko hiljada evra se isplati posle...

Autor Panchev9 03 Okt 2010, 20:58

Sad gledah, taj passat ima 70 litara "tank" ( a ne 77 ), tako da neki podatak u tekstu nije tačan ( ili potrošnja ili "kilometraža" ). A na "odgovarajućem" putu ( i "odgovarajužom" brzinom ) sa 1.6 dizelom nije problem napraviti taj prosek potrošnje. Ja sam išao "ekonomično" BG - Tuzla - BG sa 3,7 ( "probao" sam 2X ). Da nije bilo Majevice ...

Autor Moron 03 Okt 2010, 21:09

@Moron

Moj pasat trojka ima rezervar od 70 litara. Zasto onda ovaj nebi mogao imati 77.

Autor cvele 03 Okt 2010, 21:11

@Moron
Meni to deluje neverovatno(3,7)...
Ali ako rezervoar kaze( a ne BC), onda svaka cast i za vozaca i za automobil...

Autor Panchev9 03 Okt 2010, 21:12

cvele
Pa, zato što piše u "specifikacijama" da ima 70 litara.

Panchev9
Veruj, ne veruj, kako god smatraš. Zaista.

Autor Moron 03 Okt 2010, 21:23

vozen je verovatno na nekoj stazi u krug. to ne znaci da zelim da umanjim uspeh ovog auta vec je jasno da je takva potrosnja gotovo nemoguca u "pravom svetu".
ford je tako radio slicnu stvar pocetkom godine sa mustangom 3.7l v6 (305 hp). vozili ga u krug pri istoj brzini i izvukli prosecnu potrosnju od 4.8 litara

Autor mile antena 03 Okt 2010, 21:24

@Moron
Naravno da zbog vozaca - VERUJEM...

Autor Panchev9 03 Okt 2010, 21:41

Po praznom autoputu, sa jače napumpanim gumama sa manjim otporom kotrljanja, vozeći u 6-toj brzini pri 80km/h (tj. na oko 1600-1700 obrt/min, gde mu počinje max. obrtni momenat) ovo nije neki problem. Istu potrošnju (ako ne i manju) bi imao i sa recimo Pežoom 308 HDI ili BMW-om 316d ES...

Sve u svemu, nije teško imati fantastične rezultate u idelanim uslovima... Ajd' nek vozi od Bubanj Potoka do Aerodroma Beograd i nazad, i tako non-stop pa da vidimo potrošnju...

Autor Miki 03 Okt 2010, 21:50

Panchev9
Stvarno mislim da sa SVAKIM savremenim "malim" dizelom bez ikavih problema ( sa razumnim stilom, da ne gadjaš preko 90 ) možeš da izvučeš prosečnu potrošnju manju od 4 litre. A kako i ne bi kada pri 70 uglavnom troše oko ili manje od 3 litre.

Autor Moron 03 Okt 2010, 21:52

Miki
Da ne znam da je "ekološki", bio bi čudan taj BMW - 21 vek, a on iz 2 litra 115 ks ...
Ako je verovati podacima sa linka dole, ipak emituje malo vise CO2 od ovog passata ( 4 gr ).
Što je još čudnije, piše da su mu veći zadnji, nego prednji diskovi ( 300/292 mm ). To još nisam video. Možda je greška.
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=209055

Autor Moron 03 Okt 2010, 22:12

Koliko bi trošila Corsa BlueMotion?

Autor berik 03 Okt 2010, 22:23

Corsa 1.0 ili 1.2 ?

Autor Corsa C 1.0 03 Okt 2010, 23:18

Svaka cast za ovo, ocigledno je da je ovaj novi 1.6 tdi pun pogodak ;-)

Autor STrider 03 Okt 2010, 23:59

Abe toa e ginis a ne bilo kakov covek tamu nema sala ako vleglo u ginis toa znaci deka e stvarno taka

Autor ZokiMKD 04 Okt 2010, 01:15

Pise da je putovao iz V. Britanije do juga Francuske, a ne da je vozen u krug

Autor Aquaviva 04 Okt 2010, 06:28

Svaka čast,ipak je to rezultat ,svetski!!!!!!!!!!!!!!!

Autor Autootpadi 04 Okt 2010, 07:50

Verovatno je i vozac okretao pedale!

Autor BK 04 Okt 2010, 09:18

Super rez, samo sto je posle zadnje kapi sledila drenaza celog sistema (ko je ostao bez dizela sa slicnim motorom zna)

Autor lok 04 Okt 2010, 09:26

@berik
Ne postoji Opel Corsa BlueMotion nego ecoFlex, jer svaka firma ima svoje ime za te posebne stedljive verzije. Ma moze sigurno ali pitanje kako je vozio.Gledao sam u Hrvatskoj takmicenje, gde su obicni ljudi vozili Opel Insigniu 2.0CDTI i imali potrosnju manju od 4 litra i to su vozili i po gradu i po autoputu.

Autor Sin Dragan 04 Okt 2010, 12:41

@PITBULL
Kako moze na pravcu dugom 2500 km pa gde to ima.

Autor asdasdaasdasdsadasd 04 Okt 2010, 14:41

@asdasdaasdasdsadasd
Ma verovatno je u gradu izvukao taj prosek :)))
P.S. Mislio sam na otvoren put...

Autor PITBULL 04 Okt 2010, 15:40

Uspeh bi bio daleko veci da je imao motor 1.9 TDI (penzioniosani)...

Autor carobnjak 04 Okt 2010, 15:52

@Moron
slazem se za potrosnju, dizeli na otvorenom lagano mogu da se voze sa prosekom oko 4 l.
Ja sam golfom redovno znam trositi 4.1 do 4.3 l na 1oo km, ne retko i ispod 4. Jednom sam testirao koliko bi trosio uz postovanje saobracajnih propisa, na nekih 40 km ogranicenja uglavnom na 60 kmh i nazad i ostvario prosek od 3.5 l na 100!!!
Trenutni prosek za 3878 km na bordu 5.3.

Autor Damko 04 Okt 2010, 18:24

Damko
U takve stvari zaista poveruje samo onaj ko vozi dizela, tako da mogu da shvatim odredjenu dozu neverice kod onih koji voze benzince.

Autor Moron 04 Okt 2010, 18:35

@Damko
jel to taj cuveni 1.9 TDI?

Autor carobnjak 04 Okt 2010, 18:37

@damko
@Moron
Benzinac toliko potrosi do prve trafike :)))
Ove nase "slame" od goriva,pola vino-pola voda.
Jedino je izuzetak eurodizel.
To jedino valja kod nas na trzistu.
A benzin je takvog "kvaliteta" da ti preostaje samo da places...
Daj boze da ima 70 oktana...

Autor PITBULL 04 Okt 2010, 20:18

PITBULL
Kažu ( podaci ) da i savremeni "hranjeni" benzinci veoma malo troše, što je "dizelašima" ( ili nama koji smo imali nekada jako "gladne" benzince ) jednako teško poverovati.

Autor Moron 04 Okt 2010, 20:58

@Moron
Mozda negde gde je dobro gorivo.
U Srbiji sigurno ne...

Autor PITBULL 04 Okt 2010, 21:41

PITBULL
Možda će i kod nas uskoro biti kvalitetan benzin ( kao što je eurodizel ). Možda. I možda će postojeći benzinci bez trajnih posledica doživeti tu blagodet. Ko zna ...

Autor Moron 04 Okt 2010, 22:05

@Moron
dobro si napisao ovo za nevericu u podatke potrosnje malih turbo-benzinaca, deluju kao logican izbor pri kupovini, mala kubikaza, solidna snaga, obecana potrosnja skoro kao kod dizela, ali...
@Moron
Pitbull
Kod benzinaca koje sam ranije vozio, a da sam ih imao nesto duze vreme, potrosnja je jedino bila zadovoljavajuca na otvorenom kad se ne forsira, inace kao da je busan rezervoar. Narocito gradska voznja, prva-druga, kreni-stani, e pa tu su ubijali sa potrosnjom (a vozio sam razne benzince od 1.1 do 3.0 l).
Dizel motor sam "cuva" gorivo, a kod benzinca to mora da radi vozac, a koliko ce to biti uspesno pitanje je. Bas me interesuje realna potrosnja ovih novih pomenutih turbo benzinaca, recimo 1.4 sa 120-ak hp ili 1.2 sa 100-ak hp...

Autor Damko 04 Okt 2010, 23:17

@Moron
Daj boze.
Najavili su od 1. Januara.
Mada vec vidim privatne pumpe hoce da se udruze i da nastave od NIS-a da kupuju do 2013 :(
Ali nadam se da OMV nece kupovati,kao ni mol...
Tj,skoro sam siguran.
Videcemo.
@Damko
Slazem se,jedino na otvorenom pri laganoj voznji mozes da ostvaris razumnu potrosnju,a ostalo...
U gradu haos.
Kao supalj.
Pogotovo jaci benzinci.
Kod benzinca je velika razlika grad-otvoren put.
A kod dizela je relativno mala razlika.
I to srecom,uvek je mala potrosnja,bilo da je grad,bilo otvoren put :)))
Kod dizela je razlika od 2-4 litre (plafon 4) a kod benzinca moze da bude od 8-10 i vise (naravno ne kod 1.2 motora,vec kod jacih,3.0,5.0,6.0).

Autor PITBULL 05 Okt 2010, 01:43