
Nemačka autoindustrija, koja je bila teško pogođena globalnom finansijskom krizom, ponovo se vraća na stari kolosek, izjavio je šef grupacije "Folksvagen" Martin Vinterkorn na Sajmu automobila u Parizu, ističući da se ta kompanija "razvija brže od svetskog tržišta".
Vinterkorn je naveo da je "Folksvagen" prodao više od dva miliona vozila u svetu u periodu između januara i septembra ove godine, što je jasan znak da se automobilska industrija oporavlja, bez obzira na još uvek prisutne mnoge znake privredne nestabilnosti.
"Folksvagen", koji ima više robnih marki (među kojima "Audi", "Škodu" i "Bugati"), najavio je saradnju sa japanskom kompanijom "Suzuki" na proizvodnji malih automobila, koja će, kako se ocenjuje, biti visoko profitabilna, s obzirom na rast prodaje štedljivih vozila u svetu.
"Folksvagen" nije jedini nemački proizvođač vozila koji postiže dobre rezultate. Šef "Opela" Nik Rajli rekao je u Parizu da je njegova kompanija ohrabrena odgovorom kupaca na njene najnovije modele i naglasio da se "Opel" kreće u dobrom smeru.
Spasonosni izvoz u Kinu
Kompanija iz Ruselshajma dobila je 200.000 porudžbina za njen novi model "astra" sa petoro vrata, lansiran krajem 2009. godine, a potražnja za modelom "meriva" je takođe bolja od očekivane.
"Opel", koji do nedavno nije prodavao vozila izvan Evrope pod svojim imenom, već pod oznakom "Dženeral motorsove" robne marke "Bjuik", takođe je objavio plan širenja mreže i podizanje pogona u Čileu i Izraelu.
Evropsko tržište automobila, na kome nemački proizvođači igraju glavnu ulogu, ne može očekivati povratak na nivo iz perioda pre krize još najmanje tri godine, ocenjuju analitičari i ističu da se, umesto toga, otvaraju mogućnosti veće prodaje na tržištu Kine, gde raste potražnja za automobilima i na kome mnoge evropske kompanije postižu dobre rezultate.
Zahvaljujući prodaji na unosnom kineskom tržistu, nemački "Porše" računa da će u fiskalnoj 2009/2010. godini uspeti da poveća prodaju za 17,9 odsto.
"Porše" je prodao 47,5 odsto više automobila u Kini u ovoj fiskalnoj godini nego u prošloj. Kompanija je lane ukupno prodala oko 82.000 vozila.
Izvor : rts.rs
Foto : Volkswagen
@BK
Nista posebno,ali u naslovu lepo pise da se oni sami brzo razvijaju!
A Fiat planira tokom ove godine da udje u "pozitivno" poslovanje...
Toliko o odnosu snaga.
@Carobnjak
Da li ce se prodati 200 000 Djulijeta kao Astri,samo na jednom trzistu? :)))
@PITBULL
zasto opet zapocinjes raspravu? Posle cu opet biti ja kriv...
P.S. Alfa nema potrebe da se hvali "kineskim uspesima"...:)))
@Carobnjak
Ne zapocinjem,samo te pitam.
Jel mislis da Alfa moze toliko da proda? Da-Ne?
A sta fali Kini majke ti ?
Njihove pare smrde?
Ili su mozda jadna zemlja?
Ako nisu trenutno,sigurno ce vrlo brzo biti najjaca zelmja na svetu.
@PITBULL
naravno da ne moze niti joj je to cilj jer nijedna Alfa se nikada nije masovno prodavala i nije auto za siroke narodne mase, vec sam pisao o tome...(ko razume shvatice)
Sto se Kine tice, najveci uspeh VW-grupa ima upravo u Kini, ne smatram da je to lose, samo malo bode oci...
@Carobnjak
Hvala na odgovoru :)))
"naravno da ne moze niti joj je to cilj jer nijedna Alfa se nikada nije masovno prodavala i nije auto za siroke narodne mase, vec sam pisao o tome...(ko razume shvatice)"
To bi trebalo da znaci da u Alfi ne zele da prodaju mnogo :)))
Lep je izgovor,ali Alfa nije egzotika vec serijski auto kao i svi drugi...
Prema tome,znam da hoces da opravdas malu prodaju time sto je kupuju samo ljudi sa "srcem",ali svakako da je i njima cilj da sto vise prodaju a ne manju ili odredjenu kolicinu.
Tacno je da Alfu kupuju ljudi sa "srcem",ali isto tako i druge marke ljudi kupuju zato sto su zaljublenici.
Logicno je da Kina bude najvece trziste kad je najmnogoljudnija zemlja...
I sto se tice Alfe i meni se svidja. (159,Brerra)
Ali ocigledno je da ljudi izbegavaju da je kupuju zbog "imidza" koji imaju Italijanska kola.
Ja bih kupio 159 (polovnu),ima ih za 8500-9000 pa do 10-11, mada sam cuo da im "odlaze" dizne zbog loseg kvaliteta goriva.
Ne znam da li je to tacno.
Mada znam da sto su motori "savrseniji" i tehnoloski napredniji,tako su i osetljiviji,logicno...
@PITBULL
znao sam da ces me pogresno razumeti ali to nije nikakav izgovor i to samo znaci da je Alfa ipak premijum marka, kao Saab, Volvo itd. To nisu rasprostranjene marke...
Naravno da je cilj sto veci profit ali treba zadovoljiti kupce koji nece obican auto, nece Audi/Bmw/Mercedes vec hoce nesto sto se "kupuje srcem" i oni bas to imaju...
Naravno, ja sam jedan od njih sto se tice ukusa ali ja nikada ne bih uzeo takav auto, kao ni bilo koji premijum model jer sam ipak covek "od razuma" i ne zelim da dajem novac za auto koji je skuplji od nekretnine a relano mi nije ni potreban...
Jos realnije je da ja taj novac ni nemam! :)))
@Carobnjak
Stvarno?
Koji motor,dizel ili benzin?
To je dobro za one koji kupuju polovne ali nikako za one koji kupuju novo :)))
Znas kad je Jeremy pricao za Alfu,ne znam tacno koju,nemoj me drzati za rec (mislim da je bila 166 ).
Prvo je rekao da je odlican auto,nahvalio ga itd.
I kaze nova kosta 40 000.
A za godinu dana cena joj pada na 20 000.
Odlicno zar ne?
I vi biste sad da je kupite.
Ali postoji jedan problem.
Nema ni jedne.
Jer nigde nema onog prvog koji ce da je kupi :)))
@Carobnjak
Premium su Audi,Mercedes,BMW.
Takodje,zar mislis da se ova tri gore brenda ne kupuju srcem?
Pa veci su ti fanatici ovih gore marki nego Alfe :)))
Neko ko npr kupuje Mercedes,nece nista drugo.
Sto uglavnom vazi i za Audi i BMW.
A neko ko kupi Alfu,nije zagarantovano da ce je i opet kupiti.
Tj veca je verovatnoca da ce onaj ko je kupio Alfu promeniti marku nego neko ko vozi Audi,Mercedes,BMW...
@PITBULL
gresis, danas sam bio na jednom nemackom sajtu i gledao polovna italijanska kola, ima gomila Alfi, Delti, Bravo, Grande Punto da ne poverujes...
A kupljeni upravo od Nemaca!
Sajt je:
www.autoscout24.de
@Carobnjak
Ne gresim ja,to je rekao Clarkson. :)))
Znam,znam.
Mobile.de i Autoscout24.de su dva najbolja sajta.
Ranije sam gledao scout ali sad mobile.de
Jer su izmenili scout pa mi se ne svidja vise,mnogo je lakse koristiti mobile.de
Pa prema tim cenama se i ovde formira cena.
Tj vidis koliko je tamo,pa uracunas carinu,pdv,troskove itd...
@PITBULL
evo pa vidi koji su premijum modeli D segmenta i obrati paznju cija je fotka na sajtu...:)))
http://en.wikipedia.org/wiki/Compact_executive_car
P.S. Cekam komentar i objasnjenje ( ako ga nadjes) ...:)))
@PITBULL
lista je mnogo duza...Jel si uopste procitao tekst? Jel si video ko je GLAVNI predstavnik? Ocigledno nisi...:)))
@Carobnjak
Video sam neke dreseve ( Toyota Camry,Acura TL, Buick LaCrosse),od njih,naravno da je Alfa premium.
A za Alfu su premium ova tri gore.
P.S. A ni ja.
Mogu ja da kazem da je Fiat premium,ali jednostavno to nije tako.
Zna se redolsed.
Od Mercedesa pa na dole...:)))
@PITBULL
pa nemoj sad da siris pricu na Fiat ako nemas jace argumente...:)))
@Carobnjak
Mozes ti da kazes i da je zemlja kockasta,naravno.
Ali to ne znaci da je zaista i tako.
Tj mozes ti svasta da pricas,kao i sto pricas,ali jednostavno to nije tako :)))
@PITBULL
ok, ja sam ti dao argument a sad se ti prioni na posao pa mi nadji dokaz gde pise da su samo te 3 marke premijum...
Krajnji rok: neogranicen! :)))