U godini kada Peugeot slavi 200. godišnjicu, ljubitelji ove marke proslaviće još jednu godišnjicu - 50. rođendan jednog od najznačajnijih i najpoznatijih modela u Peugeotovoj istoriji.
U posleratnoj Francuskoj i Evropi Peugeot je odigrao jednu od ključnih uloga u motorizaciji Starog kontinenta, a jedan od najupečatljivijih modela je svakako i slavni 404, nastao u Pininfarininoj režiji 1960. godine.
Osim limuzine, Peugeot 404 je bio dostupan i kao Familiale sa 7 sedišta i kao praktični pick-up. Elegantni Convertible stigao je 1961. godine, a godinu dana kasnije predstavljen je i Coupe.
Tokom svoje karijere Peugeot 404 je učestvovao na brojnim sportskim takmičenjima. Među najveće uspehe Peugeota 404 se ubrajaju četiri pobede na East African Safari Rallyju u Keniji.
Proizvodnja osnovne limuzinske i karavanske verzije u Evropi završila je u oktobru 1975. godine, međutim pick-up predstavljen 1967. nastavio je da se proizvodi do 1978. u Evropi. U Africi se taj model održao u licencnoj proizvodnji sve do 1988.
Tokom 28 godina proizvedeno je inače oko 4,7 miliona primeraka ovog Peugeota.
Izvor : Autosport.hr
Foto : Peugeot
Svaki dan ovakvim "404" jedan čovek zaposlen u Ambasadi Belgije dolazi na posao ...
Sad gledah "onaj" 404 ispred Ambasade ( dok me obezbedjenje nije zamolio da "odem" ). Jako čudna stvar- napred ima gume Michelin, model XZX. Taj model guma ima preko 30 godina ... Teško da čovek stanuje dalje od 10 metara od Ambasade ...
@Moron
eto vidis, nekadasnji "lavovi" su atraktivniji nego danasnji...:)))
carobnjak
Ne znam baš... Onaj crveni skaj na sedištima me baš ne privlači. Mada, ona rupa za "kurblu" u braniku 404 jeste praktična - ako je na pravom mestu ( u pravoj osi sa ostalim "rupama" ).
Eh, kada se setim kada mi prva niva nije htela upaliti, bio je "debeli" minus ( bar -20, na planini ). Prvo je bilo muke što se rupa za kurblu u braniku nije "gadjala" sa rupom u veznom limu ( tj. nije mogla da se "pogodi" remenica radilice ). A posle, kada sam to rešio i počeo da "krublam"... Da mi je neko rekao da je to tako težak "posao" ( upaliti motor na krublu, na tom minusu i sa uljem kao medom ), pre bih polio bezinom i zapalio auto na licu mesta ...
No, ipak sam je na kraju "upalio", skoro do pojasa go zbog znoja i muke ...
Slušao sam neke starije poznavaoce ovih "zverova" koji bez dileme tvrde da je 404 nešto najbolje što je izašlo iz Peugeota. Može biti. Mene lično su više dirali "grbavi" 504 i lađa zvana 505.
Ovaj Convertible nikada uživo video nisam. Mrzi me da "guglam" zna li neko u koliko komada je napravljen? Jako lepo izgleda.
Ovaj 404 je zaista legendaran automobil. Jedin zamerka je i za ondašnja vremena bila velika potrošnja goriva.
To je bio jedan od prvih modela sa ubrizgavanjem benzina! Mehančki sistem se zvao Kugel Fisher injection. Sistem je podsećao na boš pumpu i bio je jedno vreme jako tražen za razne budževine!
Uopšte ovj automobil kada se pojavio je bio uzor mnogim proizvođačima. Čak mislim da su prvi modeli imali kalaisanu limariju.
Moron
Verujem da ti je i omiljeni 504 familiale sa tri reda sedišta :)))
To je i prvi (mnogoljudni) putnički auto koji sam video u životu.
Davno u drugom-trećem osnovne, majka od druga iz razreda, dođe po nas posle škole sa Ševrolet Malibu-om. Klasičan porodični amerikanac, crne boje, karavan sa tri reda sedišta, napred kao veći trosed (u komadu), ručica autom.menjača iza volana, bez preterivanja stalo nas je unutra jedno 15-oro dece. Vodila nas je na neki izlet, naravno u povratku sam sedeo u poslednjem redu, to je valjda bilo "in" za ono
vreme:)
Ako se dobro sećam kod tog Ševija se staklo na petim vratima (koja se otvaraju na stranu) uvlačilo "na unutra", kao i kod ostalih četvoro vrata. Zamisli koliki je uticaj na mene imao taj auto kad ja i danas zborim o njemu...
Boles...
Đenka
Nisam ni znao za takav 504 "mini-bus". Mislio sam na klasičan "sedan" oblik. On mi je bio lep.
P.S. Pretpostavljam da je taj "ševi" spolja bio malo u "drvenariji"
Moron
Nije, izgleda je bila verzija za "siromašne" bez "oplemenjenog" furnira do pola vrata i "rogova" na haubi, pre bi se moglo reći da je bio u "Bronks" opremi: crna boja i sećam se bez ratkapni (crne čelične felne bez belog oboda na gumama). Sigurno bi "vizuelno-stilsku" bitku izgubio, ali bi sa udobnošću (kao na oblaku) i prostranošću, dobijao ratove!
Komšija (neki majstor) je u ono vreme imao onog 504 familiale, gotovo sam siguran da ga nikada nije oprao, pa se kroz ona musava stakla mogao videti ceo "sadržaj" unutra, od ručnog, elektro alata, merdevina, produžnih kablova a verujem i po koje sitne životinje (glodara). Danas ne bi "ceo" prenoćio noć a da mu neko ne uradi popis do jutra sa onako "bogatim izlogom"...
Nego setih se onog tvog "pozajmljenog" bajsa, valjda su se "pozajmljivaču" slomile obe noge do sad, ili je postao "maneken" traumatološke? Ima li pravde?