
Potpredsednik Vlade Srbije i ministar ekonomije Mlađan Dinkić sa saradnicima posetio je dizajn centar Fijata - Centro Stile u Torinu, gde mu je premijerno predstavljen novi model automobila koji će se proizvoditi u Kragujevcu, i to u dve verzije - sa pet i sedam sedišta.
Ovo je prva delegacija iz Srbije koja je, na poziv potpredsednika Fijata Alfreda Altavile, imala priliku da uživo vidi novi Fijatov model čija će test proizvodnja početi za godinu dana, saopštilo je danas Ministarstvo ekonomije.
Kako se podseća u saopstenju, menadžment Fijata letos je odlučio da se proizvodnja novih modela bazirana na platformi L0 smesti u kragujevačku fabriku automobila i ubrzaju aktivnosti za početak proizvodnje u Srbiji.

„Danas smo imali prvi put priliku da vidimo nov model Fijatovog automobila koji će se u Srbiji proizvoditi za čitav svet i mogu da kažem da smo oduševljeni. On zaista sjajno izgleda, ima tipičan moderan italijanski dizajn. Obećao sam potpredsedniku Fijata Altavili da ću biti prvi kupac novog modela kada bude izašao sa traka u Kragujevcu, a siguran sam da će Kragujevčani biti ponosni što se upravo u njihovom gradu proizvodi ovako lep automobil”, izjavio ministar Dinkić nakon što je uživo video novi model u Fijatovom dizajn centru.
Probna proizvodnja novog modela krenuće za godinu dana, a masovna, serijska proizvodnja na proleće 2012. godine.
Zahvaljujući ovoj investiciji, Srbija će konačno početi da svetu prodaje gotove proizvode visoke vrednosti, a ne samo jeftine sirovine i poluproizvode.
Na sastanku sa rukovodstvom Fijata ministru ekonomije je potvrđeno i da će u fabrici Fijat automobili Srbija, osim postojećih 1.000 radnika biti zaposleno još dodatnih 1.433 radnika, tako da će do početka serijske proizvodnje biti uposleno ukupno 2.433 radnika.
U industrijskom parku na Korman polju, kod primarnih dobavljača auto komponenti za novi model biće zaposleno oko 700 radnika, dok će još nekoliko hiljada ljudi dobiti posao kod drugih komponentaša širom Srbije. Oko 80 odsto vrednosti novog Fijatovog automobila biće proizvedeno u fabrikama na teritoriji Srbije.
Novi modeli imaće jake, ekonomične i najsavremenije ekološke motore. Model sa pet sedišta biće iz B segmenta i namenjen je prvenstveno izvozu na tržište EU. Nešto veći model sa sedam sedišta pripada C segmentu i osim na tržište EU, očekuje se da će naići na dobar prijem i na tržištu SAD, gde je Fijat prošle godine preuzeo kompaniju Krajsler.
Novi model "made in Serbia" svetskoj javnosti će premijerno biti predstavljen na nekom od velikih auto-moto sajmova. Ovom proizvodnjom, ukupna investicija Fijata u Srbiji iznosiće blizu milijardu evra i biće za oko 100 miliona evra veća od prvobitno planirane, jer će novi model iz Kragujevca biti moderniji, veći i znatno vredniji.
"Italijani već intenzivno potpisuju ugovore sa isporučiocima opreme i ona će u narednih godinu dana biti montirana u kragujevačkim halama. Takođe, radovi na kompletnoj rekonstrukciji i modernizaciji fabrike su u punom jeku, a poseban deo naših razgovora danas je bio posvećen uređenju industrijskog parka za Fijatove dobavljače na Korman polju", kazao je Dinkić.
"Precizirano je i da će deo svoje proizvodnje na Korman polju obavljati i Manjeti Mareli, kao ključni dobavljač Fijata, uz još pet kompanija koje će tamo biti smeštene u prvoj fazi. Očekujemo da najkasnije do 1. decembra završimo sve pripremne aktivnosti i da nakon toga krenu radovi na izgradnji neophodne infrastrukture i novih pogona u industrijskom parku na Korman polju", rekao je srpski ministar ekonomije nakon sastanka sa menadžmentom Fijata.
Prema usvojenom biznis planu, Fijat računa da će već prve godine serijske proizvodnje (2012.) od izvoza automobila iz Kragujevca biti ostvaren prihod od oko 500 miliona evra, dok će se u 2013. godini on povećati na 1,3 milijardu evra, što čini čak petinu prošlogodišnjeg ukupnog izvoza Srbije.
Osim toga, Fijat planira da u fabrikama auto-komponenti u Srbji nabavlja delove i za svoje druge modele koje proizvodi širom sveta i to u vrednosti od oko milijardu evra godišnje. Instalisalni kapacitet nove opreme u fabrici automobila u Kragujevcu iznosiće 200.000 automobila godišnje, s mogućnošću povećanja na 300.000 automobila godišnje u zavisnosti od zahteva tržišta, navedeno je u saopštenju.
Autor : Tanjug.rsRender : Quattroruote.it
Hteo sam ovo da napišem u 15h kad su objavili na vestima, s komentarom, da je razvuko usta od uva do ova. Kao neko dete kad vidi novu igračku. Nadam se samo da će moći da je priušti, da će zameniti svoj 206 koji se vodi na njegovu ženu!
Kriju ga ko zmija noge! Sad ce neko da pomisli da je to ova "sreca" na slici...:)))
21.12.2009
"Predsednik Srbije Boris Tadić kaže da je video dva potpuno nova modela automobila koje će Fijat proizvoditi u Kragujevcu i koji će biti tržišno iznenadjenje.
Tadić nije želeo da otkriva o kakvim je modelima reč jer, kaže, da se tako dogovorio sa predsednikom Grupe Fijat Serdjom Markioneom."
Aha ha ha haaaa! Idemo sledeci!
Ova nasa lepa ali jadna Srbija kao da je privatna drzava nekolicine ljudi na vlasti.
@ Bleki
Plus još nekih budžovana tipa Mišković, Beko, Petar Matić i vlasništvo Hrvata i Slovenaca koji kupuju naše firme...
Čitam na 1 sajtu, u budućnosti će zbog udesa automobili biti živahnijih i veselijih boja, samo da ne budu pink i ljubičasti fijati
Gledao sam na TV rekao je da ce se model proizvoditi u verziji sa 5 i 7 sedista, ako nije permutovao to znaci da ce biti nesto nakaradno...
Iako sumnjam u ministarov ukus( ako je njemu sjajan, meni verovatno jok)... Ipak se nadam da ce model biti "pokretac" auto industrije...
Panchev9
Iza "njega" stoje godine iskustva u svim oblastima, tako da ne sumnjam u "pravilnost" njegove dizajnerske procene ...
A i ja se nadam da će od tog posla sa Fiatom da bude "nešto". Ali ne verujem da će ta vozila na našem tržištu "išta" da budu povoljnija nego vozila drugih proizvodjača. Zašto bi? Pa Fiat je sa cenom postojećeg "klasik" punta već pokazao da je daleko od Deda Mraza ...
@Wb :) Moron
Isto mislim da ce taj Fiat u svojoj ceni imati i "carinu"... Takva su iskustva sa drugih trzista...
Posto se Dinkic deklarisao kao siromasak koji zivi u zeninom stanu od 63 kvm, predlazem da pokrenemo akciju skupljanja dobrovoljnih priloga radi pomoci ministru prilikom kupovine novog sledeceg Fiatovog pulena "made in Zastava".
Nadam se da ima jos raspolozenih da mu damo pooodrsku?!
A da se Tadic ne bi naljutio njemu da pomognemo da kupi onaj model iz 2009!!!
Mrzi me da nabrajam dalje ali puno ih je kojima treba poodrska!!
"Novi model "made in Serbia" svetskoj javnosti će premijerno biti predstavljen na nekom od velikih auto-moto sajmova. Novi modeli imaće jake, ekonomične i najsavremenije ekološke motore. Model sa pet sedišta biće iz B segmenta i namenjen je prvenstveno izvozu na tržište EU. Nešto veći model sa sedam sedišta pripada C segmentu i osim na tržište EU, očekuje se da će naići na dobar prijem i na tržištu SAD, gde je Fijat prošle godine preuzeo kompaniju Krajsler."
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=10&dd=10&nav_id=464382
:-)))))
"Obećao sam potpredsedniku Fijata Altavili da ću biti prvi kupac novog modela kada bude izašao sa traka u Kragujevcu"
odmah protekcija! Cuj on ce prvi! Pa sta je on neka faca pa moze da se trpa prvi u red!
:-))))
Ovo je postalo totalno neozbiljno! Kad god se potegne pitanje gomile sranja u zemlji, odmah se aktivira prica o FIjatu, Kragujevcu i "novim modelima"!!
Koji smo mi raspad od drzave... zzasu!
carobnjak 10 Okt 2010, 23:32
I tako se vraćamo do stare priče, nesrećne "platforme". Ako je ona "deo materijalne prirode" ( tj. vozila, a tako nam je Predrag jednom našao i "sliku" ), kako onda na JEDNOJ "platformi" ( označenoj u tekstu kao "LO" ) da se prave vozilo i B i C segmenta? Nikada to shvatiti neću ...
svakoga dana u svakom pogledu sve više napredujem. Vest je stara godinu dana, sem što je i Dinkič sad video model. A mi čemo na nekom sajmu pitaj kyrca kad.
Panchev9
Ceniš da je nužno ( ili poželjno ) "preimenovanje"?
@Moron
Nikako...
Ovo Wb mu dodje kao "malo prezime"... Kao dodatak... Iako je za tebe Wb nozda i najbitniji podatak... Meni je recimo realno stanje na "terenu"...
Ovo za B i C( kada je ista platforma), veliku ulogu ima visina...
@Panchev9
U pravu si da previse forsiram Wb. Deca...Njihove noge koje mi 'masiraju' bubrege...Volim 'distancu' ;) Nekad mi je i Wb 220 'zavrsavao posao'...
Ali, mada danas vozim kao 'deda',davno sam u praksi osetio da je za z.pogon bezbedniji veci Wb, lakse se 'vraca' kad dupe pobegne...
Kazes, bitna je i visina vozila za komfor. Jeste, ali duzina butne kosti je 'duzina' i ako nemas tu duzinu, visina nece pomoci. Sedeo si nekad
u busu?
@Moron
Sedeo i proveo najlepse godine...
Kad kazem visina... Zasto je ix20 komforniji od i20?
I koliko cesto peres "zadnje strane prednjih sedista"...
Panchev9
Možda si "najlepše godine" u busu proveo dok si bio dete i "mlatarao nogicama", ali ne vidim način da to radi bilo ko visine preko 180 cm ( mada iznad glave ima bar 30 cm ). Dakle, pusti nepotreban "višak visine", ako imaš evidentan "manjak dužine" prostora za putnike. Pri tome, ako su neka "klon" kola i viša 10-15 cm od svog "originala", to uopšte ne znači da ćeš u "klonu" imati za 10 ili 15 cm više prostora za glavu, jer su kod tih vozila sedišta obično za toliko postavljena na većoj "visini" ( mereno od zemlje ) u odnosu na "originale". Pogledaj, recimo, golf i golf plus, odnosno, njihove unutrašnje mere.
"Saberi - oduzmi", ako nemaš potreban Wb, ne možeš ni "realno" da imaš veliki prostor za putnike ( njihove "butne" kosti sa "veznim delovima" ) i putnici pozadi neće moći da se lepo smeste, tj. da kolenima ne masiraju bubrege putnika na prednjim sedištima ( pa neka iznad glave i imaju prostor za šešire ).
Ali se slažem sa tobom da 10 cm veći li manji Wb ne znači da će to vozilo u praksi imati baš za toliko cm veći ili manji prostor za putnike. To ( tvoje "realno" ) zavisi od niza drugih "parametera"
@Moron
I sada dobro sedim u GSP-u(kada se vozikam)...
Wb jeste jedan od bitnijih elemenata komfora ali ne i jedini...
Golf plus jeste komforniji od Golfa®...
Recimo, bitan element je ako su tockovi do ivica "razvuceni"...
Moron,
kao što kažeš, povišena vozila imaju i sedišta na većoj visini, a obično i mogućnost većeg podešavanja visine sedenja. Međutim, pedale i patos vozila nisu toliko podignuti pa se dobija drugi, oštriji u odnosu na vertikalu, ugao potkolenice, vozača i suvozača. To dozvoljava da prednja sedišta budu potavljena bliže prednjoj osovini i stvara dodatni prostor na zadnjoj klupi kod istog međuosovinskog rastojanja.
Još ako prednja sedišta, kao kod Lanče muze imaju plastičnu oblogu sa zadnje strane, uopšte nema problema na relaciji noga-bubreg.
Panchev9
Predajem se ... Idi do Verana u salon, sedi pozadi najpre u 308, pa onda pozadi u 3008. Velika razlika u visini vozila ( 14 cm ), ali isti Wb ( 2608 mm ). Pa vidi ima li "značajne" razlike - za kolena ( pozadi ) ... Nema ( bar je ja nisam primetio ). Sve isto kao i nekada u 307. Mada, "pogled sa visine" postoji ( kod 3008 )
A onda posle 3008 sedi pozadi u 5008 ( ista visina ), ali oko 12 cm veći Wb ... Tako se pravi prostor za kolena putnika na zadnjoj klupi ( ne kupovinom pežoa, već povećanjem Wb-a )
Ex Italo fan
Ima i to načelne logike što kažeš, ali "ne mora uvek da znači". Imao sam vitaru visoku 162 cm ( sa položajem sedanja napred kao u stolici za vreme ručka ), ali sam tamo skoro udarao glavom o krov ... Ali, opet, tačno je to što govoriš. Recimo, u accordu se napred "leži", što jako negativno utiče na prostor za noge pozadi
Ex Italio fan
P.S. U accordu napred uopšte ne udaram glavom o krov, mada je jedno 20 cm niži od vitare
Moron,
pod povišena vozila smatram monovolumene, a ne i terence, pošto oni imaju veći klirens, samim tim im je i pod viši, pa kad sabereš i oduzmeš, nema mesta za glavu. Iako nije pravilo.
Recimo gore pomenuti monovolumen sa WB 2508mm ima značajno više mesta u kabini nego recimo Volvo S60 sa Wb 2715mm.
Ex Italo fan
Slazem se sve, pa i da monovolumene i terence ne mozes u isti "koš" po pitanju zavisnosti komfora od visine i/ili Wb-a.
Inace, po meni S 60 je isto sto i accord, ima mesta napred koliko hoćeš, ali pozadi "jok" za više ljude( ni za kolena, ni glave ), bar ne u meri koja bi kao logična sledila iz Wb-a od preko 2,7 metara.
Ali, tome o služe monovolumeni - za veći prostor
@Moron
Ne bih isao do Kumodraza, jer su mi modeli sa 00 kod Peugeot-a potpuno neinteresantni... Jedino ako hoces uzivo da proverim "pitanje stabilizatora"... Imam zeznut izraz lica kada nesto trazim... :)
Ex Italo fan - otprilike si bolje odgovorio na ovu tematiku nego sto sam ja znao da se izrazim...
Moron
Pozdrav!
Kako to da je na istom Wb-u Fabia "ispala" komfornija od Ibiza-e?
Panchev9
Pozdrav!
"...zeznut izraz lica kada nesto trazim..." hahahah :)))
Panchev9
Pricamo o uticaju visine kod fiksnog Wb-a na prostor za kolena pozadi? Ok! Probaj focus i C max. Ja probao i nesto znacajno za noge nisam primetio...
@Moron
Prica se samo dalje rasclanjava... Znam da je Civic veoma komforan pozadi... :)))
Pomenuti ford-ovi odlaze u istoriju... Videcemo kako ce biti sa novim modelima...
Velike su razlike iskorišćenosti prostora između vozila sa istim ili sličnim međuosovinskim rastojanjem.
Primer je recimo fabija i oktavija, koja ima veći Wb. Fabija verovatno ima iše prostora za noge, ali prividno. Sedišta su značajno viša, noge savijene u kolenima, sedalni deo sedišta kraći, manji ugao između sedalnog i naslonog dela zadnjeg sedišta.
A šta je udobnost?
Za mene sigurno nije to visoko sedenje, t.z. autobusko sedenje, gde sedište ne drže telo, gde su noge savijene, gde nemam osećaj vožnje kroz krivine...
Ljudi različito cene udobnost a prema svojim potrebama i znanjem.
Ali sigurno, visoko sedenje i brza vožnja ne ide. Praktično je nemoguće naći limuzinu sa visokim sedenjem a o spotskim kolima neću ni da pričam.
Panchev9
Da, pogubismo se negde...
P.S. Juče sam na auto putu neko vreme bio u "sendviču" 3 civica, dva nova sedana i jednog malo starijeg HB-a, sa koga je visio komad zadnjeg "lonca" :)
@Moron
Dobar sendvic... :)
Ma to je pokupio neki lonac "sa puta"...
Mange
Prema Tvom "razumevanju", kakav je uticaj "veličine" Wb na vozne osobine vozila ( "upravljivost", sprečavanje "podupravljanja" i "preupravljanja" ) i da li je "optimalan" vozni Wb isti za prednji, zadnji i 4 WD pogon?
Panchev9
Taj HB je bio star možda 10-ak godina, a visio mu je veći komad lima sa donjeg dela "lonca". I "urlao" je kao F1 ... Naravno, HDI je bio brži :) Tačnije, bilo me strah da će to da mu otpadne na mene, pa sam malo "stisnuo" ...
@Mange
Drugim recima, sa kojim najlakse stignes do 220km/h...
Upravljivost je usko povezana sa duzinom...
@Moron
Dobro, ja taj zovem "twins rover"... Mada je on mini liftback(a ne klasican HB)...
Ako mislimo na isti...
To mu je lose uradjeno u nekom auspuh servisu...
Panchev9
Nisam pitao koji Wb najlakše stiže do 220 km/h, već sa kojim Wb-om je u krivinama najlakše držati kontrolu i da li je taj idealan Wb isti bez obzira na vrstu pogona? To je "Wb-ex Moron" pitao ...
Moron
Za otvoren put, duge krivine, veći Wb principijelno povećava udobnost i stabilnost vozila. Mada svako preterivanje nije zdravo, poput dugačkih limuzina. Velikom Wb daleko više prija zadnja vuča.
Za male automobile preterani Wb nije neka prednost za upravljivost a posebno za prednju vuču.
Pored toga veoma je bitan balans automobila, raspored masa, vrsta i podešenost vešanja (neutralnost, podupravljenje, predupravljanje).
A 4 WD je jako diskutabilno. Glavno pitanje je za koju je ulogu namenjeno. Stabilnost, prohodnost ili šminkeraj...
Kada stoji Panchev9, onda je to moje pitanje, ukoliko imam pravo na isto?
Panchev9
Da, pravo je nesporno, ali kada Tvoje pitanje počinje sa rečima "Drugim rečima", onda to misaono vuče na "pojašnjenje" mog pitanja :))) A gde je onda "moje" pravo?
P.S. Onaj civic, pogledao sam bazu, 6. generacija, liči na rover
Mange
Hvala. Vidim da je pitanje ) tj. odgovor ) prava "nauka" ... Svejedno, hvala
PS
I ne pomenuh širinu vozila, koja mora biti u nekom odnosu sa Wb. Pa onda razliku u širini prednje i zadnje osovine itd.
Što se sportskih vozila sa 4WD tiče, audi, subaru, micubiši su izrađeni bez premca. Pojedine vrste 4WD mogu da budu jako ćudljive, po meni i opasne. Samo podešavanje balansa 4WD bi se moglo nazvati naukom a posebno za nekadašnja vozila bez ESP-a.
Mange
Ako bih sebi dao slobodu da "mudrujem", da li bih mnogo pogrešio kada bih rekao da je za Wb oko 230-240 mm ) ili manje ) načelno bolji prednji, a za preko 260-270 mm zadnji pogon?
@Moron
Zahvaljujem na mogucnosti izrazavanja slobodne misli... :)
Nisam nikad bio prevodilac...
Nisi odgovorio za ix20/i20 ?
Ili zasto je Rekord iz 82g. ima vise mesta za pitnike od modela Insignia?
Ali onda se otvara pitanje bezbednosti...
Moron
Standardno mali auti imaju Wb ispod 250cm, a preko 270cm u obzir dolazi i zadnja vuča. Međutim po meni je čak bitniji odnos širine i dužine, pa tako za "duguljaste" aute je bolja zadnja vuča a posebno sa većim zadnjim prepustom.
Po meni zadnji prepust vozila ima veliku ulogu na stabilnost vozila. Vozila sa velikim prepustom obično imaju podupravljanje i nervozno, tvrdo ponašanje u krivinama.
Mange
Dakle, bezbednosno posmatrano, vozim vozilo sa potencijalno "pogrešnim" pogonom:)))
Pored Wb, sigurnosnih standarda za iskorišćenost prostora u kabini, veliku ulogu ima i vrsta zadnjeg vešanja, posebno kod vozila sa niskim sedenjem.
Najbolju iskorišćenost su imale francuske torzione osovine Renaulta i Psa grupe.
Danas se uglavnom primenjuju razna modifikovana H vešanje koje je uglavnom prvi primenjivao VW a koja si najprostija i najjeftinija moguća a uz to delimično štede prostor.
Moron
Tačno. Zato je naveden onaj nenormalni pritisak u zadnjim gmama. Ali to nije auto za jurcanje po krivinama.
Nego kakav je efekat onog zadnjeg "stabilizatora" što pominja. Ima li razlike sa njim i bez njega.
Ja mislim da se bez tog dela čuju otštre vibracije na velikim rupama. Verovatno služe da smire vibracije zadnje balans štangle.
Imao sam prilike da se vozim u starom 307 POLICE, koji pri udaru u rupu imaju neverovatne vibraciije zadnjeg vešanja. Oni to verovatno nisu imali.
307 je prvi pežo bez torzione osovine.
Panchev9
O ix20 i i20 ne znam skoro ništa i nema smisla da "pametujem". Ali, sedeo sam ( vozio ) u i30 i iX35 i pozadi nema značajne razlike za kolena. Već u i30 mogu da sednem "iza sebe" ( mada, prizjanem, malo tesno ), ali je slično i u iX35. Koliko znam Wb im je isti. Naravno, u važi ono što je Ex Italo fan rekao, jer iX 35 nije MPV.
U rekordu iz 1982 se nisam vozio, ali jesam u onom iz 1979. ( valjda je to isti ) i to baš te godine kada je naš avion za Dan Republike pao na Korzici. Bio mi je komforan, jer sam bio mali ... Koliko je bio "bezbedan", prosudi sam, bio je skoro 400 kg lakši od tadašnjeg volva serije 240. Ako mene pitaš. od oba je komforniji današnji golf (ili onaj serije 4 ili 5 ), jer su i rekord i volvo imali uzdužno postavljen motor, kao i poslednja omega. Insignia je za mene promašaj što se tiče Wba, jer su imali Wb 285 za signum, a onda su insiginu "nasadili" na 10 cm manju "bazu". Zašto . ne znam.
P.S. Ni ti meni nisi odgovorio za odnos komfora za kolena pozadi u focusu i focus C max-u :)
@Moron
Rekord ima dobar prostor za "balkanske kriterijume duzine ekstremiteta"...
Ne slazem se da je Golf komforniji, iako je sasvim dobar po tom pitanju...
Ne spominji mi Signum jer sam ga vozio(benzinac) i na dnu liste je po utiscima...
Ako mislis na "sajamsku probu", onda C-Max ima vise mesta za noge(ima odvojena sedista)... I Focus je Ok...
Mange
Ja sam za prethodni 307 par puta reklamirao "buku pozadi", jer ono ( u akustičnom smislu ) odvratno "upija" rupe. Dno dna. Na kraju su mi metalnu traku koja drži rezervoar obložili gumom i sve je relativno ućutalo.
308 ima mnogo bolju "akustiku" na rupama. To su "dva sveta" prema 307. Osovina mi na oba deluju isto, osim tog "stabilizatora vibracija". I tačno je da je sada ( bez stabilizatora ) "bučniji", to je jedina ( ali za "komfor ušiju" bitna ) razlika.
Panchev9
Opet "mešamo". Ja samo kažem da je sigunum bio kralj komfora ( prostora ) za insigniu. Rekord ( comodore, senator, monza ) za ono vreme je imao uobičajen Wb za tu klasu. Ali, golf danas ili "juče" ima samo par cm manje, dok sa druge strane "štedi" prostor poprečno postavljenim motorom.
Za focus i focuss C max govorim o nečem što sam probao pre 2-3 godine u salonu, tj. svojim telom detaljno izmerio i razlike za kolena za putnike pozadi nema. Čak uz one "stočiće" pozadi uz isti Wb C max može da deluje i gore ...